Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-13 17:41:08 följande:
    Där och då tror jag inte den otrogne förstår vilken skada och smärta den orsakar, som att hjärnan stänger av på något sätt därav förklaringen om en ?bubbla?. Min man och jag har pratat otaliga gånger om hur fel otrohet var innan men när han väl hamnade där hände nåt. Jag tror inte det var första gången han ?frestades? men det var nåt med henne/dom/situationen som var annorlunda. Tror inte vara det var sexuell njutning utan något mellan dem som vuxit fram och som han i framtiden direkt skulle förhindra. Sen är ju smärtan värre för den utsatta helt klart men det betyder ju inte att den otrogna inte mår dåligt och ångrar sitt agerande.
    Men snälla TS, ser du inte själv hur du sitter och hittar på ursäkter och bortförklaringar ÅT honom? Du grottar ner dig i små detaljer om hur man inte förstår skadan, och man bara dras med, etc... men väljer medvetet att undvika den STORA bilden. Han VALDE att skita i dig och era barn, han VALDE att sätta sig själv före er, han VALDE att riskera ert förhållande.

Ärligt talat du tänker inte rationellt, du behöver prata med någon professionell på egen hand UTAN honom. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Stinsson) skrev 2020-02-17 15:00:43 följande:
    Ingen är perfekt och i ett långt äktenskap kommer misstag att ske. Vi har valt att blicka framåt tillsammans och jag har lagt hans svek bakom mig. Jag vet att han älskar mig och jag känner full tillit till att det inte kommer upprepas. Den här tråden verkar bara se att efter otrohet finns bara ett ända alternativ och så är det inte utan många går vidare efter en otrohet,
    Men snacka om att generalisera i det absurda....misstag kommer ske....som att alla misstag är likadana, ett råka ha sönder en vas är ju precis samma sak som att knulla runt bakom ryggen på henne i 5 år.....

Ja du har valt att blicka framåt genom att blunda, låtsas, generalisera, förminska och förvanska verkligheten. Det är inte ett friskt sätt sätt att komma vidare, det är bara ren förnekelse.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Förstår precis) skrev 2020-02-18 17:08:32 följande:
    Har varit gifta i över 20 år och vi har båda varit otrogna några gånger var. Soppigt ibland - det har berott på olika saker (konferens, fest, jobbflirt) ofta när vi haft det lite tråkigt i sängen hemma med varandra. Vi har inte direkt skyndat oss att berätta, men vi har grälat och hittat tillbaka till varandra varje gång. En gång provseparerade vi i några veckor (nyttigt, vi längtade...) , ett tag hade vi öppet förhållande och fick dejta andra diskret. 

Jag tycker att man ska förlåta och gå vidare. Man har ansvar för varandra och att ge varandra bra samliv med lust och skratt. Om man slarvar med samlivet blir det lätt så att den andre söker sig till nån som kan ge sex och kärlek...

Jag tycker att ni ska förlåta och gå vidare. Känn efter om ni älskar varandra, då är det värt att förlåta.
    Varför då? Så man kan få ett förhållande som ert?
    Varför skulle man vilja utsätta sig för något sånt när man kan avsluta och få ett bättre förhållande med någon man trivs bättre med?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Förstår precis) skrev 2020-02-19 12:37:51 följande:
    Så vi som påtalar att otrohet är helt lagligt, att otrohet är mänskligt och att förlåtelse/att gå vidare i livet gynnar TS och alla andra - vi är idioter som normalisar det du sektreligöst kallar fruktansvärt. Och du tycker att vi skryter när vi säger att det är lagligt, mänskligt och kanske enklast att förlåta? 

Du tycker synd om oss som påtalar detta och kallar oss otrogna äckel? Jag avstår från att ge dig motsvarande låga epitet. Jag tycker nog inte synd om dig heller men beklagar din trånga och ensidigt kunskapslösa verklighet.

Jag tror att du skulle må bäst av att ha lämnat tråden själv eller skapat någon sorts högmoralisk tråd om perfekta härliga liv, så som du vill att de ska vara? Utan mänskliga svagheter och dilemman som behöver lösas, likt det TS lyfter fram.
    Haha, eller hur... för det är ju såklart i rent informationssyfte som du sitter och påtalar att otrohet inte är olagligt, "mänskligt" och alla andra floskler du drar dig med Oskyldig

Men du, Anonym(förstår precis).... har du aldrig funderat över att det kanske är såna här cyniska inlägg som irriterar folk mer är själva otroheten? Jag menar... folk ska ju tydligen inte bara svälja att det är mänsklig att bete sig som ett svin mot sin partner, tydligen ska man oxå acceptera att man sen är för feg för att stå för det och börjar bortförklara det med patetiska argument om att det minsann är lagligt?

