Fjäril kär skrev 2020-01-31 18:52:00 följande:
Var inte så säker säger jag.. Från min sida sett hade jag faktiskt besvarat nya inviter om han velat så länge jag var kvar på samma bostadsort. Jag hatade den han blev med sin fru och hatade hela situationen och hur jävla dryg han än kunde vara mot mig så fanns ju ändå mannen jag älskade under allt det där. Den mannen som jag blev kär i och saknade var jag beredd att kämpa för. Vi hade planer för framtiden och han svek mig där och jag hade ju liksom oavslutade diskussioner och tankegångar. Jag ville ha ett schysst avslut eller en möjlighet till fortsättning. Han reagerade på mig fortfarande och trots hårda ord tog han illa vid sig när jag blev ledsen inför honom. Det han kände fanns ändå på olika sätt kvar inom honom. Jag ville bära mig illa åt så jag kunde väcka honom ur det hela och få honom att reagera. Få honom att säga nånting vad som helst, bara jag fick nån form av bekräftelse på att jag ännu fanns i hans känslor/huvud.
Korta glimtar blixtrade till ibland när blickar möttes men bara så pass mycket att jag blev osäker på vad jag sett och i nästa sekund var glimten borta.
Jag var beredd på att förnedra mig gruvligt bara för att testa hans känslor.
I det avseendet var mitt tålamod oändligt.
Så att de här och nu till synes avskyr varandra betyder faktiskt ingenting. Om hon gett sig fan på att förstöra för er eller vill kämpa tillbaka honom med lockelse och förförelse så kommer hon agera oavsett vad han säger eller påstår inför dig. Såna typer av meddelanden kan ju enkelt raderas 3 sekunder efter han läst dom inne på toa och du vet ingenting...
Ta ingenting för givet helt enkelt...
Jag vet.. jag har tänkt att hans avsky mot henne kommit just för att han känner nåt för henne. Det måste varit så starkt mellan dem att det liksom alltid kommer finnas kvar någon spänning, fantasi, längtan. Eller? Kan det vara så att han ångrar sig så mycket och faktiskt tycker illa om henne? Hon har ju avslöjat saker för mig han sagt om mig, vårt sexliv, vårt privatliv osv och han är arg för att hon på nåt sätt brutit hans förtroende.
Sen som du säger gick dom från vänner till att avsky varandra och inte vill ha nåt med varandra bara för att det avslöjades, så är det ju inte i vanliga livet. Han bröt ju med henne för att laga med mig, inte för att han avskydde henne.
Nu vet jag att dom inte kommer ses. Han har bytt gym och hon bytt jobb till annan stad så hon kanske tom flyttar. De aktivt undviker varandra.. Och nånstans känns det ändå som att han föraktar henne, kanske för sina egna misstag men ändå..