Fler över 40 som planerar barn?
Kram Tvillingarna14.
Kram Tvillingarna14.
Hej!
Efter förra missfallet har jag gjort en massa efterforskningar och pratade sedan med min gynekolog och har nu fått Letrozol och Ovitrelle utskrivet.
Nu har ju jag uppenbart egen ägglossning eftersom jag lätt blir gravid, men med Letrozol så stimulerar man cykeln och kan även få fler ägg att mogna (ffa tillsammans med Gonal f) . Då är målet att släppa 2-3 ägg för att markant ökar ju chanserna för att ett är bra nog att vilja stanna!
Tanken var att jag skulle börja i nästa cykel, men nu plussade jag igen direkt efter missfallet, så förhoppningsvis behöver jag inte hålla på med det där! :)
Men kanske kan vara intressant för någon annan!
Jag tycker att det är förjävligt att det finns en massa hjälpmedel, men att läkarna inte erbjuder dem när man är där! Jag har träffat två olika fertilitetsläkare innan och frågat om det är NÅGOT jag kan göra för att öka chanserna. Men nej, inte nått har de menat på. I USA verkar de sätta in Letrozol (eller liknande) som standard efter några månaders försök utan att lyckas.
Tack, men nä, imorse var testet negativt så den ville väl inte det...
Men men, nästa cykel blir stimulerad, så får vi se hur det går.
Hej, jag är 41 år och hoppas på att bli gravid igen i år. Fick plus på stickan i början av februari, men den slutade tyvärr i mf/ma i v 11+6 den 29/3.
Så nu ska jag återhämta mig och få mens en gång och sen är jag redo!
Jag var strax under 40 när jag fick min yngsta.
Då använde jag progesteronkräm (progesterall) för att minska risken för missfall.
Nu verkar det inte gå att få tag på längre, någon som vet varför?
Ok, tack! Varför?
Är det nån här som fött barn normalt efter de har fyllt 40? Min bm sa att man inte får gå över tiden när man fyllt 40. Blir man igångsatt då eller vill de hellre ha snitt? Fött 4 barn tidigare,men kommer aldrig igång själv utan måste alltid bli igångsatt.
Sure. Det KAN ju ske ett mirakel och jag kommer igång själv denna gång men chansen att det händer känns ju lika med 0.
Men åh!! Grattis!!!
Vad skönt att det gick bra!!
Jo jag vet bara att igångsättning ökar risk för snitt. Och hittills har jag aldrig vart mogen förrän v 42 typ. Ska fråga idag på ultraljudet vad dom tycker vi ska ha för plan.
Jag känner mig desperat efter en plan nu.
Fick mitt tredje missfall i rad nu :( är 41 och ett halvt så förstår ju att det är åldern. Har 3 barn sedan innan med samma man , men jag är inte redo att ge upp , tänker att det finns ett guldägg som väntar på oss . Skam den som ger sig , bara tråkigt med MA. Trodde jag var i vecka 10 , på ultraljudet hade hinnsäcken växt och man såg gulesäcken som var i storleken 7+2 sa hon och något pyttelitet som knappt kan ha varit 7+2 ..
Skulle fått mens i helgen, men inget ännu.
Däremot en hel del mensvärk.
Får se vad som händer!
Undrar, måste alla eller nästan alla ta extra progesteron och trombyl för att lyckas med en graviditet? Nån som vet ? Efter mina 3 missfall börjar jag fundera på det?
Grattis Emala!