Invandrare och problem
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Det har varit mycket problem med drogförsäljning i området där vi bor.
är tyvärr uteslutande mest folka från MENA länderna.
Det är ett falskt påstående att regeringarna under Göran Persson sänkte skatterna mer än under Alliansen.
Stefan Löfven har pekat på att både S och borgerliga regiringar bär ansvar för dagens situation, Alliansen har tex ansvar för att Sverige utbildade väldigt lite poliser under Reinfelts två regeringsperioder.
Delar du oduglingens åsikt att pissattackerna beror på skattesänkningar?
www.svd.se/lofven-anklagar-goran-persson-for-ranvag
Kommer munpissandet att öka nu när såsseregeringen tagit bort värnskatten?
www.di.se/ledare/tobias-wikstrom-s-har-sankt-skatten-mer-an-alla-andra/
Förnedringsrånaren på tv för ett par dagar sedan hade inte dålig ekonomi utan hade egna märkeskläder, veckopeng och extrapengar när han behövde, så sluta leta ursäkter för förövarna.
Uppgiften du länkar till i DI är felaktig Alliansen sänkte skatten betydligt mer än Göran Persson vilket du enkelt kan kollla upp här:
www.ekonomifakta.se/Fakta/Skatter/Skattetryck/Skattetryck-i-Sverige-och-internationellt
Skylla ifrån mig? Jag konstaterade bara att ditt påstående var felaktigt. Att det är pinsamt att en tidning som DI presenterar felaktig information måste du väl ändå hålla med om?
Att det utbildades alldeles för få poliser under den period M och KD med övriga Allianspartier regerade går inte att snacka bort. Som socialborgarråd under åren 2006 -2010 i Stockholm skar M ledaren Ulf Kristersson ned så hårt på de sociala insatserna att stadsdelen Rinkeby-Kista slog larm.
Du får gärna tro att mindre antal poliser och neddragningar i socialtjänsten inte har betytt något för dagens samhällssituation men själv gör jag en annan bedömning.