Inlägg från: Grilimy |Visa alla inlägg
  • Grilimy

Fler över 40 som planerar barn?

Skulle haft ÄL igår men den har inte kommit. :( Har aldrig hoppat över förut så nu är jag orolig jag slutar få äl o mens då senaste menserna bara varat 2 dagar. :((( Hade väl ingen fråga direkt, känner mig bara uppgiven.

• Grilimy
    Maily skrev 2020-01-08 11:53:41 följande:

Jag har haft kort mens (2-3 dagar) i tre år nu och appen registrerar fortfarande ägglossning men tidigare än annars (dag 10-12 istället för 14-16) så kanske du hade ÄL tidigare än du trodde. Innan mensen blev 2-3 dagar så var den i fem dagar så det blev stor skillnad. Trodde också först att det var början på slutet så att säga men den har varit stabil på det sättet länge nu. 

Jag har ingen temperaturhöjning, ligger precis lika lågt som alltid och jag har alltid väldigt ont vid äl. Så tror inte jag haft någon. :( Hade också fem dagar innan de senaste två ggr.
  • Grilimy
    Maily skrev 2020-01-08 11:54:11 följande:

Att inte ha ÄL 1-2 cykler per år är också normalt, oavsett om man är ung eller äldre : ) 

Ok. :( Vore ju typiskt just nu när jag denna månad kostat på massa dyra "bligravidpiller". :/
  • Grilimy
    Maily skrev 2020-01-08 12:14:34 följande:

Ja : / När började du testa för ÄL? 

Jag började två dagar innan, ligger fortfarande på 36,3 som alltid. Den ska ju höjas vid äl och ligga kvar höjd till mens. Vad händer om man inte har äl, uteblir mensen då?
  • Grilimy
    Camulla skrev 2020-01-09 08:44:40 följande:

Tjo-Hooo! Äl skrämdes bara lite. Tre dagar försent kom den. Åh, vad jag gillar den glada gubben på teststickorna. Fotade den imorse, för att kunna titta på den och bli på gott humör om jag haft en jobbig dag. Haha!

Härligt!! Min håller sig borta än. :(
  • Grilimy

Blev ingen äl idag heller så nu får jag väl surt konstatera att den hoppade över denna månad. Trots molvärk i några dagar, men idag är det över det med. Så snopet med alla piller jag kämpat på med för första gången och så uteblir den. Hoppas verkligen mensen kommer som den ska ändå så jag kan börja om på nytt.

• Grilimy
    Camulla skrev 2020-01-10 20:48:00 följande:

Så himla surt! Vi får hålla tummarna att det var en knäpp engångsföreteelse.

Verkligen! Är livrädd för dagen då det är för sent. Hoppas den dagen inte kommer än på något år.
  • Grilimy

I morse var morgontempen högre, äntligen. Men är det verkligen ägglossningen? Väldigt sen i så fall... Jag har sovit väldigt dåligt i natt, nån timme här och där, vaknat hela tiden. Kan man få högre temp av dålig sömn?

För säkerhets skull så attackerade jag sambon på förmiddagen... hahaha :)

• Grilimy
    Nettis81 skrev 2020-01-11 07:57:29 följande:

Hej! Jag är 39 år och hoppas jag får hoppa in här ändå? Känns mer rätt här än i de andra trådarna. Jag har två barn sedan tidigare, 9 och 13. Har en ny man i mitt liv och vi försöker nu skaffa ett gemensamt barn då han inte har några sedan innan. Slutade med piller i nov, fick + på BIM-4 men idag kom mensen så det ville sig inte???? Men vet vi iallafall att det går även om man blir jäkligt ledsen. Så nu får man vänta och hoppas att man har ägglossning denna månaden????????

Hej! Samma här, försöker med ny man som inte har barn innan, jag har flera barn. Dock inte lyckats med något plus än. Försökt sen augusti. Blir så ledsen varje mens. :(
  • Grilimy
    blomma79 skrev 2020-01-15 11:18:31 följande:

Är 40 år och 4 månader . Plussade idag med vårt fjärde och sista barn, är nog i vecka 4+3 nu, hoppas nu inget händer på vågen

Åh vad roligt med positiva nyheter! :) Stort grattis! Håller tummarna att allt går bra!
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?