Eskobar77 skrev 2020-05-28 08:27:42 följande:
Igår på kvällen kom mensen, igen... Jag bröt ihop en stund. Vi har försökt i ungefär ett år och har fått hjälp sedan i höstas. Det tar verkligen på krafterna när det aldrig funkar. Jag känner själv att jag blir mer och mer negativt inställd samtidigt som stressen och pressen ökar. Igår hamnade även sambon och jag i gräl efter detta eftersom han inte har några barn sedan innan och jag vet hur viktigt det är för honom. Vi är självklart båda överens om att vi vill ha gemensamt barn men ibland känns det som att vår relation eventuellt står och faller på det för honom. Så jobbigt när det blir slitningar i relationen när man behöver stå varandra som närmast.
Nåja, ska ringa till gyn nu och höra hur vi går tillväga. Jag ska prova nytt läkemedel denna omgång och troligtvis även punktera cystan på höger äggstock.
Stor kram till er!
Åh :( vad tråkigt. Men ge inte upp, det blir din tur!!! Jag ville bara lägga mig och dö efter mitt MA och jag känner igen det där med att det kan bli bråk när man blir uppstressad, det har hänt nån gång här med, jag antar det är för att man får mindre tålamod och blir lättirritetad när man mår dåligt. Min sambo har heller inga barn innan och jag har extra stress pga det.
Jag går och väntar på mensen för att påbörja IVF men igår nämnde jag för dem att jag haft ljusrosa flytningar på pappret ett par ggr om dagen sen en vecka efter äl och då kändes det som om det var ett problem och att vi behövde sätta igång fort annars blev det försent innan sommaren o efter sommaren anses jag väl för gammal så nu har jag ren stresspanik efter mensen!! Hoppas verkligen den kommer i helgen som den borde. Är livrädd de blåser av IVF pga några rosa flytningar. Har hela tiden känts som de inte vill ha mig där. :(