Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Nygift och otrogen

molly50 skrev 2020-01-23 16:10:00 följande:
    Att ge en förklaring till hur man tänker när man ligger med upptagna män är en sak.
    Men sen beror det ju på hur man uttrycker sig också.
    Att när man just blivit bedragen få slängt i ansiktet att "jag ligger med gifta män och jag skiter fullständigt i deras fruars känslor", "jag har inget ansvar" osv.
    Det är förmodligen vad folk gnäller på.
    TS hade väl inte ens efterfrågat en förklaring när du började skriva i tråden.
    Nja, visst är det stötande, men samtidigt kan det vara nyttigt för TS (som verkar vara ganska naiv) att förstå hur den andra kvinnan tänker och framför allt hur otrogna män beter sig och tänker med son älskarinna, för det är ju rätt ofta något helt annat än vad man säger till frun när man blir påkommen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-23 19:32:29 följande:
    Om du tror att jag ligger med deras män för att såra dem så tror du fel. Jag har förklarat varför jag väljer upptagna män. Och det bästa är absolut om hans partner inte får reda på det.

Vad menar du med flirtgubben? Tror du på allvar att jag tror på mannen som säger att hans fru inte förstår honom? Att hans fru vägrar ligga med honom? Eller vad han nu behagar säga.

Precis som med det andra så skiter jag fullständigt i vad han säger till sin fru. De män jag träffar pratar inte om sina fruar. Anledningen är att jag inte är intresserad eftersom jag ändå inte vill han mer än hans kropp. Där och då.
    Nejdå jag tror att du ligger med deras män för att du gillar det, dock finns det en sak som skiljer dig från andra och det är att du är medveten om vad det innebär för henne och skiter fullkomligen i det för du bryr dig enbart om dig själv och vad du får ut av det. Så där andra väljer bort upptagna män för att inte delta i sånt skit så väljer du att göra det.

Jag har inte skrivit något om några flirtgubbar.

Ja, jag vet redan att du skiter i alla utom dig själv, det är det som gör dig till en egoist och anledningen till kritiken.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-24 15:53:49 följande:
    Valde, inte väljer. Jag kommer antagligen aldrig få reda på sanningen så jag måste börja acceptera det jag vet. Så klart är han ansvarig för hur vår familj mår, bara han. Men jag hade önskat att hon lät oss vara och låter oss vara. Och jag avskyr henne för jag tror att det var just henne han föll för. Inte spänningen, inte sexet utan hon. Han var villig att ge upp allt för henne under ett par veckor. Hon måste ha nåt jag inte har och jag avskyr henne för det.
    Valde eller väljer, det är fortfarande samma man du lever med, och den mannen är någon som valde att sätta dig, ert barn och ert förhållande åt sidan för att knulla någon annan. På dig låter det som att du tror att han bara förvandlades lite temporärt och sen trillade tillbaka till att vara samma gamla hederliga snubbe som du gifte dig med. Det var det inte och det du ägnar dig åt är ren förnekelse.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-24 16:00:34 följande:
    Som sagt, det absolut bästa är om frun inget vet. Jag är inte ute efter att såra någon primärt.
    Frun får väl erbjuda det jag erbjuder så kanske mannen stannar där hemma.

Nehej, vad kallar du den här då? Flört
    Bästa för vem? För dig och den otrogna snubben?
    Ja självklart är det bäst för er att hon inget vet så ni han hjälpas ut att bedra henne i lugn och ro utan komplikationer. Men jag tror inte frun riktigt håller med dig om det.

Frun kan aldrig erbjuda det du erbjuder för hon för hon delar inte bara hans kuk med dig, hon har ett riktigt förhållande med honom  och ett riktigt liv med honom och det kan man inte slå på och av efter behov..
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-24 16:11:52 följande:
    Nja, naiv är kanske fel beskrivet. Stoppar snarare huvudet i sanden och hoppas febrilt att det ska dyka upp att han blev drogad eller nåt. Dessutom kan dom inte ens enas om hur många gånger dom legat. Vill ?få honom? tillbaka. Men som sagt den här tråden har varit nyttig.

