Inlägg från: Camulla |Visa alla inlägg
  • Camulla

Fler över 40 som planerar barn?

gunbran skrev 2020-04-21 16:44:37 följande:

Ingen mens ännu och negativt test tyvärr...

Väntar ett par dagar och får väll kolla igen då om mensen inte behagar dyka upp.

Hade såhär för några månader sen, då jag var nästan säker på att jag var gravid, men sen kom mensen en dag sent. Blir väll samma nu antar jag.

Trist med negativt test. Men jag håller tummarna någon dag till.
  • Camulla

Kul att vi är många som skriver :) Jag har BIM idag, men ingen mens i sikte än. Dock så tjuvtestade jag med CB igår morse, det var negativt. Så nu väntar jag egentligen bara in mensen så att jag kan börja med Rosenrot (inhandlad igår), som flera av er verkar ha bra erfarenheter av. Tack för tipset!

Hittade inte dig i tråden nu Grillmby (typ så?!), så jag kan inte tagga dig. Beklagar verkligen. Jäkla skit! Det enda positiva är väl att det är lättare att bli gravid igen efter MA/MF.

• Camulla

Kul med så mycket aktivitet i tråden! BIM +1. Fortfarande ingen mens. Dock negativt BIM -1, så det känns ju inte så hoppfullt. Ska testa imorgon bitti igen. Tycker att jag känner i brösten idag, men är förmodligen skengravid p.g.a. sen mens, haha!

• Camulla
    gunbran skrev 2020-05-01 20:46:21 följande:

Håller ändå tummarna för ett + i morgon!! :)

Hoppas, hoppas!

Tack, men närå. Inget plus. Jag hade börjat hoppats märkte jag. På?t igen ba...
  • Camulla
    Nykär15 skrev 2020-05-13 17:55:26 följande:

Tack!! Han blev sååå himla glad OCH chockad!

Så himla kul!! STORT grattis.
  • Camulla
    caramia skrev 2020-05-29 10:10:17 följande:

Tack alla ni som skriver och delar med er om hur det går. Jag skriver inte så mycket, men det gör mycket att läsa och känna att man inte är ensam.

Sitter här BIM+3 med molvärk och tänker att jag kanske är gravid för nionde gången sen vi började försöka 2017. Sannolikheten är ju inte så stor att det blir någonting den här gången heller, men oooo vad jag njuter av graviditetskänslan! Tänk om...

Samma här :) Jag skriver inte heller så mycket, men jag läser allt. Började med rosenrot den här cykeln, efter att ha läst allt positivt om den i tråden.

BIM -1 idag. Helt säker på att jag inte är gravid, inga känningar alls. Däremot är jag supertaggad inför nästa cykel, haha!

Är 41 år, och vill väldigt gärna att min 2-åriga son ska få ett syskon. Min sambo är med på det, men jag är den drivande i frågan. Ett MA som upptäcktes spontant på kubtestet i vecka 14, 2017, har avskräckt honom lite.

Det är väldigt härligt att läsa om era plus nu! Det ger hopp,
  • Camulla

Igår morse (BIM -3) var det ett stort minus på mitt CB-test, men jag glömde bort att slänga det. När jag skulle göra det 10 minuter senare var det ett svagt, svagt plus. Imorse testade jag igen med ett digitalt, och mycket riktigt ?gravid 1-2 veckor?. Såååå himla lycklig! Är 41 år och har en treåring sedan tidigare. Har följt tråden några månader, även om jag inte varit så aktiv. Heja alla er som försöker!

• Camulla

Här verkar det tyvärr vara missfall på gång. Började blöda smått för några timmar sedan. Inte så mycket än, men det kommer väl. Skit! Det var bara vecka 5 (4+5), men jag hann ändå börja hoppas, så klart.

• Camulla

Det var MF. Blöder som en gris.

Det går verkligen trögt för oss i den här tråden. Hade ätit Rosenrot den här cykeln. Kan det vara så att man lättare blir gravid med det? Så lätt att kanske t.o.m. halvkassa ägg befruktas? Eller är jag bara allmänt nitisk nu? Inte helt rätt tid för mig att spekulera om sånt nu... Allmänt negativ just nu. Tur att negativiteten går över. Om några veckor äter jag nog Rosenrot igen, haha.

• Camulla

Nu har det gått några timmar, och jag har hunnit lugna ner mig lite... Jag håller med Er gunbran och NiMi12. Det är helt klart värt det. Chanserna att faktiskt bli gravid verkar öka, ganska bra dessutom. Och det är ju ändå det viktigaste i den här bäbisjakten. Att bara få se ett plus då och då, fast man är över 40, är också härligt och något att hålla fast vid. Vi får hoppas att det snart är slut på alla missfall och att det blir stora magar istället.

Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?