gunbran skrev 2020-06-23 00:18:17 följande:
Men du....hur länge har ni försökt? Du har ju blivit spontant gravid en gång, så du har ju uppenbarligen förutsättningarna. Dessutom kan inte äggkvaliten vars helt usel, då ni ändå fick flera befruktade nu.
Förstår om ni behöver sörja, både missfallet och om det visar sig gå dåligt nu, men det är inte helt kört än! Fatta inga förhastade beslut innan ni har landat ordentligt i frågan.
Jag är tre år äldre än dig. Har också en man som inte har barn sen tidigare och svärföräldrar som inget hellre önskar sig än att få bli farmor och farfar. Jag har förmodligen en urusel äggreserv med okänd kvalitet och någon hjälp på traven förutom mina kosttillskott har jag inte kunnat få, men det har uppenbarligen gått ändå. Har blivit gravid 2 gånger inom loppet av ett år.
Nu kan det likaväl bli missfall igen och då får vi kanske inga fler chanser, men vi kämpar på tills det helt enkelt känns ok att ge upp.
Om drömmen, kraften och viljan finns, så finns det också en väg att gå.
Kram!
Tack
Jag har ett sjukt knäppt immunförsvar som tror att embryo är inkräktare, varje gång jag blir gravid så flippar min kropp ur, jag får sån sjuk frossa så jag bara ligger och skakar fullt påklädd, började den här gången med 3 dagar efter återföring. Trots tokvärme inne så ligger jag fullt påklädd och skakar i frossa och då vet jag att de små stöts bort. Den äl jag hade mellan missfall o ivf senast så blev det lika några dagar efter äl, jag sa då till min sambo att nu har ägget fäst. Efter två nätters frossa så kom blodiga flytningar en vecka tills jag blödde ordentligt. Innan mitt MA så hade jag kronisk frossa hela graviditeten den försvann när bebis var borta. Så mitt problem är mitt dumma immunförsvar, tjatade till mig kortison denna gång av min allergiläkare då jag läst det ska kunna hjälpa, IVF läkaren vill inte lyssna alls på det problemet eller hjälpa mig med det, de första nätterna frossa var lindrigare denna gång men i natt tokfrossa och idag lite färgat på pappret så jag anar vad som skett igen. :( Har dock ett svagt sista hopp att den ena kanske är kvar.
Kram