Anonym (Kvinna86) skrev 2020-05-19 19:09:41 följande:
Du skriver att han inte är dum i huvudet och det stämmer, men den mannen du beskriver här över är det. Känslor är komplexa, ja jag tror att han hade känslor för henne men det betyder inte att han inte hade känslor för mig. Att påstå att han under hela vår bröllopsdag fantiserade om henne är direkt elakt och också falskt. Jag VET att han var lycklig på vår dag och att hans absolut största fokus på hos mig. Men ja att han visste vad han höll på med och att han var över gränsen innan han låg med henne håller jag med om. Deras sex uppstod ju inte i ett vacuum. Men nej, jag tror inte han hade ?bestämt sig? däremot ville han. De var två om sexet, inte så att han bestämt sig för något och våldförde sig på henne. Så klart det fanns en attraktion mellan dem och båda ville, men ATT det skedde var inte planerat första gången.
Sen skriver du om vilket svin han är som fantiserat om henne och ja, det är äckligt. Men att någon gång fantisera om andra i ett långvarigt förhållande är inte unikt. Att det sedan ledde till faktiskt handling är en annan femma...
Hon fanns hela tiden i hans tankar på ett eller annat sätt under er bröllopsdag tillräckligt mycket så han inte ens kunde låta bli att höra av sig till henne.. Det säger en del om hans känslor för henne.
Självklart var han kär i dig också. Det har vi redan konstaterat. Men det hindrade inte honom från att ta kontakt med henne just den dagen....
Ja många fantiserar om andra i sin närhet under deras förhållanden,helt rätt, men de flesta låter det inte gå ut över sitt befintliga sexliv som han nu faktiskt gjorde. Han valde ju bort dig redan innan han hade sex med henne. Ni var nygifta och borde rimligen ha varit superduperkära och haft massa häftigt sex på längden och tvären flera veckor i sträck. Så var det ju inte av nån anledning.... Istället valde han henne.... För mig är det ju där det skaver som mest i den här historien.