Inlägg från: Camulla |Visa alla inlägg
  • Camulla

Fler över 40 som planerar barn?

Nykär15 skrev 2020-08-02 22:25:32 följande:

Ja ang rosenrot har jag blivit gravid alla fyra gånger jag tagit det sista 3,5 åren, men inte gravid de gånger jag låtit bli. En av gångerna gick det hela vägen. Så jag blir hellre gravid med rosenrot med hopp om att det går än en gång än att inte lyckas alls...detta missfall kändes enklare än förra och kroppen hoppade in i sin cykel direkt vilket var skönt. Så har tagit rosenrot 4 dagar nu och siktar på äl om 8-9 dagar :)

Ja, det är ju riktigt bra bli gravid-odds. Härligt att höra att det gick hela vägen en gång. Lite sånt jag behöver göra idag :) Jag ska fortsätta ta Rosenrot också då, redan klickat hem. Det verkar ju onekligen ge effekt.

Skönt att kroppen hoppade in i sin cykel direkt. Härligt när allt är återställt och i sin ordning efter MF.
  • Camulla
    Patricia4 skrev 2020-08-05 10:49:11 följande:

Hej tjejer

Jag är en testoman och har en massa graviditetstester hemma från testlagret . När har ni fått plus tidigast efter äl ? Tyckermig skönja en väldigt svag skugga . Är på äl +9 . Är så glad över den lilla skuggan , de tidigare månaderna har det varit helt blankt . En fråga till , ni som äter rosenrot : kan brösten bli känsligare ? Har jätteömma bröst och det är min första månaders rosenrot

Härligt! Hoppas att skuggan blir starkare imorgon. Jag hade supersvagt plus på äl+10 för någon vecka sedan. Gravid 1-2 med digitalt dagen efter. Slutade tyvärr i MF 6 dagar senare. Åt rosenrot, men kände inget i brösten. Så det är nog ett gott tecken att du gör det! Håller tummarna.
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-08-13 22:54:08 följande:

Hur går det för er alla? <3

Hoppas att det ändå släppt från rätt sida. Håller tummarna!

Jag är på MF+12, blinkande gubbe nu på morgonen. Tjo-Hoooo! Skönt när kroppen verkar sköta sig.
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-08-14 10:21:14 följande:

Vad skönt! Hade du negativt grav.test innan? Jag fick aldrig det innan äl så förra äl gick inte verifiera med test, men mina känningar stämde då mensen kom 14 dagar senare :)

Aha, så visste jag inte att det kunde bli. Skumt! Men bra och skönt att ägglossningen kom igång trots positivt gravtest. Jag fick negativt gravtest i tisdags.
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-08-17 09:06:43 följande:

Det var starkare idag, så hoppas sex igår räckte för idag går det inte...han är borta på jobb.

Högra är teststrecket :)

Mitt äl-test var exakt lika som ditt imorse. Det borde ju vara nära äl, tycker jag. Jag förväntar mig fast gubbe imorgon bitti. Visst brukar du ha ganska snabba stegringar också, har jag för mig att jag läst?! Då tycker jag att vi bestämmer att sex igår räckte :)
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-08-17 18:06:08 följande:

Åh skönt! Med tanke på att kontrollstrecket är starkare än teststrecket så är säkert toppen först i morgon!

Tack snälla för tydning! :) Jag undrade vilket streck som var vilket.
  • Camulla
    Patricia4 skrev 2020-08-17 19:59:56 följande:

Hej tjejer

Här är det tufft . V 6 börjar imorgon och pappan till barnet lämnade mig igår efter att ha betett sig helt oacceptabelt i några dagar . Så inte nog med att jag är livrädd för missfall men nu måste jag också gå igenom allt ensam . Nipt , fosterdiagnostik , förlossning om jag ens kommer så långt . Idag ringde han och skrek på mig att han vill att jag gör abort . 5 månader aktiva bebisförsök och så lämnar han mig 2 veckor efter positivt besked .

Fy fan rent ut sagt . Vill så gärna få behålla min lilla frö , som jag längtat . Mitt hjärta är krossat :(

Fy tusan, så jobbigt! Världens värsta. Jag känner dock att jag varken kan eller vill ge några råd. Du måste känna och bestämma själv.

Nåt viktigt att komma ihåg är att vad du än väljer så kommer det att lösa sig. För det gör det faktiskt alltid. Även om du inte tror det nu.
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-08-19 15:54:48 följande:

Skönt med äl på ingång, då följer du snart mig framåt mot BIM. Är på äl+1 idag.

Jag är också på äl+1. Vi är en hel hög som haft äl nästan samtidigt, haha! Kul :)
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-08-24 15:20:35 följande:

Ja ägget har nog släppt då, men lever ju ett dygn, dock lär ju spermier idag inte hinna fram, så jag hade inte vart så noga med det efter.

Har haft spottings igår och idag lite mer, molar som mensen är på väg?! Kanske släppte inget ägg och kroppen är helt ur fas...får väl se om det ökar eller försvinner. Tänker det kanske kan bli så om det inte är balans i hormonerna?

Eller en sån där nidblödning, tjo-hoooo! Vi hoppas på det!

Jag är också på äl+6, och har känt mig gravid sedan äl+1... Jag vet ju att det är fysiologiskt omöjligt att känna så tidigt, så jag misstänker att det beror på missfallet för 3 veckor sedan. Hormonerna går bananas, haha! JG har dock inte gett upp den här månaden än. Test på söndag!
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?