Inlägg från: Camulla |Visa alla inlägg
  • Camulla

Fler över 40 som planerar barn?

MEN jag ska ha mens på tisdag kväll eller onsdag morgon, och det här är ett Early som ska vara 99% säkert tre dagar innan. Efter 10 minuter var det helt blankt. Hoppet lever dock liiiite än, hehe.

• Camulla
    Nykär15 skrev 2020-09-01 08:43:43 följande:

Punktlig mens här iaf som börjar på BIM , alltid nåt!

Har du testat idag?

Skönt! Nä. Jag vågar inte, haha! Rädd att bli besviken. Så länge jag inte testar kan jag leva på hoppet :) Men jag har köpt ett digitalt som jag tänker ta på torsdag morgon om inte mensen dykt upp innan dess.

Jag minns att du trodde att ägglossningen skulle komma dagen efter min glada gubbe, eftersom du såg att kontrollstrecket var starkare än teststrecket. Det skulle innebära mens typ ikväll. Så än är den inte sen.
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-09-01 10:15:50 följande:

Oj att du kan hålla dig, i ditt läge hade jag velat veta haha!

Själv börjar jag med rosenrot igen, hade en annan sort hemma så dosen blir lite högre denna månaden, hoppas på äl lite tidigare denna gången och mer som jag brukar på cd 12-14, nu sist blev det på cd19, aldrig haft så sen äl. Smidigt när mensen börjar 1/9 och cd1 är just idag :)

Perfekt ju! Skönt om du lyckas förhindra sen äl. Sååå dryg väntan. Jag hade alltid ca 18-19 dagar innan rosenroten. Rosenrot är bra!
  • Camulla
    Stora My skrev 2020-09-01 16:11:09 följande:

Spännande! Jag håller tummarna! När testar du igen?

Torsdag kl. 6.30 :)
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-09-01 19:11:50 följande:

Stämmer, ta inga tillskott förutom multivitaminer, folsyra ex.

Bra du skaft en koll, kan ju vara nåt som enkelt kan rättas till.

Tog ju mina kompletta hormonprover 2016...hade både velat och vill inte ta om AMH för att se hur den ligger. Vet ju att jag fortfarande kan bli gravid så är rädd att ett dåligt värde bara skulle skapa stress snarare än att göra nytta. För det går ju bli gravid även om det skulle vara lågt. Sist låg det på 2,1 vilket var högt för att vara 39, nästan 40. Så hoppas ju att det är ok än..

TSH får jag nog svar på i morgon, det får jag ju kontroller på eftersom jag har hypotyreos, så det är ju bra iaf. Synd bara att jag inte hann kolla det innan jag blev gravid sist då det hände så fort :/ kan ju påverkat utgången...men men, sista provet var jättebra och nu lämnade jag igen efter 8 veckor för att se om det är stabilt. Hoppas!!

Jag håller med dig Nykär15. Vet inte vad AMH är, men jag förstår innebörden. Bättre att inte veta, eftersom du som sagt blir gravid. Psyket kan nog påverka mer än vad man tror. Bättre att vara positivt tänkande.

Det där med TSH är lurigt. Mitt är stabilt till vardags, utan medicin, men rusar direkt när jag blir gravid. Och medicinerna släpar ju så mycket.

Jag håller tummarna Lill Fia, än är det inte helt kört. Två dagar kvar. Heja!

Jag har fortfarande inte fått mens. Glad varje gång jag går på toa och slipper se blod på pappret, för mensvärk det har jag. Som tusan... Har jag tur så är det dock molvärk. BIM idag, eller eventuellt imorgon bitti.
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-09-02 10:29:45 följande:

Men näääää :(

Jaha då får vi följas igen då iaf...en dag emellan bara <3

Ja <3 Det är det enda positiva i den här kråksången... Eller förresten, jag får ta en öl i helgen också, haha!
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-09-02 11:19:48 följande:

Ja och jag ska på kräftskiva :)

Kräftskiva är en bra grej. Trevligt och gott! Det har jag helt missat i år.

Det låter ändå hoppfullt Eskobar77. Kul!

