Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-24 14:01:41 följande:

Nej det är det kanske inte men jag älskar honom och vill inte se honom så ledsen. Jag tror snarare han ljög (när dom avslutat allt) för att han älskade mig och var rädd för att förlora mig.

Jag tycker nånstans du är ganska hård. Jag är inte gift med ett monster som tycker om att göra illa och såra folk. Han blev förälskad och kunde inte hantera det. Det har även slagit hela hans liv i spillror. Det är självförvållat men det kan ju ändå göra ont. Jag må vara naiv och har aldrig varit otrogen själv men jag tror ändå på den där ?dimman?, jag vet ju hur det är att bli störtförälskad...

Hur dimmig man än må vara har man dock full koll på vad man gör och varför. Det är precis därför man ljuger. Fjäril kär beskrev det så bra någon sida bakåt.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Känner med dig) skrev 2020-02-24 21:53:29 följande:

Men asså. Gud till och med radikalfeministen som aaaaavskyr otrohet börjar tycka att folk här är för hårda. Man FÅR vara ledsen även om man varit ett svin. Jag tycker synd om mannen som lämnade mig gravid och aldrig kom tillbaka. Det kan vara synd om människor som förstör för sig själva.

Absolut. Men det är skillnad på det och att utmåla sig som ett offer utan skuld. Vilket är vad TS man gör sig till.
  • Anonym (Linda)
    Oerhörd skrev 2020-03-09 21:17:18 följande:

Men ska vi vara såna så går väl de flesta relationer i kras, otrohet eller ej, känns inte direkt som ett mått på nånting...

Och att stanna kvar är därmed inte heller ett mått på nånting...
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Stinsson) skrev 2020-03-10 12:20:35 följande:

Någon måste ju nyansera debatten. Att lämna är inte enda alternativet och det går att förlåta och glömma en sådan otrohet och att, som även Ts skrivit, kan leda till ett starkare förhållande. 

Dock krävs det att man inte lever i förnekelse utan fejsar verkligheten och där är inte TS på långa vägar.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-14 12:28:01 följande:

Kanske inte, men statistik ger ändå en fingervisning. Om 50% väljer att vara kvar tror jag inte alla av dem sitter i olyckliga förhållanden. 

Jag tycker det är lite generaliserande att säga att alla som stannar blir olyckliga, det tror jag inte är fallet. 

Nej att förlåta betyder inte att jag är lycklig men att förlåta betyder att vi kanske kan bli lyckliga med varandra igen.

Men dom som stannar då? varför stannar dom?

Tack för statistiken.

Av vilken anledning måste du förlåta?
  • Anonym (Linda)

Hur kär han än var så valde han ändå att vara otrogen - det är pudelns kärna i det här.

Hur ska du kunna känna tillit utifrån den vetskapen? Det är ju snarare därför man väljer att lämna för att den ekvationen helt enkelt inte stämmer.

• Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-05-18 16:06:59 följande:

Ja det valde han. Och jag vet inte svaret på din fråga men vad r alternativet till att inte försöka? Kanske om några år ser jag att tilliten alltid kommet skava men förhoppningsvis inte. Jag tror jag skulle ångra mig om jag aldrig gav honom en till chans...

Fast han fick en chans i och med att han gifte sig med dig och lovade trohet. Han sabbade den chansen tre veckor senare..
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-05-19 18:21:03 följande:

Men nu är vi ju där - han sökte sig till henne av en anledning. Absolut att han kan ha haft äkta känslor för henne (det tror jag) men anledningen till otrohet generellt är ju oftast mer komplext. Vi har pratat i terapin och för lite närhet och behovet av bekräftelse. Vi tog varandra för givna och sov varje natt med en dotter mellan oss. Hade sex ca 1 gång varannan månad. Det gav honom utrymme att förälska sig i en annan person som bekräftade honom. Sedan tycker jag att han borde tagit det med mig om han nu kände så innan han knullade en annan. Han hävdar att han inte förstod att han kände så innan han redan varit med henne. Och att han fantiserade om henne på vårt bröllop äcklar mig men jag tror på honom när han säger att där och då trodde han aldrig att dom faktiskt någonsin skulle ha sex. Han visste ju inte ens vad hon kände då...

Vad den andra kvinnan ville spelar ingen roll i sammanhanget.

Poängen var att han själv ville ha henne och tänkte sexuella tankar om henne. Vilket han tyckte var fullt normalt? Han hade hellre sex med henne i sina fantasier än att ha sex med dig som ändå fanns där. Han avstod sex med dig för att prioritera fantasier och förhoppningar om att hon ville ha honom. Till och med på er bröllopsdag... Fick ni ens nån bröllopsnatt? Och vart var hans tankar då kan man undra...?

Han är inte dum i huvudet. Klart han fattade vad han höll på med redan innan han låg med henne. Ert bröllop måste givetvis ha skavt ordentligt för honom när han firade er lycka samtidigt önskade att han var i famnen hos henne.

