BIM December 2019
Tack för att du iaf kollat :) jo upplösningen suger verkligen här. På min telefon kan man se väldigt bra att strecket e där. Nåja... bara vänta till söndag... om jag kan hålla mig till dess :P
Tack för att du iaf kollat :) jo upplösningen suger verkligen här. På min telefon kan man se väldigt bra att strecket e där. Nåja... bara vänta till söndag... om jag kan hålla mig till dess :P
Hej tjejer! Inte varit med i denna tråden innan men nu hoppar jag in. Hade BIM i måndags den 16e, mensen brukar alltid komma direkt på morgonen men ingenting. Är nu på BIM+3 o mensen lyser fortfarande med sin frånvaro. Har en del flytningar så får springa på toa hela tiden o kolla om det är mensen som runnit till. Har tagit gravtest som visar negativt. Någon som varit med om liknande? Vi har försökt bli gravida i 12 månader nu o mensen har aldrig varit såhär sen, en dag har hänt nån gång bara... Man blir ju tokig!
Ja det är verkligen frustrerande! Svårt att låta bli att få upp hoppet och skulle det visa sig att mensen bara uteblivit så blir man ju såå ledsen :( Antar att det här är första gången det händer för dig också? Jag skickade efter ett par testa tidigt test nu, hoppas de kommer med posten imorgon så jag kan testa igen på lördag morgon.
Ja men exakt! Nu blir ju hela cykeln o allting ur balans! Skulle vara en lättnad (besvikelse också såklart) om mensen kom så vi kan blicka framåt. Håller tummarna för oss båda! Vi har dessutom precis sökt hjälp så ska på utredning för ofrivillig barnlöshet i januari.
Om du kan håll dig till lördag för då borde det vara pålitligt! Jag jobbat lördag morgonpass... Får jag stickorna imorgon testar jag på lördag iaf! Är det negativt då blev det inget för då är de äl+11 och bim-3! Hoppar imorgon nu när jag inte har något. Hade jag haft hade jag testat. Du får typ bedömma vad som är jobbigast: inte testa och analysera eller testa och ev visa negativt för att den kan va för tidigt?
Åååh jag blir så ledsen. :( Idag har mensvärken börjat så nu dog hoppet om ett plus på julafton. :(((((
Det är värk i äggstocksområdet och där har man knappast ont vid graviditet, då är det ju livmodern som har växtvärk. Sju år sedan jag var gravid sist så har glömt bort känslan. Men det här känns som mens att vänta på julafton. :(
Jag är på BIM+5 eller +6 idag och negativt test imorse. Elakt att mensen håller sig borta när man ändå inte är gravid, för det borde verkligen visat sig nu tycker jag. Inte ens säker på att jag hade ägglossning denna månad :( Det verkar bli ett nionde försök
Imorse hände detta?!?!
Tog ett test i tisdags bim-2 men då syntes det inget. Idag BIM+1. Så ge inte upp hoppet om det inte syns nåt och det är tidigt!
Här är från en engelsk sida, hur många % av gravida som plussar på vilken dag efter ägglossning (days past ovulation). 35% får alltså ett plus 10 dgr efter ägglossning, 51% 11 dagar efteråt osv. Spännande tycker jag - sen vet jag inte hur väl den stämmer ;) Själv är jag ju någonstans mellan 10-12 dagar efteråt och plusset lyser med sin frånvaro.. Men det finns en chans fortfarande enligt denna.
35% at 10dpo
51% at 11dpo
62% at 12dpo
68% at 13dpo
74% at 14dpo
80% at 15dpo
88% at 16dpo
92% at 17dpo
Suck, testade med apotekets egna test imorse, visade noll, nada och inget. Är, vad jag tror, någonstans mellan ÄL + 10-12. Tempen ligger högt. Trodde verkligen att det skulle vara positivt imorse efter svagt plus igårkväll och förrgårkväll så jag är SÅ besviken. Kanske kemisk graviditet bara :(
Bästa vore att hålla sig från att testa i två dagar nu antar jag. Så onödigt med alla dessa tester som jag slängt i sjön nu typ.