• Litenmenhård

Bästa skräckfilmen ever?

Vilken är er favoritskräckfilm? Jag har några stycken, men en jag verkligen gillar det är "Nightmare on Elm street" Och "It".

• Svar på tråden Bästa skräckfilmen ever?
  • Litenmenhård

"The Island Of Dr Moreau", heter den ju.

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård

flygrl. Whattup homeslice? .

• flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-03-01 13:42:52 följande:

flygrl. Whattup homeslice? .

Det är chill. Själv då?

Längtar efter att se Annabelle men har inte kommit dit än.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-03-01 13:48:20 följande:
    Det är chill. Själv då?

Längtar efter att se Annabelle men har inte kommit dit än.
    Det är chill här med. . Hehe du kommer gilla den. Hon är jäkligt scary. Har dock bara sett tvåan, måste jag erkänna, men den var jättebra. .
  • Litenmenhård

Ska se Casper nu. Very scary! Flört

• flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-03-01 07:18:33 följande:

Ja, just det ja så hette den. Jag tyckte den var jätteläskig när jag såg den första gången, men jag var så liten då.

...och jag va inte ens påtänkt då men har sett den på senare år. Tyckte som sagt den va lite småläskig men väldigt spännande. Jag gillar monstergrejen.
    Litenmenhård skrev 2020-03-01 08:09:32 följande:

Ska vi prata skrämmande filmer så måste jag nämna Jurassic park. De var riktigt skrämmande dåliga!

Liten avstickare.

Fast jag gillar dom filmerna för att dom är spännande och häftiga med dinosaurierna. Sen att dom inte är direkt trovärdiga och handlingen mest en förevändning få visa upp coola dinosaurier får man ta.
    Litenmenhård skrev 2020-03-01 08:40:01 följande:

Det finns en film som heter" The island of dr Marou", ursäkta stavningen. Den filmen är också rätt ok.

Litenmenhård skrev 2020-03-01 10:44:15 följande:

Har bara hört talas om den men inte sett...
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-03-01 13:50:31 följande:

Det är chill här med. . Hehe du kommer gilla den. Hon är jäkligt scary. Har dock bara sett tvåan, måste jag erkänna, men den var jättebra. .

Jag litar på ditt omdöme och tror dig.
    Litenmenhård skrev 2020-03-01 13:58:45 följande:

Ska se Casper nu. Very scary! 

Ja usch, Casper är extremt scary. :P

Skämt å sido så vill man ju inte bara se skräckisar som skrämmer vettet ur en utan också snälla, mysiga filmer. Lite balans i tillvaron så att säga.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-03-01 14:00:49 följande:
    ...och jag va inte ens påtänkt då men har sett den på senare år. Tyckte som sagt den va lite småläskig men väldigt spännande. Jag gillar monstergrejen.
    Litenmenhård skrev 2020-03-01 08:09:32 följande:

Ska vi prata skrämmande filmer så måste jag nämna Jurassic park. De var riktigt skrämmande dåliga!

Liten avstickare.

Fast jag gillar dom filmerna för att dom är spännande och häftiga med dinosaurierna. Sen att dom inte är direkt trovärdiga och handlingen mest en förevändning få visa upp coola dinosaurier får man ta.
    Litenmenhård skrev 2020-03-01 10:44:15 följande:

Har bara hört talas om den men inte sett...
    Jag var liten när jag såg den. Tyckte den var väldigt läskig då iaf.

Den första tycker jag är rätt ok av Jurassic park, men de andra klarar jag inte av, haha. Du måste se The Island Of Dr Moreau". Kanske inte en renodlad skräckfilm, men det handlar om en doktor på en ö som gör massa experiment på människor och djur. Längesen jag såg den.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-03-01 14:07:47 följande:
    Jag litar på ditt omdöme och tror dig.
    Litenmenhård skrev 2020-03-01 13:58:45 följande:

Ska se Casper nu. Very scary! 

Ja usch, Casper är extremt scary. :P

Skämt å sido så vill man ju inte bara se skräckisar som skrämmer vettet ur en utan också snälla, mysiga filmer. Lite balans i tillvaron så att säga.
    Ja precis, Den är rätt kul med, tycker jag och som du säger, kul att se lite mysiga filmer för en gångs skull. .
  • Litenmenhård

Har ni tänkt på att det är annorlunda att se skräckfilmer som barn än som vuxen? Som barn tog jag alltid åt mig och var ovanligt känslig, men nu ser jag skräckfilmer som ren underhållning. Om de inte är verklighetsbaserade dock. Jason har jag dock alltid haft svårt för. Han skrämmer mig än idag.

Svar på tråden Bästa skräckfilmen ever?