Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

Fler över 40 som planerar barn?

Grilimy skrev 2019-12-27 09:29:24 följande:

Jag fick mens på julafton. :(

Har precis beställt munkpeppar nu. Dock rädd problemet ligger hos min sambo (som inte har barn) och då hjälper det ju inte hur jag än kämpar med olika piller. Förra månaden åt jag femifert.

Så tråkigt mensen kom. Jag väntar min imorgon

Jag har samma tankar, tänk om det är mannens simmare som strejkar och här är det jag som slutat med kaffe, äter munkpeppar och en massa vitaminer som ska vara bra för fertiliteten. Mannen äter selen och zink, ska vara bra för simmarna.

Har ni funderat på göra en utredning? Eller ivf?

Jag har kollat upp mig, inga polyper eller myom, äggreserven okej för min ålder men ivf känns krångligt för oss. Vi bor rätt långt bort ifrån en klinik och så kostnaden.

Vi har försökt länge men jag ger inte upp hoppet att det ska gå på egen hand men jag är 42 år.
  • Stora My
    livetsom40plus skrev 2019-12-26 23:41:57 följande:

??????? Skulle fått mens i måndags men den dök liksom inte upp så gjorde ett positivt test idag! Nervös, rädd och glad på samma gång. Jag är 41 år gammal.

Grattis! Så roligt!
  • Stora My
    Maily skrev 2020-01-06 07:31:56 följande:

Nu imorse så gick tempen ner under coverline rejält men jag är bara på dag 21 i menscykeln. Det lär märkas tills imorgon om det är mensen jag fick ovanligt tidigt igår eller om det faktiskt var en nidblödning och tempdroppet är en 'implantation dip'. Imorse blödde jag inte rött blod utan bara lite brunt så fick upp lite hopp igen. När jag brukar få mens är det ju rött flera dagar.

Visar det sig vara mensen kommer jag blöda mer rött under dagen och ha låg temp imorgon, är det implantation så kommer inget mer rött blod och tempen går upp igen imorgon...

Blödde näsblod igår kväll också, kanske det är ett tecken? Jag hade lite molvärk igår med, men det kan ju vara pga mens också...

Jag fick nidblösning fyra dagar innan bim så visst skulle det kunna vara en sådan. Blödde tre dagar, först lite brunt, lite rosa, sen rött men det avtog snabbt.

Håller tummarna för att det är ett gott tecken.
  • Stora My
    Grilimy skrev 2020-01-18 18:26:55 följande:

Jag har bim 25e men vet ju inte ens om jag hade äl denna månad. :( Men hoppas såklart. :)

Jag är också osäker om ägglossning varit. Enligt tempen så är det lite si och så men jag hoppas på det.
  • Stora My
    Grilimy skrev 2020-01-18 18:26:55 följande:

Jag har bim 25e men vet ju inte ens om jag hade äl denna månad. :( Men hoppas såklart. :)

Jag är också osäker om ägglossning varit. Enligt tempen så är det lite si och så men jag hoppas på det.
  • Stora My
    Camulla skrev 2020-01-21 16:33:05 följande:

Jag blev just lite förhoppningsfull. Glad gubbe torsdag den 9/1, så förmodligen äl den 10/1. Idag, 11 dagar senare, har jag rosa flytningar och mensvärk. Förmodligen mensen som är tidig, men jag HOPPAS att det är en nidblödning. Fast 11 dagar efter äl känns ganska sent för en nidblödning?! Eller?

Jag fick nödlösning på äl+10. Håller tummarna!
  • Stora My
    Grilimy skrev 2020-01-22 18:27:29 följande:

Min mens varade ett och ett halvt dygn. Tog första munkpeppar igår, någon som vet hur skadligt det är för bebis om det mot all förmodan var en nid... måste ju fortsätta med munkp. idag om det ska hinna göra någon nytta till äl. :)

Tycker du ska sluta med munkpeppar några dagar och om blödningen dyker upp så börjar du ta dem igen. 1,5 dags mens låter ju inte rimligt. Kanske en nidis ändå?Det spelar ju inte så stor roll om du äter färre antal dagar denna månad men inte kul laborera med tabletterna ifall du är gravid.
  • Stora My
    Grilimy skrev 2020-01-31 16:10:19 följande:

Har fått mitt svar på AMH provet. Det såg jättebra ut sa hon. 1,6 låg det på. Det känns skönt att veta. :)

Så bra!

Mitt låg på 0,56 förra hösten.
  • Stora My
    gunbran skrev 2020-05-09 18:49:42 följande:

Jag tror gränsen för IVF går vid 46 år i Sverige. Men då är det privat klinik man får vända sig till. Du borde ha goda förutsättningar att kunna få hjälp.

Vet du nån klinik som har 46 år?

De jag sett på har 43 som gräns och det har jag passerat :-/
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?