Vet inte hur du är funtad, men personligen har jag betydligt mer tolerans för en person klantar sig och sen står för det än en feg jävel som klantar sig och sen ska försöka bortförklara det med löjliga argument. Det blir liksom en helt annan nivå på det hela.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Förstår precis) skrev 2020-02-19 13:29:57 följande:
    Jag har bra fritt jobb och stor familj och många vänner. Man får fundera vem som lever i nån sorts mardröm och misär
    Tja, då tycker jag mest synd om dina kollegor och vänner som inte vet vilka narcissistiska värderingar du har
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-02-21 16:51:55 följande:
    Ja, det sägs ju att det är olika hur man ser på otrohet beroende på vilket kön man tillhör.
    Kvinnor, Känslomässig.
    Män, Sexuell.
    En långvarig attraktion utan sex, skulle jag kanske försöka arbeta på.
    Om sex varit inblandat, ons eller långvarig...nop.
    Fast det där är väl en ickefråga i det här fallet eftersom TS man gjorde väl lite mer än bara kände attraktion... älskarinnan vart väl inte på smällen av hans tankar?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Känner med dig) skrev 2020-02-24 21:53:29 följande:

Men asså. Gud till och med radikalfeministen som aaaaavskyr otrohet börjar tycka att folk här är för hårda. Man FÅR vara ledsen även om man varit ett svin. Jag tycker synd om mannen som lämnade mig gravid och aldrig kom tillbaka. Det kan vara synd om människor som förstör för sig själva.

Absolut man FÅR vara hur lessen man vill men man ska inte förvänta sig andras sympatier för man har själv inte visat någon hänsyn till andra.

Att förstöra sig själv UTAN att fucka upp andra är inte riktigt samma sak som att fucka upp andra på köpet. Om du tar bilen helt själv och medvetet kör rakt in i en bergsvägg så kan folk kanske tycka synd om dig när du är lessen över det. Men om du tar med dig frun och barnen med i bilen så förtjänar du absolut inga sympatier.
  • Anonym (jaha)
    Västmanlänning skrev 2020-02-27 19:07:06 följande:
    Jag bestämde mig ganska omgående att jag skulle förlåta henne. Det var ju henne jag ville leva med oavsett.

Hon har inte erkänt något, men pga vissa indicier under sommaren så är jag rätt säker på att dom haft de.
    Skojar du?
    Hon har inte ens erkänt, vägrar prata om det och du förlåter allt ändå?

Är det så du uppfostrar dina barn? Om man gör fel så behöver man inte stå för det, inte erkänna, inte prata om det, man behöver inte göra någonting och blir förlåten ändå.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Stinsson) skrev 2020-03-03 09:50:46 följande:
    1 år är väl tecken på att ni är en bit på väg att lösa det? det kan ju inte vara likadant som första månaden utan ni har väl tagit er framåt just för att ni älskar varandra. din kärlek var visst nog det var ju han som gjorde fel men ett sådant fel kan ju vara det som slutar få er att ta er för givna. Han har väl sagt att han vill ha ett barn till med dig så barnnamn kan ju bli relevant.. Han gifte sig ju med dig, han älskar ju dig.

Sveket blir vad du gör det till.. som du skriver är han den viktigaste personen i ditt liv, är du villig att ge upp det för ETT svek? Nej det kommer inte bli det samma, det kan mycket väl bli bättre. 
    Men lägg av, det där är ju förfan ren jävla lögn. Det står klart och tydligt i TS trådstart att han knullat den andra tjejen 4-5 ggr (formodligen fler ggr) och du sitter här och kallar det för ETT svek?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Tombola) skrev 2020-03-03 12:31:32 följande:

Otrohet är allmänt ett mycket komplicerat ämne och det är så otroligt svårt att råda någon hit eller dit. För mycket variabler, har din partner planerat otroheten bakom din rygg eller var det en snabb enstaka tillfälle där det t.ex var alkohol inblandat? Är man själv utan skuld för att det blev så här? Jag har själv varit på båda sidor så har ställts inför att fråga mig själv ett flertal tillfällen. Med ålder kommer vishet säger dem och kanske men jag skulle idag tänka efter både två och tre gånger innan jag skulle göra något överilat om min partner skulle visa sig vara otrogen. Det jag skulle ha svårast att acceptera är oärligheten, smygandet bakom ryggen och känslan av att vara förrådd. Jag tror att jag idag skulle kunna komma över det fysiska och själva sexet och kanske till och med kunna dra nytta av det i en diskussion om vad som saknas i samlivet. Jag har själv nära bekanta som har genomgått otrohet och kommit ut på andra sidan stärkta och lyckligare tillsammans men det är en lång process och man behöver en ctrl+alt+delete alltså en total omstart där jag anser att man behöver vara ifrån varandra en tid. 

Alltså Tombola, det vore ju bra om du läser trådstarten innan du svarar. Det står ju klart och tydligt att han knullat tjejen 4-5 ggr så nej, det var inte ett fylleligg. Om inte TS man är alkoholist är är full varje dag.

På vilket sätt menar du att TS skulle ha något som helst skuld i att hennes man fick för sig att knulla någon annan? Förklara gärna...

Jo det märks rätt tydligt att du har egen erfarenhet av att bedra någon för du verkar använda exakt samma dåliga ursäkter som alla otrogna människor gör och skylla sitt svek på sin partner eller alkohol.
Svar på tråden Nygift och otrogen