Anonym (Men...) skrev 2019-11-20 19:05:09 följande:
Nu har jag inte läst precis alla inlägg, men hur kan det vara viktigare att du inte ska behöva obduceras än att man tex skulle kunna ta fast en eventuell mördare?! (Hoppas jag ju verkligen inte, men...) En rättsläkare bryr sig inte om hur du ser ut naken, hen vill bara se till att lösa ett ev. brott, där du ev. är offret!
Nu spelar det tydligen ingen roll vad jag tycker är viktigt och det här blir OT. Jo, jag vet precis vad de vill, de vill göra sitt jobb och vara duktiga, skit samma om de inte respekterar min sista vilja. Det jag tycker känns himla olustigt är att min kropp ska ligga där och människor runt om ska stå och titta som de gör i "Beck" till exempel. "Titta där, här har vi spår av det, nu vänder vi kroppen så vi ser vi de här, det här tyder på det och det, jag tror..." Och så vidare. De är bara där för att prestera och kanske till och med är nyfikna, de skiter i om de begår ett övergrepp på mig. Min kropp blir ju bara ett arbetsmoment för dem. Och min kropp vill jag själv bestämma vad som ska hända med den och vem som ska få se och röra den. Usch den tanken känns verkligen obehagligt. Nu är det väl inte så stor risk att bli mördad så får hoppas att det inte blir mitt öde att behandlas så.