Inlägg från: Camulla |Visa alla inlägg
  • Camulla

Fler över 40 som planerar barn?

Grilimy skrev 2020-01-08 11:31:04 följande:

Skulle haft ÄL igår men den har inte kommit. :( Har aldrig hoppat över förut så nu är jag orolig jag slutar få äl o mens då senaste menserna bara varat 2 dagar. :((( Hade väl ingen fråga direkt, känner mig bara uppgiven.

Samma här, fast jag skulle ha haft äl 7/1. Har alltid haft regelbunden äl och mens, men nu var det tydligen slut på det. Helsnopet! Är 40 år och har en tvååring. Det här skulle bli första försöket att få till en tvåa. Jaja, det är väl ?bara? att vänta en månad och försöka igen. Känns dock som väldigt många dagar just nu...
  • Camulla

Tjo-Hooo! Äl skrämdes bara lite. Tre dagar försent kom den. Åh, vad jag gillar den glada gubben på teststickorna. Fotade den imorse, för att kunna titta på den och bli på gott humör om jag haft en jobbig dag. Haha!

• Camulla
    Grilimy skrev 2020-01-10 17:48:08 följande:

Blev ingen äl idag heller så nu får jag väl surt konstatera att den hoppade över denna månad. Trots molvärk i några dagar, men idag är det över det med. Så snopet med alla piller jag kämpat på med för första gången och så uteblir den. Hoppas verkligen mensen kommer som den ska ändå så jag kan börja om på nytt.

Så himla surt! Vi får hålla tummarna att det var en knäpp engångsföreteelse.
  • Camulla
    Grilimy skrev 2020-01-10 17:48:08 följande:

Blev ingen äl idag heller så nu får jag väl surt konstatera att den hoppade över denna månad. Trots molvärk i några dagar, men idag är det över det med. Så snopet med alla piller jag kämpat på med för första gången och så uteblir den. Hoppas verkligen mensen kommer som den ska ändå så jag kan börja om på nytt.

Så himla surt! Vi får hålla tummarna att det var en knäpp engångsföreteelse.
  • Camulla
    blomma79 skrev 2020-01-15 11:18:31 följande:

Är 40 år och 4 månader . Plussade idag med vårt fjärde och sista barn, är nog i vecka 4+3 nu, hoppas nu inget händer på vågen

Men wow, vad kul! Grattis!! Så kul att höra när någon plussar. Jag hoppas att jag härmar dig och slipper min mens den 23/1. Har ni försökt länge?
  • Camulla
    blomma79 skrev 2020-01-15 11:18:31 följande:

Är 40 år och 4 månader . Plussade idag med vårt fjärde och sista barn, är nog i vecka 4+3 nu, hoppas nu inget händer på vågen

Men wow, vad kul! Grattis!! Så kul att höra när någon plussar. Jag hoppas att jag härmar dig och slipper min mens den 23/1. Har ni försökt länge?
  • Camulla
    gunbran skrev 2020-01-19 19:19:17 följande:

Sedan mitt missfall i juli så tycker inte jag att jag känt av ÄL som jag brukar. Inga utslag på tester heller så det har jag givit upp.

För två veckor sedan var mensen 4 dagar sen, vilket aldrig har hänt, så jag började hoppas lite, men sen kom mensen och jag fick bara en känsla av att det kanske är dags att ge upp. Vid min ålder ska det ju till ett litet mirakel för att lyckas.

MEN så tänkte jag att det är synd att slänga en halv burk med munkpeppar så jag bestämde mig att testa dem en sista gång. Döm om min förvåning då jag idag känt av min ÄL väldigt tydligt! Det råder ingen tvekan vad som hänt, har haft så ont!

Jag och sambon låg både igår och idag, så nu är det bara att vänta och hoppas.

Lycka till ni andra som väntar.

Vad härligt! Jag håller tummarna :)
  • Camulla

Jag blev just lite förhoppningsfull. Glad gubbe torsdag den 9/1, så förmodligen äl den 10/1. Idag, 11 dagar senare, har jag rosa flytningar och mensvärk. Förmodligen mensen som är tidig, men jag HOPPAS att det är en nidblödning. Fast 11 dagar efter äl känns ganska sent för en nidblödning?! Eller?

• Camulla

Jag blev just lite förhoppningsfull. Glad gubbe torsdag den 9/1, så förmodligen äl den 10/1. Idag, 11 dagar senare, har jag rosa flytningar och mensvärk. Förmodligen mensen som är tidig, men jag HOPPAS att det är en nidblödning. Fast 11 dagar efter äl känns ganska sent för en nidblödning?! Eller?

• Camulla
    Nykär15 skrev 2020-01-22 13:43:28 följande:

Kan mycket väl vara nidis:) mina varierade men testade plus 3-4 dgr efter blödningen varje gång! Håller tummarna!!

Tack! Då fortsätter jag att leva på hoppet :) Tänker tjuvtesta imorgon, bim -1. Jag har inga som helst graviditetskänningar nu, förutom fortfarande lite ljusrosa flytningar till och från (kan vara en väldigt tidig mensbörjan). Men som sagt, jag lever på hoppet tills imorgon bitti, haha.
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?