Jag håller med om det men då kanske det vore min mans älskarinna jag borde prata med. Att det kommer in en kvinna här som berättar hur hon skiter i respektive och barn ökat bara mitt förakt gentemot min mans älskarinna.
    Nja, naiv är du för du verkar tro på vad allt han säger och tror han ångrar sig bara för att han säger så.

Stoppar huvudet i sanden gör du absolut för du vet nog innerst inne att det aldrig kommer dyks upp att han blev drogad eller nåt utan att han valde det själv och njöt av de så länge det varade.

Om du nu vet att älskarinnor fullkomligen skiter i frun så förstår du förmodligen det lönlösa i att prata med henne om din mans älskarinna. Men bara för att du nu vet hur älskarinnor resonerar så betyder inte det att du ska lägga all skuld på dem. Din man är den som i slutändan valde att bedra dig, älskarinnan deltog i det, men det var hans eget val att bedra dig, inte hennes.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-24 16:58:38 följande:
    Nja, naiv är du för du verkar tro på vad allt han säger och tror han ångrar sig bara för att han säger så.

Stoppar huvudet i sanden gör du absolut för du vet nog innerst inne att det aldrig kommer dyks upp att han blev drogad eller nåt utan att han valde det själv och njöt av de så länge det varade.

Om du nu vet att älskarinnor fullkomligen skiter i frun så förstår du förmodligen det lönlösa i att prata med henne om din mans älskarinna. Men bara för att du nu vet hur älskarinnor resonerar så betyder inte det att du ska lägga all skuld på dem. Din man är den som i slutändan valde att bedra dig, älskarinnan deltog i det, men det var hans eget val att bedra dig, inte hennes.
    Det lönlösa i att prata med din mans älskarinna... ska det stå
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-29 11:43:47 följande:
    Men för finns en skillnad i mitt fall. Jag funderar på att fortsätta/förlåta min man för att jag älskar honom. Nu behöll hon inte barnet och vi kommer aldrig behöva ha något med varandra att göra, bara hon förstår det. Jag vill inte stanna pga hat till henne utan kärlek till honom typ. Samtidigt börjar jag förstå att kärlek inte riktigt är allt..
    Framförallt när kärleken är ensidig, för även om du älskar honom så är det ju ganska tveksamt om han älskar dig
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man35) skrev 2020-01-29 16:47:19 följande:

Varför fortsätter den här tråden? Ts är som en repad skiva. Hur orkar ni sitta och svara och resonera? Låt människan ta ansvar för att hon stannar. Misstänker att många kvinnor blir glada över att ett praktarsle är borta från marknaden. (Om han nu är borta vill säga...) Ofattbart hur man kan vilja hålla så hårt i någon som uppenbart är ett totalt bottennapp. Njuuuut av livet du valt Ts.

Det är väl lite som att se någon balansera på kanten till ett avgrund, visst man kan bara skita i det och låta personen trilla ner om hon vill, eller så försöker man resonera med personen.

Men jag kan iof hålla med om att TS inte verkar speciellt mottaglig för något annat än det hon redan bestämt sig för.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-31 10:34:33 följande:
    Nej, men jag kommer ju heller aldrig få veta om dom skulle gjort nåt mer och nu är jag säker på att dom aldrig skulle vara med varandra igen,,
    Ok, förklara vad du baserar det på?
    Det ENDA du utgår ifrån är vad han säger, du har ingen annan garanti för det än hans ord. Och däri ligger din naivitet för du vet av erfarenhet att hans ord inte är värda ett piss. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-31 14:29:15 följande:
    Det är ju inte direkt så att dom är sams och jag märker ju att han verkligen tycker illa om henne. Sen kommer dom aldrig träffas igen om dom aktivt inte säker upp varann. Skulle han vara otrogen igen

Är jag säker på att det inte skulle vara med henne..
    Osams just nu jam för just nu är hon en belastning och är i vägen, men så fort du slappnat av och tror att det är lugnt så är ju hon inte längre det. Dessutom är hon inte den enda kvinnan i världen, vad får dig att tro att han inte kommer hotta nån ny kvinna att strula med? Han har ju bevisligen inga som helst problem med att gå bakom din rygg.
Svar på tråden Nygift och otrogen