Inlägg från: Grilimy |Visa alla inlägg
  • Grilimy

Fler över 40 som planerar barn?

gunbran skrev 2020-06-13 20:50:16 följande:

Det blev alkoholfritt i glaset ikväll :).

Strecket uppenbarade sig efter max 10 sekunder, så går allt vägen nu så kommer en liten i mitten på februari, strax efter min 47 årsdag.

Har bestämt mig för att lägga orosmolnet bakom mig ikväll och bara njuta av detta lilla mirakel. Vi är överväldigande av lycka och ödmjukhet!

Men åh!! Underbart! Grattis!!!
  • Grilimy

Nu ligger jag här med två återförda embryon och bara hoppas på att de ska fästa :) så mysigt att veta att de finns där inne! Men jag vågar ju knappt röra mig, är rädd att de ska ramla ut haha :) men jag fattar såklart att det inte funkar så. Känns bara bättre att ligga still just nu. :) Det blir två långa veckor till graviditetstest!

• Grilimy
    Nykär15 skrev 2020-06-15 15:56:10 följande:

Åhh 2 små pluttar <3 så spännande!! Tänk om bägge fäster, vilken grej! Blir långa veckor för oss med att vänta :)

Då blir det dubbel lycka :) *hoppas* en extra för den vi förlorade i april :D båda är så välkomna! <3
  • Grilimy

Idag har jag molvärk i livmodern, 3 dagar efter embryona sattes in. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken. Det har känts som små nyp då och då ända från några timmar efter insättning tills idag och nu molvärk. Är så orolig det är mensvärk. :((( Men försöker tänka växtvärk. :) De skulle fästa inom 1-3 dagar. Om de fäster.

• Grilimy
    NiMi12 skrev 2020-06-18 15:11:12 följande:

Idag fick jag svar på blodprovet från i måndags. HCG har sjunkit från 790 i torsdags till 50 i måndags. Graviditeten är definitivt slut. Jag ska in på onsdag igen för de vill se så det går ner helt.

Jag har slutat blöda idag så nu börjar vi väntan på äl igen.

Kram

Håller alla tummar för nästa äl
  • Grilimy
    gunbran skrev 2020-06-18 15:03:51 följande:

Håller tummarna för att det är lite växtvärk du känner. :)

Låter för tidigt med mensvärk hursomhelst!

Tack :) tänker samma om växtvärk, att det är för tidigt. Men bara avvakta och se vilket det är. :) Hade hållt igång rätt mycket när molvärken kom så den lugnade sig bara jag tog det lugnt. 10 långa dagar kvar till test.
  • Grilimy

Nån som har koll på hur länge man måste vänta med sex efter embryoåterföring?... :) Jag vill ju inte riskera något.

• Grilimy

Verkar som det inte blev något av mina 2 embryon från IVF. Egentligen visste jag det inners inne, har känt det på mig ett par dagar nu då molvärken övergått i mensvärk och brösten helt slappa och oömma. Nu kom lite gul brunt på pappret ikväll. Sån besvikelse men ändå väntat. Det enda vi fick var en skuld på 33000. Känns så surt. Och det är ingen idé att försöka igen, min kropp stöter bort de ändå. Denna gången kortison och ändå blev de bortstötta. Måste inse att vi får ge upp, min sambo blir barnlös och hans föräldrars högsta dröm att bli farmor och farfar får jag krossa. Jag känner mig så oduglig och värdelös som inte längre klarar att behålla ett barn ens med de bästa förutsättningarna som nu. :(( Han kommer bli så ledsen och besviken när jag berättar.

• Grilimy
    gunbran skrev 2020-06-23 00:18:17 följande:

Men du....hur länge har ni försökt? Du har ju blivit spontant gravid en gång, så du har ju uppenbarligen förutsättningarna. Dessutom kan inte äggkvaliten vars helt usel, då ni ändå fick flera befruktade nu.

Förstår om ni behöver sörja, både missfallet och om det visar sig gå dåligt nu, men det är inte helt kört än! Fatta inga förhastade beslut innan ni har landat ordentligt i frågan.

Jag är tre år äldre än dig. Har också en man som inte har barn sen tidigare och svärföräldrar som inget hellre önskar sig än att få bli farmor och farfar. Jag har förmodligen en urusel äggreserv med okänd kvalitet och någon hjälp på traven förutom mina kosttillskott har jag inte kunnat få, men det har uppenbarligen gått ändå. Har blivit gravid 2 gånger inom loppet av ett år.

Nu kan det likaväl bli missfall igen och då får vi kanske inga fler chanser, men vi kämpar på tills det helt enkelt känns ok att ge upp.

Om drömmen, kraften och viljan finns, så finns det också en väg att gå.

Kram!

Tack

Jag har ett sjukt knäppt immunförsvar som tror att embryo är inkräktare, varje gång jag blir gravid så flippar min kropp ur, jag får sån sjuk frossa så jag bara ligger och skakar fullt påklädd, började den här gången med 3 dagar efter återföring. Trots tokvärme inne så ligger jag fullt påklädd och skakar i frossa och då vet jag att de små stöts bort. Den äl jag hade mellan missfall o ivf senast så blev det lika några dagar efter äl, jag sa då till min sambo att nu har ägget fäst. Efter två nätters frossa så kom blodiga flytningar en vecka tills jag blödde ordentligt. Innan mitt MA så hade jag kronisk frossa hela graviditeten den försvann när bebis var borta. Så mitt problem är mitt dumma immunförsvar, tjatade till mig kortison denna gång av min allergiläkare då jag läst det ska kunna hjälpa, IVF läkaren vill inte lyssna alls på det problemet eller hjälpa mig med det, de första nätterna frossa var lindrigare denna gång men i natt tokfrossa och idag lite färgat på pappret så jag anar vad som skett igen. :( Har dock ett svagt sista hopp att den ena kanske är kvar.

Kram
  • Grilimy
    gunbran skrev 2020-06-23 01:49:32 följande:

Åh vad jobbigt det låter! Håller ändå tummarna för att det fungerar och att en åtminstone har satt sig.

Jag har förstått att Sverige ligger lite efter när det gäller immunproblem i samband med graviditet. Synd eftersom det tycks vara ett vanligt bakomliggande problem.

Önskar att det på något sätt löser sig för er så att ni får ert efterlängtade lilla barn!

Tack... Dumt nog gick jag upp nu och tog en test när jag ändå ligger här och inte kan sova. Det var tokblankt. Men nu vet jag i alla fall. :( Ska testa på söndag med när testdagen är inne men känns meningslöst, läst att ett femdagars ger positivt 8 dagar efter insättning och i morgon har det gått 8 dagar. Så där dog mitt sista lilla hopp. Ska försöka ta mig igenom den här sista sorgen nu men vet inte hur jag ska klara leva med vetskapen att vi inte kommer få vår bebis. :( Så himla knäckt. Synd Sverige är så enkelspårigt där man ska stöpas i samma form istället för att individanpassa ivf efter vad man behöver. Alla funkar ju inte lika.
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?