Här är det hopp och förtvivlan... Inte så illa, men nästan. Imorse kom det yttepyttelite blod, så jag var säker på att mensen var påväg. Den börjar alltid så för mig. MEN, nu har det slutat. Jag misstänker verkligen att det kommer igång igen inom några timmar, fast nu började jag så klart att hoppas igen... Det var det här med att gripa efter halmstrån och tänka positivt, haha!
  • Camulla
    NiMi12 skrev 2020-09-02 13:53:40 följande:

Har inte hängt med i alla svängar här, är hemma och sjuk både jag och sonen. Han är snorig och jag är bara hängig och täppt i näsan.

Äl +10 idag och känner inget speciellt. Försöker vila så mycket jag kan.

Men vill ju såklart testa nu nu nu, är så nyfiken. Men jag har sagt lördag så får väl vänta tills dess :)

Det låter bra att vänta, tycker jag. Jag önskar att jag hade haft styrkan att göra detsamma. Att testa för tidigt skapar bara förvirring, haha!
  • Camulla

Fortfarande ingen mens, BIM +2, men jag fick negativt imorse. Så nu har jag äntligen helt gett upp den här månaden. Antar att det är missfallet förra månaden som gör att mensen strular.

• Camulla
    Nykär15 skrev 2020-09-03 09:25:47 följande:

Men mensen kom väl igår skrev du? Så trist med negativt, trodde ju verkligen ditt torkade var positivt :(

Nya tag!!

Är på dag 3 med rosenrot nu, äl om sådär 10 dagar...

Det kom superlite rosa på pappret på morgonen igår morse, så jag var säker på att jag mens. Den brukar ofta börja så för mig. Men sen kom det inge mer, så jag fick upp förhoppningen, igen... Men nu är jag som sagt säker på att det är kört. Även om det är trist, så vet jag hellre än att gå runt och hoppas.

Härligt med dag 3, det går snabbt nu. Tjo-hoooo!
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-09-03 10:19:18 följande:

Fick svar på mitt TSH igår som ligger lågt och fint vilket känns väldigt skönt :)

Åh, så skönt! :)
  • Camulla
    Patricia4 skrev 2020-09-03 10:14:58 följande:

Hej

Ja de ringde igår så jag fick en tid imorgon kl 11 . Så skönt att slippa vänta två veckor .

Barnafadern skrev igår helt kallt att han inte kommer ha ngnting med barnet att göra och det är väl lika bra . Men det gör ont och jag trodde aldrig han kunde vara så elak . Mitt ex som är pappa till mina 4 andra , stöttar mig och har lovat vara med på förlossningen och läskiga undersökningar som ex fostervattenprovet. Han sa direkt efter jag blev lämnad att , då är det väl jag som får vara med på förlossningen då :) och han är ett utmärkt stöd .

Men i hjärtat gör det ont . Vill han aldrig ens se vårt barn ? Hur gick vi från listor med babynamn och gemensamma drömmar till detta ? Önskar ingen denna sorg och förtvivlan ....

livrädd för att hjärtat slutar slå och att jag fått missfall . Men jag mår illa och brösten spänner . Det är väl bara svårt att tro att ngt går bra . Men gläds åt min bebis och längtar efter att få hen i min famn .

Vad skönt att du fick en tidigare tid!

Hemskt med pappan, men jag är övertygad om att du och bebisen klarar er utmärkt utan honom. Särskilt när du har ditt underbara ex. Pappan är ändå ingen bra förebild som han beter sig nu. Sen finns ju alltid chansen att han ändrar sig när bebisen väl fötts. Men då är ju frågan hur långt du kommit då i så fall

Kram på dig!
  • Camulla
    NiMi12 skrev 2020-09-04 09:13:10 följande:

Läste ditt meddelande försent Nykär15.

Tog test med morgonurin, tvärblankt.

Så nu kan jag lägga mig ner och vara sjuk i lugn och ro.

Jag hade en känsla av att det skulle bli blankt, vet inte varför.

Skit! Men än är det inte kört. Vi håller tummarna :)
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-09-08 20:05:22 följande:

Här har älflytningar börjat göra entré ihop med molvärk, cd8 nu. Så jag hoppas det innebär äl på cd 12-13 som är mer normalt för mig :)

Åh, vad härligt! Heja, heja :)
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?