Han hade hundratals möjligheter att stoppa redan innan de hade sex. Men han gjorde inte det. Han fortsätter att skylla det på henne... Hennes vilja gjorde att han ville.. Skitsnack. Han hade bestämt sig för länge sedan innan hon ens sa något.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-05-19 19:09:41 följande:

Du skriver att han inte är dum i huvudet och det stämmer, men den mannen du beskriver här över är det. Känslor är komplexa, ja jag tror att han hade känslor för henne men det betyder inte att han inte hade känslor för mig. Att påstå att han under hela vår bröllopsdag fantiserade om henne är direkt elakt och också falskt. Jag VET att han var lycklig på vår dag och att hans absolut största fokus på hos mig. Men ja att han visste vad han höll på med och att han var över gränsen innan han låg med henne håller jag med om. Deras sex uppstod ju inte i ett vacuum. Men nej, jag tror inte han hade ?bestämt sig? däremot ville han. De var två om sexet, inte så att han bestämt sig för något och våldförde sig på henne. Så klart det fanns en attraktion mellan dem och båda ville, men ATT det skedde var inte planerat första gången.

Sen skriver du om vilket svin han är som fantiserat om henne och ja, det är äckligt. Men att någon gång fantisera om andra i ett långvarigt förhållande är inte unikt. Att det sedan ledde till faktiskt handling är en annan femma...

Hon fanns hela tiden i hans tankar på ett eller annat sätt under er bröllopsdag tillräckligt mycket så han inte ens kunde låta bli att höra av sig till henne.. Det säger en del om hans känslor för henne.

Självklart var han kär i dig också. Det har vi redan konstaterat. Men det hindrade inte honom från att ta kontakt med henne just den dagen....

Ja många fantiserar om andra i sin närhet under deras förhållanden,helt rätt, men de flesta låter det inte gå ut över sitt befintliga sexliv som han nu faktiskt gjorde. Han valde ju bort dig redan innan han hade sex med henne. Ni var nygifta och borde rimligen ha varit superduperkära och haft massa häftigt sex på längden och tvären flera veckor i sträck. Så var det ju inte av nån anledning.... Istället valde han henne.... För mig är det ju där det skaver som mest i den här historien.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-09-29 21:57:15 följande:

Nej, hon hör av sig regelbundet till min man?. Nånting är uppenbarligen fel med henne.

Varför har hon ens fortfarande möjlighet att höra av sig?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-08 21:27:19 följande:
    Det var han som berättade att han skrivit till henne. Vi har en lite tuffare period här hemma och då hade han skrivit till henne för att få bekräftelse men ångrade sig sedan dagen efter. Skrev att han saknade henne... av alla han kunde skriva för att få lite hejarrop, varför henne....
    Ledsen att säga det men det var ju precis detta jag och många andra påpekade, att ta kontakt med henne/nån annan är ju helt enkelt hans sätt att hantera tuffare perioder och kriser. Ni krisande då, han mötte henne.. Ni krisade nu - han vände sig till henne. 
    Han kommer att upprepa detta igen och igen. Han ägnar sig åt verklighetsflykt istället för att ta tag i krisen. 
    Dessutom vet han ju denna gången hur "lätt" det är att hitta nån som vill boostar hans ego lite. Och hans ånger?.. Tja den väger ganska lätt. Han avslöjade sig själv istället för risken att hon gör det till dig....
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2024-09-07 22:15:41 följande:
    Nej vi skiljes aldrig. 
    Med andra ord så lärde du dig ingenting av allt vi skrev och allt du upplevt? 
     Och han kom undan igen? 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Pryd) skrev 2024-09-08 17:30:20 följande:
    Alternativt lärde du dig ingenting?
    Jo jag lärde mig att han har blåst Ts ännu en gång..
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2024-10-20 15:50:29 följande:

Jag är kvar.. eller kvar, valde tid med barnen. Idag har vi en vardag igen, kanske inte så kärleksfull men gångbar. Jag brukar kolla hans telefon när han inte vet och han verkar trogen nu. Tror inte han söker sig till andra kvinnor utan enbart henne och främst för bekräftelse. Hon terroriserar honom igen. Han vet inte att jag vet det men jag vet också att han inte svarat. 

Förtjänar du inte att vara lycklig? 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2024-10-23 10:48:15 följande:

jag tror det är mig han älskar och vill vara med men när slentrianen blir för stor och han söker kickar och bekräftelse så vänder han sig till henne då hon alltid nappat. 

han vet ju inte att jag vet att hon försökt kontakta honom
    flera ggr men jag har också sett att han svarat att hon ska sluta trakassera honom etc. 

skulle säga att jag är lycklig. 

Hur definierar du lycka?

Ingen av er verkar ju må särskilt bra i ert äktenskap 
Svar på tråden Nygift och otrogen