Inlägg från: Grilimy |Visa alla inlägg
  • Grilimy

Fler över 40 som planerar barn?

Eftersom jag fyllde 43 för 2 månader sen så får vi ju ingen hjälp någonstans i Sverige om jag förstått rätt. Är det någon som kan rekommendera någon annan IVF klinik där åldersgränsen är högre? Jag är rätt säker på att vårt problem ligger i att jag har för tunn slemhinna så ägget inte fäster. Min mens är endast 1-2 dagar nu mer. Så får vi hjälp med att bättra på slemhinnan på något medicinskt sätt så kanske vi lyckas tänker jag. Om vi hittar någon som vill hjälpa oss.

• Grilimy

Äntligen har jag lyckats få i alla fall ett samtal och ultraljud inbokat hos fertilitetsklinik med spermaprov till sambons stora glädje.. haha han tycker det känns jättejobbigt att behöva göra ett sånt. :) Jag är så lättad efter lång väntan. Nu hoppas jag bara de bestämmer sig för att hjälpa oss trots åldern..... Vi ska dit om två veckor.

• Grilimy
    UndrandeSökare skrev 2020-02-24 18:27:33 följande:

Låter bra. Se bara till att det blir Spermaanalys MED Morfologi. Obs måste vara med morfologi, det är viktigaste delen. Då tittar man på spermiernas utseende, hur många som har för litet huvud, för kort svans etc Det räcker inte att endast mäta mängd och antal rörliga. Hoppas allt går bra.

Tror inte jag får välja, står på hemsidan att dom kollar mängd och rörlighet. Men om det ser dåligt ut kollar dom vidare med andra tester.

Tror ändå problemet ligger i min slemhinna så jag hoppas jag får hjälp med den. :)

Drömmen är att bli gravid med tvillingar. :) Men såklart överlycklig om vi lyckas med en bebis.
  • Grilimy
    caramia skrev 2020-03-04 12:39:08 följande:

Testade idag i alla fall. Ett svaaagt positivt. Tänker unna mig att känna mig glad idag, sen lär det ju sluta i missfall som de andra, men jag är ju i alla fall gravid! Hurra!!

Men vad underbart!!! Stort grattis!!

Glöm inte positivt tänkande!
  • Grilimy

I morgon ska vi äntligen få komma på ett "utredningsbesök" ultraljud, spermaprov och samtal så får vi se om de bestämmer sig för att hjälpa oss! Håll tummarna. Hittills har personalen varit väldigt negativa mot oss och efter ett par telefonsamtal har jag varit riktigt ledsen och helt tappat hoppet. Ingen peppande lyftande personal, snarare raka motsatsen så jag är lite nervös inför i morgon.

• Grilimy
    caramia skrev 2020-03-05 20:59:38 följande:

Lycka till imorgon! Hoppas ni får bättre bemötande också!

Tack! Mötet med samtal och prover avklarade! Vi ska få hjälp med start nästa mens. Nu ska vi bara lösa finansieringen. :)
  • Grilimy
    caramia skrev 2020-03-06 12:14:53 följande:

Det blev missfall igen. Det kom i alla fall tidigt den här gången, hade jag hållt mig med att testa hade jag trott att det var mensen som var sen och sluppit veta något, men lätt att vara efterklok. Har i alla fall njutit varje dag av illamående, svullnad och molvärk. Nu är allt det som bortblåst igen. Tråkigt, men det är som det är, bara att ta nya tag!

Åh :( så sorgligt. Håller tummarna för nästa gång!
  • Grilimy

Nu är min mens sen. Hoppas så mycket! men vågar inte tro. Funderar på att testa i morgon eller måndag.

Vi skulle ju påbörja IVF vid denna mens som inte dykt upp...

Det som får mig att inte våga tro är att på UL inför IVF som var 17 dagar e förra mens så sa hon att hon inte kunde se att jag haft äl eller att det skulle bli äl denna månad. Att den hoppat över. Hade 5 små äggblåsor på vänster äggstock, högra så hon inte hur många.

Så länge jag inte testar finns ju hoppet. Och det är så mysig känsla. Men såklart måste jag testa och in i verkligheten.

• Grilimy
    Eskobar77 skrev 2020-03-24 08:52:47 följande:

Spännande! Håller tummarna!

Tack :) Det gick bra, jag är gravid. :) Har till och med varit på första besöket hos BM idag. Det gick snabbt! :D
  • Grilimy

Tack alla :) känns fantastiskt.

Jag åt munkpeppar sista två månaderna och q10, D-vitamin, E och selen. :) Ja och så folsyra förstås. Vet inte om nåt av det hjälpt men har inte skadat i alla fall. :D

Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?