Invandrare och problem
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Tittar man på samtliga utrikes födda så har 175 av Sveriges 290 kommuner färre än 15% utrikes födda. Exkluderar man födda utanför Norden, EU och Nordamerika från gruppen utrikes födda så har 251 kommuner av 290 färre än 15 % utrikes födda.
Kommuner med lågt antal utrikes födda är bla:
Tittar man på samtliga utrikes födda så har 175 av Sveriges 290 kommuner färre än 15% utrikes födda. Exkluderar man födda utanför Norden, EU och Nordamerika från gruppen utrikes födda så har 251 kommuner av 290 färre än 15 % utrikes födda.
Kommuner med lågt antal utrikes födda är bla:
Kom på en sak idag helt apropå;
Det brukar ju hävdas att två av problemen med många invandrare på samma ställe, t ex Rosengård, är resursbrist hos polisen och att det kostar skattebetalarna en massa pengar.
Utgår ifrån att alla vet att Rosengård är en stadsdel i Malmö som ligger i Skåne.
Det som slog mig var att Lars Vilks också bor i Skåne.
Efter alla turer runt denne man har han nu livvaktsskydd dygnet runt, vilket Säpo har beslutat men som Skånepolisen får utföra. Detta skydd kostar skattebetalarna tvåsiffrigt belopp miljoner per år, och innebär dessutom att delar av Skånepolisen används till att sitta och uggla i närheten av Lars Vilks.
Så resursbrist och höga kostnader för skattebetalarna kanske inte är helt och hållet invandrarnas fel, eller?
175 av landets 290 kommunder har färre än 15% utrikesfödda och i dessa kommuner bor det tillsammans 3,3 miljoner innevånare. Exkluderar vi utrikes födda i norden, EU och Nordamerika från gruppen utrikes födda så handlar det om 251 kommuner som har färre än 15% utrikes födda och i dessa kommuner bor det totalt drygt 6 miljoner innevånare.
Nej att avskaffa EBO är inte symbolpolitik.
Utgår ifrån att alla vet att Rosengård är en stadsdel i Malmö som ligger i Skåne.
Det som slog mig var att Lars Vilks också bor i Skåne.
Efter alla turer runt denne man har han nu livvaktsskydd dygnet runt, vilket Säpo har beslutat men som Skånepolisen får utföra. Detta skydd kostar skattebetalarna tvåsiffrigt belopp miljoner per år, och innebär dessutom att delar av Skånepolisen används till att sitta och uggla i närheten av Lars Vilks.
Så resursbrist och höga kostnader för skattebetalarna kanske inte är helt och hållet invandrarnas fel, eller?