Fler över 40 som planerar barn?
Och mensen har nu kommit. Givetvis!
Och mensen har nu kommit. Givetvis!
Hejsan. Jag hoppar in hos er, är 42 och vi är på typ vårt 34 försök just nu.
Jag undrar om det är någon här som räknar ner till bim just nu?
Förra månaden verkar det som jag hade en dubbel äl så min annars extremt regelbundna cykel är lite ur form så jag är därför osäker på min bim men är på äl+9 (sen glad gubbe)
Igår började jag känna mig konstig i kroppen, trött, illamående, ryggvärk och en brännande känsla över venusberget ner mot ljumskarna. Idag har brösten börjat ömma oxå och jag är liksom matt i kroppen.
Jag brukar känna av bröst, rygg och molvärk innan mens men det här känns annorlunda på något vis, kan ju även vara så att jag håller på att bli sjuk, klimateriet eller bara överanalyserar.
Någon av er som känner igen min beskrivning och har någon teori?
Alltså jag är 40. 4 barn och nu gravid med den sista. Jag upplever gravsymtom som aldrig förr. Illamående,sjukt onda tuttar och enorm växtvärk i magen. Aldrig känt så starkt!(och hungern ska vi inte ens prata om!). Är det åldern tro? Yngsta barnet är 4 så det var ju inte superlängesen jag var gravid tycker jag. Nån med samma erfarenhet?
Tror nästan inte det är sant ???? dubbla streck på graviditetsstestet!!!
Shit, hade precis påbörjat en fertilitetsutredning, där de hittade en stor cysta (4x6 cm)på min ena äggstock men gynekologen kunde inte riktigt säga om det påverkade något. Tydligen gick det ändå ???? får hålla tummarna att det lilla pyret har alla sina kromosomer i ordning nu
Gokväll! Vad roligt att läsa om allas planerade och väntade graviditeter!
Jag och min sambo har just plussat vårt 3:e. Jag är 43 år och I v.8. Vi har planerat detta barn, det tog oss 9 månader från start när vi bestämde oss?? Nu håller vi tummar och tår att allt går som det ska.
Vad kul att se att fler 40 plus är planerande eller redan gravida! ????
Wow! Förra måndagen var jag på vul i v 5+2. Hon såg då bara ett svart hål. Idag är jag i v 6+4 och man såg den lilla bönan och ett hjärta! Tänk vad det händer mycket på 1 vecka! Försöker vara glad nu en stund! Det är liksom så taskigt hur mycket man älskar dom innan dom ens finns!
Jag och min man försöker bli gravida med ett 4:e barn. Vi blir lätt gravida men sedan i mars har vi fått 3 missfall och går just nu igenom ett ma. Är det bara åldern som gör det så svårt att behålla en graviditet?! Var 7 år sedan sist och då var det inga problem. Tycker att kroppen sviker och vet inte om vi vågar/orkar försöka en 5:e gg. Hur tänker ni andra?
Jag har plussat :) Fyllde 42 år igår. Nu håller vi tummarna för att den lilla filuren stannar :)
Hej jag önskar er alla lycka till i år. Vi försökte ganska länge o jag hade lite panik över vår ålder. Samtidigt dom vi försökte gjorde vi utredning o precis när vi fått anvisning om hur vi skulle ta sprutor mm för ivf o jag väntade i mensen så flyttade bebisen in. Haft små blödningar sedan v 13-28 o så många gånger jag gråtit på väg in till sjukhuset för att jag varit så rädd att hjärtat sluta picka . Nu är det 3dagar kvar till bf o efter 2pojkar som nu är stora så ska vi få en liten flicka. Jag vill ge er hopp o önskar ni barn så starta utredning om ni har möjlighet att betala. Det lugnade mig att vi hade ivf planerat vid sidan av försöken. Nu är jag så nervös inför förlossningen men hoppas den går bra. Kram på er allihop sluta inte kämpa
Shit också, det gick inte vägen..
Bokade in ett privat UL och där såg de bara en liten hinnsäck och inte alls något 8v foster. Troligen har det avstannat i V5-6. Har haft små bruna flytningar sen v 5 och sedan tilltog det med mer rött blod i söndags. Har inte direkt ont, mer lite molande som mensvärk. Kom en stor klump igår (troligen hinnsäcken). Så kroppen har nu börjat stöta ut graviditeten
Är så besviken på vården, var hos barnmorskan i måndags, berättade min oro, ?ja, det är många som blöder tidigt i graviditen? försökte få en kontroll men näpp. Istället skulle jag sitta där och ha inskrivningssamtal om mina levnadsvanor och om mina tidiga förlossningar, boka in tider för kommande kontroller medans jag satt där och blev mer och mer iriterrad.. ?jag vet ju inte ens om jag är gravid längre!?
Ringt 1177 två gånger och försökt få komma in men samma svar där, nu när jag troligen har fått missfall får jag inte heller komma och kolla, eller få hjälp med tabletter, nä man ska bara gå och vänta och slösa bort sin lilla tid man har kvar innan man är för gammal - urk!
Sorry för ett gnälligt inlägg men det är så det känns just nu
Nästa gång (om vi lyckas bli gravida igen) ska jag gå privat, det får väl kosta så att man blir tagen på allvar.