• Loea

BIM December 2019

Lillaräkan1919 skrev 2019-12-11 12:01:06 följande:

Det var faktiskt så jag själv också kände, de va egentligen lika med min förra graviditet men man glömmer snabbt och man vill så gärna känna allt :) men gråtkalaset igår kunde jag inte ignorera så då förstod jag

Ja jag har varit gravid av misstag en gång för flera år sedan och då kände jag bara att något var annorlunda, och att jag var svullen långt ner på magen. Hade inte ens missat mensen än när jag märkte det. Dock var jag flertalet kilon lättare då så syntes väl mer. Men nu när jag verkligen vill bli gravid har jag känt alla symptom som finns och inget har visat sig stämma. Väntar bara på att få den där typen av mage men tror inte det syns på samma sätt med tanke på att det finns mer hull emellan.

Ingen mens än iaf så håller tummarna för att det blir som för dig, att det syns först på test något senare.
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-11 12:50:04 följande:

Det konstiga är att iaf för mig så infinner det en känsla att ?nu är jag gravid?. Har försökt lura till mig den känslan innan å de har varit negativa test å nu när jag nästan nekade till att känna då kom känslan :) det är konstigt vad kroppen kan spöka både på gott och ont

Så himla märkligt! Ibland bara vet man. Men vad det tär på en dom där månaderna när man går runt och känner allt som inte är något.
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-11 14:07:14 följande:

Ja det är ju en pina rent ut sagt! När har du bim?

Ja verkligen.. Har räknat med igår 10/12 men skulle lika gärna kunna vara idag. Har tagit en sån billig sticka i måndags, visade ingenting och blev oundvikligen besviken. Men om mensen inte kommit imorgon när jag vaknar tänker jag ta ett cb med veckoindikator på morgonen. Just nu känns det inte som att jag ska ha mens. Men den kan också bara vara sen.
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-11 14:47:30 följande:

håller tummarna! Det är alltid lika jobbigt att ta testen fast man vill veta. ja vänta några dagar :) uppdatera gärna :)

Tack! Det ska jag göra :)
  • Loea
    Jasmine00 skrev 2019-12-11 19:30:29 följande:

Ja:/ under dagen idag har det kommit klumpar/slem rätt mycket.. i kombination med något som exakt kändes som mensvärk + har haft värken till och från hela dagen. Det kommer inget ?blod blod? bara massa klumpar :( brukar ha otroligt mycket mens första 2 dagarna och är aldrig tidig, nu är den både sjukt tidig, jätte konstig färg + konsistens och inget blod typ? Så konstigt och så tråkigt :(

Nej men så länge det inte kommit någon mens är det väl ingen idé att ta ut något i förskott? Eller vad tänker du att klumpar/slem betyder?
  • Loea
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-12 08:19:16 följande:

Dagens test. Idag tyckte jag att jag såg tydligare än igår.

Har ett digitalt hemma men det är inte lika känsligt som detta test. Tar nog det imorgon då jag ska på julbord på lördag. Attans hur ska man kunna hålla det hemligt då jag alltid dricker vin med dessa personer haha (vi är 6 personer och 2 av dessa är min sambos föräldrar) vill berätta för dem tidigt men kanske inte just där och då

Vad kul! Ser också strecket! När är din bim?

Förstår vad du menar.. Har liknande grej på fredag. Har inte fått min mens än, bim 10/12, men de billigare testa-tidigt som jag har gjort har inte gett utslag. Ska testa ett vanligt imorgon på morgonen. Nu vill jag bara veta, antingen får mensen komma eller så får jag ett plus känner jag. Är jag inte gravid hade det varit skönt att passa på att njuta av att inte vara det och kunna äta vad jag vill och ta några öl.
  • Loea

Har väldigt ömma bröstvårtor just nu, är det samma som ömma bröst? Har inte haft det de två tidigare månaderna, men skulle lika gärna kunna vara inför mens.

• Loea
    hundenhubbe skrev 2019-12-12 10:39:41 följande:

Känner mig lite bitter idag så måste skriva av mig! Min kompis skrev nu att hon fick positivt graviditetstest nu på morgonen... Första försöket efter att hon tagit av plåstret! Hon vet att vi försöker för hon bestämde typ ja förra månaden att dom ville haka på för dom vill med ha och att vara ledig tillsammans vore så kul. Men nu vart hon gravid på första och jag är inne på sjätte försöket med ägglossnignsstickor och tjorv. Så glad för deras skull att det gick så fort men väldigt bitter över min egen situation :( hoppas hoppas det tog sig denna månaden, nu hoppas man ju mer än någonsin..... ursäkta långt inlägg. Men dålig morgon :(

Usch vad jobbig situation.. Klart man är glad för andra men svårt att se förbi sin egen situation. Man vill ju så satans gärna och man kämpar. Svårt att vara riktigt så glad som det förväntas av en när folk "glider in" och träffar rätt på första försöket. Håller tummarna för dig! Snart är det er tur oxkså!
  • Loea
    Entusiastisk skrev 2019-12-12 23:21:18 följande:

Med min dotter var gravtesten negativa både bim-3 och bim-1.. Plussade inte förrän bim+5.. Så än finns det hopp <3

Hoppas att det är så för mig med.. Rent logiskt så borde det ju inte bli fel på både ett testa-tidigt (dock sån billig) och ett digitalt clearblue. Men är på bim+3/2 nu och ingen mens eller pms i sikte än. Hatar det här mellantinget, om jag nu inte är gravid så vill jag hellre ha min mens nu och kunna satsa på nästa cykel liksom.
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-11 14:47:30 följande:

håller tummarna! Det är alltid lika jobbigt att ta testen fast man vill veta. ja vänta några dagar :) uppdatera gärna :)

Tog två tester nu på morgonen. Ett billigt testa-tidigt och ett digitalt cb. Båda visade negativt. Fortfarande ingen mens, känner inte ens mensvärk. Funderar på om mensen hoppats över denna månaden..Men kan det bli så när man haft ägglossning?
Svar på tråden BIM December 2019