Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-05 16:59:32 följande:
Såklart jag inte lagt det bakom mig det är ju ett trauma, men vi försöker ju reparera det och återigen finns det INGEN som tror att det kan funka??
Jo det går, men då måste man stanna kvar av rätt anledning och han måste kämpa av rätt anledning.
Av alla dina inlägg så får jag känslan av att du blundar för verkligheten och snabbt vill komma vidare med nytt barn och ert liv så fort som möjligt - inte för att du förlåter utan för att du desperat försöker låtsas som att det aldrig har hänt. Kanske också nånstans i bakhuvudet gör allt du kan för att han inte ska kunna ångra sig och välja henne. Ganska klassiskt då att vilja ha ett nytt barn som extra klister så han inte kan lämna er.
Det är just det som är livsfarligt och inte kommer att lyckas.
Om småbarnsåren och trist vardag fick honom att tappa känslor och vara otrogen kommer givetvis inte ett nytt barn och ännu mera slit göra saker bättre. Det förstår du väl?
Fokusera istället på att hitta tillbaka till er som ett vuxet par med vuxentid och prioritera er som kärlekspar och äkta makar. Ta reda på om känslorna finns kvar och om de är äkta och om de är starka nog att ta er igenom detta.
Han behöver förstå hur illa han gjort dig och hur ont det gör. Han kommer behöva vara en nedgraderad toffel ett par år framåt innan han ens gör rätt för titeln äkta man. Han måste jobba arslet av sig innan han ens får peta på dig. Hans konsekvenser av sin otrohet är att göra sig förtjänt av att få stanna kvar hos dig. Det är hans jobb att bevisa att han förtjänar det. Du ska inte göra det jobbet åt honom genom att släta över det hela och komma med bortförklaringar.