Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-16 07:50:29 följande:
Han tvingade henne aldrig till abort men gjorde klart att han inte ville ha något med henne och barnet att göra, att hans fokus var på hans riktiga familj. Det är ju ett val för mig.
Jag försvarar inte hans otrohet, det var det absolut värsta han kunde göra. Konsekvenserna har blivit sorg och smärta.
Ja jag hör hur det låter. Han låter inte som en drömprins direkt... men hans ånger framkommer inte i berättelsen. Rädslan att förlora mig och vår dotter. Skammen. Kärleken..
I berättelsen finns inte särskilt mycket ånger alls. Jag har läst igenom alla dina inlägg och det enda jag hittar är en jävla hög av bortförklaringar av honom. Han ångrar att han blev påkommen, att hon blev gravid, etc men ingenting om att han på riktigt ångrar sitt eget val.
När du berättar om hans ånger kommer det alltid tillsammans med ett "men"..
"jo han ångrar sig men han säger att hon. ...".. "hans ånger är stor men hon..."
Han lägger uppenbarligen skulden på henne och verkar definitivt inte ta på sig själv vad han gjort.
Det är ju inte så att hon pistolhotat honom och tvingat sig på honom.
Varför har han svårt att vara ärlig mot dig?
"ja jag blev kåt av hennes inviter och jag valde att strunta i dig och valde självmant att stoppa in kuken i henne och jag blev förälskad och jag var så korkad och ljög för dig det finns inget försvar, hon betydde något för mig just då men skulden är bara min"