• Sodergok

Syskonförsök feb/mars 2020

Någon mer som startar upp Ivf-karusellen inom kort?

Vi ska göra syskonförsök med FET om ett par veckor. På måndag blir det ultraljud och förhoppningsvis återföring i början på mars... Det spelar ingen roll att vi gjort detta två gånger tidigare (vi har två barn genom Ivf) och att vardagen är full av andra måsten för så fort man bestämt sig för att starta finns det bara EN sak i huvudet. Någon som känner igen sig på den?

• Svar på tråden Syskonförsök feb/mars 2020
  • Sodergok

Det gick inte denna gången, blöder jättemycket idag. :( Jag hade inga höga förhoppningar heller för jag har inte känt att det arbetar där inne på det sättet som jag gjort förut när det har tagit sig. Bara att vänta in nästa försök.. lär väl bli om två månader ungefär.

Håller tummar för er andra som ruvar!

• Sassas19
    Sodergok skrev 2020-03-11 12:19:11 följande:

Det gick inte denna gången, blöder jättemycket idag. :( Jag hade inga höga förhoppningar heller för jag har inte känt att det arbetar där inne på det sättet som jag gjort förut när det har tagit sig. Bara att vänta in nästa försök.. lär väl bli om två månader ungefär.

Så tråkigt att höra! Men skulle du inte ha testdag den 20:de? Tror du inte att det finns lite hopp ändå?

Skickar massor av kramar till dig.
  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-03-11 21:31:36 följande:

Så tråkigt att höra! Men skulle du inte ha testdag den 20:de? Tror du inte att det finns lite hopp ändå?

Skickar massor av kramar till dig.

Jo testdag är 20e men nu har jag varit med om det här så många gånger att jag känner jag inte ens behöver göra något test. Det tråkiga är att vi inte har betalat än.. känns sådär att pynta 17000 för något man vet inte kommer fungera.

Hur känns det för dig nu?
  • Spinkis
    Sassas19 skrev 2020-03-10 15:59:59 följande:

Hur har det gått för dig?

Hoppas så att allt gick bra och att du är ruvare nu. Jag förstår precis vad du menar med att det är jobbigt med ovisshet och att inte ha kontroll. Jag räknar dagarna nu till söndag då det är testdag. Denna väntan är tuff.

Tänker på er!

Jag blev ruvare i tisdags. Ett fint starkt 5-dagars fick ?komma till världen utanför frysen?. Allt gick bra. Nervöst och jag pladdrade mer än man ska. BM tyckte inte jag behövde progesteronet men jag bad om att få det ändå. Hade ju så sen ÄL och är en med korta cykler i vanliga fall så vågar inte lita på att kroppen tillverkar tillräckligt med hormon i tid så det inte stöta bort. Hämtade ut Lutein. Satan vad dyrt. Men tog det sist och var likadant då med sen ÄL så hoppas på en repris.

Testdag 22/3. Denna väntan...
  • Spinkis

Tråkigt att höra.

Man blir alltid, eller iaf jag, arg på det förbaskade blodet när det kommer. Har svårt att förstå dom som blir glada när det händer. Drar en lättnadens suck. För en själv är det bara ett surt bevis.

Hoppas du hinner vila dig och samla kraft och jag håller tummarna att det går bättre nästa gång.
  • Spinkis

Tråkigt att höra.

Man blir alltid, eller iaf jag, arg på det förbaskade blodet när det kommer. Har svårt att förstå dom som blir glada när det händer. Drar en lättnadens suck. För en själv är det bara ett surt bevis.

Hoppas du hinner vila dig och samla kraft och jag håller tummarna att det går bättre nästa gång.
  • Sassas19
    Sodergok skrev 2020-03-14 19:04:37 följande:

Sassas19, testdag imorgon hur känns det?? :D

Jag är nervös inför imorgon, men vågar känna mig lite optimistisk.

Jag har haft stick och drag i magen till och från, haft svagt illamående några dagar och väldigt trött. Det kan ju betyda allt möjligt så jag vet inte..... Det ska bli skönt att väntan är över imorgon och att jag får ett svar.

Jag ska meddela er hur det går.

Hur mår du?
  • Sassas19

Nu har jag testat och tyvärr blev det ett stort minus. Så tråkigt.

Tog inget Lutinus så nu är det bara att vänta på blödningen och fundera på fortsättningen.

Hur mår ni andra?

• Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-03-15 06:58:40 följande:

Nu har jag testat och tyvärr blev det ett stort minus. Så tråkigt.

Tog inget Lutinus så nu är det bara att vänta på blödningen och fundera på fortsättningen.

Hur mår ni andra?

Nej så jäkla tråkigt!

Men hur var det nu har ni fler embryon att sätta in?

Vi har två kvar
Svar på tråden Syskonförsök feb/mars 2020