Inlägg från: Anonym (Mulle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mulle)

Invandrare och problem

AndreaBD skrev 2019-12-05 22:34:14 följande:
    Jo, man får bara se till att det inte är ett tvång som bara ställer till för alla, även kvinnorna. På öppna förskolan funkade det bra. Man skulle kunna göra något på förskolan eller skolan också. Barnen är upptagna då och kvinnorna kan gå nån kurs eller öva sig prata svenska. 
    Det kommer inte att hände, eftersom att viljan inte finns eller att de inte får. Hur skulle det gå till att kvinnorna skulle gå någon kurs?? Lycka till med det.
  • Anonym (Mulle)
    AndreaBD skrev 2019-12-06 17:27:47 följande:
    Du tror väl inte att kvinnor i Sverige får bara hundra år sedan fick gå ut och jobba? Så skillnaden där är kanske hundra år, inte tusentals. 

Och du spekulerar bara, jag har sett resultat, för att jag har gått på samma öppna förskolan med mina barn. Det är ganska många år sedan. Men det finns väldigt många såna projekt på alla möjliga platser i Sverige, jag googlade lite. Uppenbarligen tycker man ju att det fungerar bra. Hur mycket det ger - det är en annan fråga. Det kommer inte att fixa allt, men jag är säker på att det gör nytta. 
    Hur stavar läraren egentligen? 

Tycker du spekulerar rätt friskt också.
  • Anonym (Mulle)
    AndreaBD skrev 2019-12-07 22:20:19 följande:
    Då måste man rensa ut såna som inte har skälv att stanna så snabbt och så effektivt som möjligt.
    Är inte du språklärare? 
Svar på tråden Invandrare och problem