Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Nygift och otrogen

Oerhörd skrev 2020-01-21 11:30:26 följande:
    Det trista med sånt här är jag att jag kan bläddra tillbaka och se att du skrev att den andra kvinnan inte heller är oskyldig. Vi kanske tolkar den frasen helt olika, men den har betydelsen att du tycker att hon är skyldig till något. Naturligtvis är det brist på empati för en komplett främling som gör att något sådant kan ske. Jag förväntar mig inte empati och respekt från främlingar, det är lite väl mycket begärt tycker jag, att någon som inte känner mig alls ska låta mina behov gå före hens egna.
    Tja, om du förväntar dig att alla ska vara egoistiska  och empatibefriade så är väl ditt problem, med bara för att du tycker det så ska du inte förvänta dig att andra kommer acceptera egoism och empatistört beteende
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 16:06:09 följande:
    Det är klart att jag deltar, det har jag inte förnekat.
    Men skyldig, nej det är jag inte.
    Det är väl klart att du är skyldig till ditt deltagande, du säger ju själv att du deltar?

Det verkar som att du har svårt att skilja på att vara skyldig till att delta i en otrohet och att vara skyldig till en otrohet. Du är såklart inte skyldig till en otrohet eftersom det är inte du som har ett förhållande med den bedragna, men du är utan tvekan skyldig till att delta i en otrohet.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 16:38:59 följande:
    Jaja, tjata på du.
    Jag misstänker att du själv blivit bedragen och behöver någon att spy galla över.

Jag är singel och gör vad jag vill med vem jag behagar.
    Vadå jaja, det du skriver är ju helt helt motstridigt. Du säger att du deltar men ändå oskyldig. Hur går det ihop?

Du är singel, men de du ligger med är inte singlar och eftersom du medvetet väljer att delta i deras svineri så är du inte mycket bättre själv och precis som du är fri att göra som du vill så är andra fria att tycka vad de vill om det du gör.
  • Anonym (jaha)
    Oerhörd skrev 2020-01-21 16:31:33 följande:
    Jag förväntar mig absolut ingenting från någon, annat än där uttalade förväntningar finns. Det är helt ok att anonyma främlingar inte accepterar egoism och empatistört beteende. Vad har deras acceptans med mig att göra om inte vi har med varandra att göra?
    Tja, då är det väl bara o säga som det är....jag gör som jag vill och skiter fullkomligen i vem det dabbar eller vad andra tycker om det.... istället för att sitta och argumentera för att det man gör är ok?

Egoism och empatilöshet är aldrig ok.
  • Anonym (jaha)
    Oerhörd skrev 2020-01-21 17:01:53 följande:
    Oj, vilket stort hopp, egoistisk och empatilös är jag sannerligen inte bara för att jag inte känner mig skyldig en älskares partner något. Men det går ju helt i linje med att mannen är så oskyldig och absolut hade förblivit trogen om det bara inte var för att den ondskefulla älskarinnan lyckats slå klorna i honom :)
    Nu svamlar du och hoppar återigen tillbaka till ruta ett.... vi har ju redan rett ut att det INTE är otroheten man klandras för utan sin MEDVERKAN i det. Det är ingen som påstått att mannen är oskyldig, dock finns det några som menar på att älskarinnan inte har något som helst ansvar för vad hon medvetet väljer att delta i och det är som sagt bara irrationellt. Väljer man att delta i andras svineri så kan man sen inte komma och påstå att man är oskyldig till sin medverkan.
  • Anonym (jaha)
    Oerhörd skrev 2020-01-21 17:01:53 följande:
    Oj, vilket stort hopp, egoistisk och empatilös
    Jo faktiskt, om man fullkomligen skiter i vad man deltar i bara så man själv ska få det man anser sig behöva så är man jävligt egoistisk och empatilös. Empatiska och osjälviska människor undviker att delta i att svina mot andra.
  • Anonym (jaha)
    Oerhörd skrev 2020-01-21 16:50:14 följande:
    Jodå, det var det hon sa.

Vad gäller deltagande vet jag med säkerhet att just mitt deltagande aldrig varit den avgörande faktorn för huruvida någon är otrogen eller inte. Jag beter mig hur fan jag vill tack så mycket. Sköt du ditt så sköter jag mitt, helt utan att jag ber dig acceptera något jag gör eller inte gör alls :)

Det är fåfängt att tro att ens partner skulle vara perfekt om inte bara just precis den där specifika, högst ondskefulla fresterskan/frestaren fanns till...
    Om det är en avhörande faktor är totalt irrelevant, vi snackar inte om vad han väljer utan vad du själv väljer när du deltar och ditt ansvar för dina egna val.

Du kan såklart välja att göra som du vill, men andra är såklart fria att tycka vad de vill om det du gör. Du verkar vilja äta kakan och ha den kvar, göra lite som du behagar mot vem du vill och alla ska tycka det du gör är ok.

Att lägga skulden för sin partners otrohet på älskarinnan är såklart fel, men att som älskarinna lägga skulden för sin egen medverkan på den otrogne mannen är oxå fel och jävlgt fegt. Ingen tvingar dig att ligga med en upptagen man, varken han eller hans fru, det är helt och hållet ditt val och därmed bara ditt ansvar
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 17:48:04 följande:
    Precis så är det.
    Det är hans, och ingen annans, val att vara otrogen.

Varför klandrar du dig själv?
    Och det är ditt och ingen annans val att delta i det.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-01-23 13:47:45 följande:
    Du skrev bara att du ligger med upptagna och att du skiter i andras känslor.
    Det är kanske inte vad man behöver få slängt i ansiktet när man just har blivit bedragen.
    Och något man kanske inte ska bli så förvånad över om man får fan för heller Flört

Man slutar aldrig förvånas över hur egoistiska människor tänker. Man gör som man vill och skiter fullkomligen i allt och alla bara man får som man vill... men sen blir man förvånad och känner sig kränkt över att folk tycker det är dålig stil. Man förväntar sig bli bemött med respekt och empati trotts att man själv inte kan visa andra det.... jäkla märkligt sätt att resonera.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-23 16:02:30 följande:
    Ojoj då, hoppsan!

Jag bryr mig inte om ifall jag får fan för det jag gör. Däremot när någon sen undrar över något som de lätt kan få svar på av mig, då tycker jag att det är lite märkligt att gnälla över att jag skrivit i tråden.

Var får du ifrån att jag skulle känna mig kränkt? Jag vet att många tycker att det jag gör är fel, det är ingen nyhet. Och det kränker mig inte det minsta. Det borde du väl ändå begripa?

Och självklart förväntar jag mig ingen respekt eller empati från någon när det kommer till detta. Som sagt, jag bryr mig inte.

Jag undrar bara hur du kunde få ihop den slutsatsen...
    Den slutsatsen är inte alls svårt att komma fram till eftersom de allra flesta om inte alla föredrar att bli bemötta av andra med respekt och empati, och det tror jag även gäller dig. Jag menar det är ju inte så många som gillar att bli lurade, svikna och att folk ljuger för dem eller hur? 

Dock har du en poäng i det du skrev tidigare, att det är kanske nyttig för en person i TS situation att förstå hur den andra kvinnan tänker och ta del av vad otrogna män säger till sina älskarinnor, det brukar ju av någon märklig anledning vara något heeeeelt annat än det man säger till sin partner Flört
Svar på tråden Nygift och otrogen