Invandrare och problem
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Skylla ifrån mig? Jag konstaterade bara att ditt påstående var felaktigt. Att det är pinsamt att en tidning som DI presenterar felaktig information måste du väl ändå hålla med om?
Att det utbildades alldeles för få poliser under den period M och KD med övriga Allianspartier regerade går inte att snacka bort. Som socialborgarråd under åren 2006 -2010 i Stockholm skar M ledaren Ulf Kristersson ned så hårt på de sociala insatserna att stadsdelen Rinkeby-Kista slog larm.
Du får gärna tro att mindre antal poliser och neddragningar i socialtjänsten inte har betytt något för dagens samhällssituation men själv gör jag en annan bedömning.
www.di.se/ledare/tobias-wikstrom-s-har-sankt-skatten-mer-an-alla-andra/
Göran Persson sänkte skattetrycket med 3,8%, alliansen med 3,5%. Varför refererar inte Löfven till det? Varför var Göran Perssons skattesänkningar motiverade? Man kan knappast skylla på att de svaga allianspartierna tvingade honon till något..
www.di.se/ledare/tobias-wikstrom-s-har-sankt-skatten-mer-an-alla-andra/
Göran Persson sänkte skattetrycket med 3,8%, alliansen med 3,5%. Varför refererar inte Löfven till det? Varför var Göran Perssons skattesänkningar motiverade? Man kan knappast skylla på att de svaga allianspartierna tvingade honon till något..
Det bli inte mer korrekt för att du länkar till samma felaktiga påstående 1 gång till.
I inlägg #254 Länkar jag till ekonomifakta som visar hur skattetrycket över tid har förändrats och det är alltså alliansen som har sänkt skatten mest.
Att som förälder få sitt barn förnedringsrånad och pissad på och sen få veta att det är ditt hårda arbete som står för gärningsmännens hela uppehälle. Den totala förnedringen.
Samtidigt får du höra från såssarna att grundproblemet är att du och din familj inte ger mer.
Lycka till i nästa valrörelse.
Skylla ifrån mig? Jag konstaterade bara att ditt påstående var felaktigt. Att det är pinsamt att en tidning som DI presenterar felaktig information måste du väl ändå hålla med om?
Att det utbildades alldeles för få poliser under den period M och KD med övriga Allianspartier regerade går inte att snacka bort. Som socialborgarråd under åren 2006 -2010 i Stockholm skar M ledaren Ulf Kristersson ned så hårt på de sociala insatserna att stadsdelen Rinkeby-Kista slog larm.
Du får gärna tro att mindre antal poliser och neddragningar i socialtjänsten inte har betytt något för dagens samhällssituation men själv gör jag en annan bedömning.
Alla insåg att en marginalskatt på 80% var kontraproduktiv och det var bättre att få in skatten på annat sätt,
Alla insåg att en marginalskatt på 80% var kontraproduktiv och det var bättre att få in skatten på annat sätt,
Göran Persona sänkte inte skatten kraftigt. Han omfördelade i skatten. Fråga, varför påstår du saker som inte stämmer?
Fakta:
När Carl Bild lämnade förlorade valet år 1994 låg skattetrycket i Sverige på 46,7%
När Göran Person förlorade valet 2006 låg det svenska skattetrycket på 46,2% (-0,5 procentenheter)
När Fredrik Reinfeld förlorade valet 2014 låg skattetrycket på 42,3 (-3,9 procentenheter)