Inlägg från: Grilimy |Visa alla inlägg
  • Grilimy

Fler över 40 som planerar barn?

Innan mitt MA i april så berättade jag för min mormor att jag var gravid och att bebisen skulle få namnet efter min avlidna morfar. Jag trodde hon skulle bli jätteglad. Istället fick jag höra "Men det var väl dumt och onödigt, hur kunde du ställa till det så i din ålder." Jag förklarade hur är lyckliga vi var men hon fortsatte vara negativ. Sa inget mer men åkte jätteledsen därifrån. Sen fick jag veta veckan efter att bebisen inte levde längre. Har inte ens berättat det för henne, kanske min mamma sagt något, ingen aning. Men jag orkar inte höra hennes skadeglädje. Så inte ens sina närmaste kan man hoppas på stöd och glädje ifrån. :( Bara pga ålder.

• Grilimy
    Eskobar77 skrev 2020-05-28 08:27:42 följande:

Igår på kvällen kom mensen, igen... Jag bröt ihop en stund. Vi har försökt i ungefär ett år och har fått hjälp sedan i höstas. Det tar verkligen på krafterna när det aldrig funkar. Jag känner själv att jag blir mer och mer negativt inställd samtidigt som stressen och pressen ökar. Igår hamnade även sambon och jag i gräl efter detta eftersom han inte har några barn sedan innan och jag vet hur viktigt det är för honom. Vi är självklart båda överens om att vi vill ha gemensamt barn men ibland känns det som att vår relation eventuellt står och faller på det för honom. Så jobbigt när det blir slitningar i relationen när man behöver stå varandra som närmast.

Nåja, ska ringa till gyn nu och höra hur vi går tillväga. Jag ska prova nytt läkemedel denna omgång och troligtvis även punktera cystan på höger äggstock.

Stor kram till er!

Åh :( vad tråkigt. Men ge inte upp, det blir din tur!!! Jag ville bara lägga mig och dö efter mitt MA och jag känner igen det där med att det kan bli bråk när man blir uppstressad, det har hänt nån gång här med, jag antar det är för att man får mindre tålamod och blir lättirritetad när man mår dåligt. Min sambo har heller inga barn innan och jag har extra stress pga det.

Jag går och väntar på mensen för att påbörja IVF men igår nämnde jag för dem att jag haft ljusrosa flytningar på pappret ett par ggr om dagen sen en vecka efter äl och då kändes det som om det var ett problem och att vi behövde sätta igång fort annars blev det försent innan sommaren o efter sommaren anses jag väl för gammal så nu har jag ren stresspanik efter mensen!! Hoppas verkligen den kommer i helgen som den borde. Är livrädd de blåser av IVF pga några rosa flytningar. Har hela tiden känts som de inte vill ha mig där. :(
  • Grilimy
    Nykär15 skrev 2020-05-28 08:52:27 följande:

Åh nej!! Hoppas verkligen den kommer igång! Du tror inte det kan vara en graviditet då? Ska du testa nån dag eller har du gjort det?

Nej jag tror inte på graviditet, har inte minsta lilla symptom. På lördag är det två veckor sen äl så då tänkte jag testa isf. Men mer för att bekräfta att mensen bör komma snart. :) förväntar mig inget denna gång.
  • Grilimy
    MildaMatilda skrev 2020-05-28 12:14:06 följande:

Fick mensen idag på morgonen. Hade inga förhoppningar om att jag var gravid men ändå blir man ju besviken. Försöker övertala mig själv om att det troligen inte blir något syskon. Vill verkligen försöka njuta av det jag har nu och är rädd att detta kommer förstöra tiden med min tre åring som jag vill njuta av. Men samtidigt så ligger det ju och gnager hela tiden...

Hur gammal får man vara för att göra IVF? Är du också född 77? Trodde att det var kört med den biten då.

Jag är 43 blir 44 i slutet av året, vi skulle göra IVF i mars men då visade det sig att jag var gravid sen fick jag MA och nu väntar jag på mensen vilken dag om helst för att påbörja IVF. Men det är privat. De sa att det var gränsfall i Januari när jag hörde av mig första gången då jag nyss fyllt 43, men fick kolla Amh och när det var bra blev vi erbjudna att börja.
  • Grilimy

Ikväll fick jag ont i brösten. Skrev tidigare att jag inte hade några som helst symptom. Nu betyder det egentligen ingenting, kan ju betyda mens lika gärna. Men det tändes ändå en liten gnista hopp. :)

• Grilimy

Nu verkar mensen vara här. Startar med ivf sprutor i morgon kväll. SuperNervös!!

• Grilimy
    Nykär15 skrev 2020-05-29 15:05:15 följande:

Fantastiskt den är igång!!! Nu håller vi tummar och tår!! <3

Ja alltså den här mensen. Har väl aldrig varit med om en så konstig. Först fem dagar ljusrosa flytningar på pappret 1 v efter äl sen kom det lite blod i toan idag dag 6 vid två tillfällen, verkligen inga mängder utan blev lite rött bara. Sen inget mer!!

Ivf sprutorna ska påbörjas mensdag 2 och då ska man blöda riklig mens på dag 1. Hur 17 gör jag nu i morgon med sprutorna om det inte kommer mer blod?? Och tilläggas, detta är vår enda chans. Fick sista startdatum 10 Juni. Varför ska mensen krångla, detta har aldrig hänt mig förr. Nån som har nån aning hur jag bör göra med sprutorna?
  • Grilimy
    caramia skrev 2020-06-04 13:07:32 följande:

Testade idag i alla fall, mest för att sambon ville veta. Det råder ingen tvekan om att jag är gravid i alla fall. Bara att hoppas på mirakel denna gång!

Åh grattis!!! :D
  • Grilimy
    Nykär15 skrev 2020-06-01 20:48:52 följande:

Började du med sprutorna?

Jag började med sprutor, var på första UL idag, fem äggblåsor varav två större så ikväll börjar jag ta två sprutor, en menopur och sen broms sprutan mot ägglossning. Är dock orolig om det hinns med, har enorm ägglossningsvärk redan.. sen nytt UL på måndag för att fastställa när äggplock ska ske :D nervös över det, får inte ha sambon med. Men spännande! Håll tummarna för mig att det går vägen den här gången. :)
  • Grilimy
    Nykär15 skrev 2020-06-03 05:33:53 följande:

Så orolig nu, fick svar att mitt TSH ligger på 4,6 vilket är riktigt dåligt och jag har såklart dåliga tankar nu...sist det låg så högt förlorade vi vår lilla i magen...sen tog det nästan 6 månader att sänka. Jag ska försöka få tag i min MVC idag för att få inskrivning och nytt prov om 2 veckor...men är rädd att det redan kanske är för sent och jätterädd för vul nästa vecka :(

Åh :( håller tummar allt jag kan att allt är bra. Vilken dag har du vul?
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?