Invandrare och problem
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Idag har både M och SD anslutit sig till socialdemokraternas linje att EBO är och har varit mycket skadligt för integrationen. Det är bra. Jag kan dock tycka att moderaterna kommer för lätt undan. M var ju med och instiftade denna lag som varit så skadlig för integrationen.
Idag har både M och SD anslutit sig till socialdemokraternas linje att EBO är och har varit mycket skadligt för integrationen. Det är bra. Jag kan dock tycka att moderaterna kommer för lätt undan. M var ju med och instiftade denna lag som varit så skadlig för integrationen.
Jag har just gett dig massor med anledningar och belägg som talar emot att det skulle vara okunnigt eller ignorant. Du bara upprepar ditt påstående utan att ge något som stödjer det.
Jag har just gett dig massor med anledningar och belägg som talar emot att det skulle vara okunnigt eller ignorant. Du bara upprepar ditt påstående utan att ge något som stödjer det.
Är det inte bättre att du kolla själv än att spekulera?
www.scb.se/contentassets/3efa242002d943e8bd57debe22cdad82/be0101-utrikes-fodda-kom-fland-2018.xlsx
I 171 av landets 290 kommuner är mindre än 10% av befolkningen födda utanför EU. Idag har både M och SD anslutit sig till socialdemokraternas linje att EBO är och har varit mycket skadligt för integrationen. Det är bra. Jag kan dock tycka att moderaterna kommer för lätt undan. M var ju med och instiftade denna lag som varit så skadlig för integrationen.
Man kan återgå till de regler som gällde innan den borgerliga regeringen med moderaterna i spetsen 1994 införde EBO. Innan EBO var bidragen kopplade till att en flykting valde att bosätta sig på den ort och plats som anvisats. Det fungerade före 1994. Varför skulle det inte fungera idag?