• Loea

BIM December 2019

hundenhubbe skrev 2019-12-16 18:35:21 följande:

Hunger fast så fort jag äter mår jag illa.

Trött

Huvudvärk

Ful hy

Halsbränna

Sjukdomskänsla

Antingen börjar jag bli sjuk eller så är det något! Hoppas hoppas!

Det låter ju lovande! Håller tummarna :D
  • Loea
    Jasmine00 skrev 2019-12-16 18:42:04 följande:

Nej jag vågar typ inte, jag ska nog vänta i 1 vecka till sen ska jag köpa mig ett test, vilket är bäst?

Spännande! Lika bra att testa om du ändå är på +5? :) har inte stenkoll men läst att cb digital är bra!
  • Loea
    hundenhubbe skrev 2019-12-16 21:25:39 följande:

Har alltid ömma bröst någon dag efter äl men känner inget nu. Hade även de under graviditet. Antingen är det positivt eller negativt. Orkar inte analysera mer. Vill ha positivt så jag slipper dehär varje månad :p tror bebisverkstan börjat påverka sömnen då jag som sagt inte kan komma till ro och somna. En ständig stress fast man försöker slappna av och inte tänka på de...

Nej det enda man kan göra innan ett plus på stickan är att vänta. Kan bli så stressande ibland det här med att folk ska känna alla tecken hit och dit. Hälften av de som känner något är inte gravida. Precis som att hälften av dom som inte känner något också är gravida. Är en sån jäkla uttömmande process det här. Man försöker göra alla rätt och ändå vet man aldrig när det funkat och inte. Tror jag har lite samma som du, kroppen blir så stressad att den inte vet ut eller in. Min mens är en vecka sen helt plötsligt och ingenting syns på gravtest. Bara att vänta..
  • Loea
    Bolla99 skrev 2019-12-17 07:27:05 följande:

Fick svaaagt positivt på cb igår och och förrgår (blankt dagen innan det). Tog ett rfsu imorse och liksom väntade mig att se en skugga åtminstone men näää, helt blankt.... Tror jag är på ÄL +9 eller 10 idag så det är fortfarande tidigt men nu känns det kört denna månad :(. Usch så ledsen man blir när man liksom tänkt att NU tog det sig nog så bara nääää......

Men när har du bim? Om det inte varit än så finns det ingen anledning att ta ut något i förskott, varken svaga svaga plus eller blanka svar. Bara att vänta och se, finns fortfarande chans! :)
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-17 09:25:05 följande:

Det är ju otroligt psykiskt påfrestande. Så pass att jag och min man denna gång bestämde efter 7 månaders försök att ?ge upp? ett tag. Vi blev så ledsna varje månad att det drog ner oss å stressen kring ÄL å BIM blev för mycket. När jag ?gav upp? så blev jag ironiskt nog gravid, troligtvis en tillfällighet men det säger ändå mycket hur psykiska måendet hänger ihop med det kroppsliga. Stress är förödande för graviditet. Jag vet att det inte är någon tröst för alla säger så å de låter så enkelt men kanske pausa en-två månader för att slippa pressen å tänka att man vilar kroppen dessa månader <3

Ja det känns som att det kanske är lika bra att göra något sånt. Sluta kolla ägglossningen med stickor, hänga här inne, analysera minste känsla och testa tidigt (fast att man vet att det knappt säger något). Efter denna månaden får det nog bli en lugnare inställning för mig också, bara mensen kommer tillbaka.
  • Loea
    Bolla99 skrev 2019-12-17 09:25:08 följande:

På torsdag :) Har plussat på ÄL +9 /10 med mina tre andra barn så det är väl därför det känns nedslående nu..

Det har jag läst har med embryot att göra, inte kvinnan. Så det kan vara olika från graviditet till graviditet :)
  • Loea
    hundenhubbe skrev 2019-12-17 10:34:00 följande:

Ja väntan är hemsk..! Jag ska verkligen försöka sluta med dehär nu! Kommer inte på någon annan anledning att sömnen rubbas. Och jag tänker på de konstant så blir typ helt hjärntrött. Som du säger, man försöker försöker och gör allt "rätt" men ändå blir det fel... tröttsamt

Ja det tar verkligen upp hela ens liv. Men tillslut brukar det lösa sig, även om det tar längre tid för vissa än för andra. Och du har ju lyckats innan :) håller tummarna!
  • Loea
    Nathaliejj skrev 2019-12-17 18:15:54 följande:

Bim lör eller sön. Är detta spök?

Det är nog omöjligt att svara på nu. Det är bara att invänta och se! Håller tummarna :)
  • Loea
    Entusiastisk skrev 2019-12-18 14:43:02 följande:

Någon mer än jag som ska testa på fredagmorgon? :)

Eftersom jag inte har någon mens att gå efter får jag gå på senaste sexet innan mina symptom började så på fredag är det 3veckor.. Är dock en låghormonare(?).. Har aldrig fått positivt på äl-stickor och visade inte plus på ett testa tidigt förrän bim+5 med min dotter.. Så får hoppas det räcker!?

Samlar mentalt på sånna här berättelser, när folk testat och det inte visar något förens flera dagar efter bim. Tack för att du delade med dig!

Min mens är 7 dagar sen nu. Har ilningar i ljumskarna till och från, "knottriga" bröstvårtor och lotionaktiga flytningar. Men framför allt är det att mensen inte kommit. Men testade negativt senast igår. Skulle lika gärna kunna vara att mensen hoppat över denna månaden, trots att jag tyckt att jag haft en väldigt tydlig ägglossning med ägglossningstest osv. Har läst att det beror på fostret om man är låghormonare eller inte :)
  • Loea
    Entusiastisk skrev 2019-12-18 16:27:24 följande:

Aha, där ser man.. :)

Well, ska bli spännande att se på fredag även om jag är inställd på att det inte är något..

Men symptom som ökad puls(+20 slag på min vilopuls), Illamående och aptitlöshet, ökade flytningar och molvärk i magen tyder kanske lite på graviditet!?

Men tänker ändå att det beror på annat.. Redan bokat tid hos läkaren för min puls, får även hjärtklappningar och blivit väldigt flåsig helt plötsligt!? Så antingen är jag gravid eller så är det något annat konstigt i kroppen...!? Hm... Håller tummarna för oss!!

Det låter ju väldigt lovande! Hoppas hoppas :D
Svar på tråden BIM December 2019