Okej att sova i bur under natten?
Är det okej att låta valpen sova i bur första tiden? Det är självklart en rymlig bur och bara under natten.
Är det okej att låta valpen sova i bur första tiden? Det är självklart en rymlig bur och bara under natten.
Du kan ju såklart bur träna hunden, se till att valpen ser buren som en rolig och säker plats, ge mycket beröm och belöning när valpen lägger sig ner i buren. Men sen så är det ju bäst att se till att valpen vänjer sig vid att inte förstöra allt omkring sig, se till att ha mycket leksaker som valpen kan tugga på.
Sen funkar ju också kompost galler :)
Intressant, då kan du inte ens läst länken.
Du kan ju såklart bur träna hunden, se till att valpen ser buren som en rolig och säker plats, ge mycket beröm och belöning när valpen lägger sig ner i buren. Men sen så är det ju bäst att se till att valpen vänjer sig vid att inte förstöra allt omkring sig, se till att ha mycket leksaker som valpen kan tugga på.
Sen funkar ju också kompost galler :)
Nej jag har inte läst länken, däremot vet jag vad lagen säger och min poäng var säkerheten.
Så, det du egentligen vill med den här tråden är att någon annan skall säga till dig att du kan skita i vad lagen säger och hålla valpen i en bur ändå?
Känns det bättre att bryta mot lagen bara för att det finns andra som inte bryr sig om att ha rätt förutsättningar för att ta hand om djur på ett bra sätt?
Kompostgaller mot dörren till ert sovrum av säkerhet och låt valpen känna sig trygg med er närvaro. Vore väl mycket enklare.
Är bur verkligen det enda alternativet? Det tror jag inte
Kompostgaller mot dörren till ert sovrum av säkerhet och låt valpen känna sig trygg med er närvaro. Vore väl mycket enklare.
Är bur verkligen det enda alternativet? Det tror jag inte