Nygift och otrogen
Jag förstår inte riktigt ditt resonemang med att det går att lita på honom om han berättar för vår omgivning vad han gjort? Utveckla gärna..
Jag förstår inte riktigt ditt resonemang med att det går att lita på honom om han berättar för vår omgivning vad han gjort? Utveckla gärna..
Så om vi berättar och han fortsätter visa 100% ånger är vi helt plötsligt på rätt väg menar du?
Nej, svek är inte svart-vitt och den aspekten avgör inte ensamt hur någon är som förälder.
Att ett barn tycker det är svart-vitt betyder inte att det är det, bara att barnet inte förstår livets komplexitet.
Jag tror inte vi kommer någon vart i just det här, ärligt talat. För att inte kapa TS tråd så kommer jag inte svara mer.
Jag tycker dock att jag redan fått bekräftat att det han säger är sant. I snart ett år har vi upplevt ett helheten båda två. Hur förändrar det vardagen menar du? (Genuin fråga).
Så är det... det jobbiga är ju att det tar tid att fatta beslut. Antingen har jag om två år kommit över det och vi blivit starkare eller så har kärleken successivt dött. Oavsett är det lång väntetid..
Ja då kommer det så klart komma fram men lämnar jag inte honom så vill jag inte att det ska komma ut.
Jag stannar inte av feghet utan av kärlek. Jag älskar honom. Vi älskar varandra. Det gör det också väldigt mycket svårare att lämna.
Nej jag kanske aldrig kommer glömma och fortsätta grubbla men någonstans måste det ju också gå att gå vidare, att lägga detta bakom sig, oavsett vad jag väljer. Och vissa kan ju förlåta ett svek som detta så varför inte jag? Men eftersom jag inte lämnat måste ju något i min kropp också skriva ja?
JA han riskerade allt för henne, inte bara för sex utan för henne, en annan kvinna! Jag vet! Han valde det. Men varför kan han inte förtjänas att försöka förlåtas? Han är så mycket mer än sin otrohet och det gångna året har varit fruktansvärt för oss båda även om han orsakat det. Vad tycker du jag ska göra då? Förutom lämna eller basunera ut allt.
Här kan du läsa lite
www.familjeliv.se/forum/thread/60227661-ni-som-forlatit-otrohet-hur-blev-det-sen