• Loea

BIM December 2019

hundenhubbe skrev 2019-12-15 18:41:12 följande:

För dom och min familj vill vi. Dom vi vill ska veta även om det blir något mf berättar vi för :)

Ja det är ju förståeligt :) håller tummarna för er!
  • Loea
    Entusiastisk skrev 2019-12-15 18:45:52 följande:

Asså behöver bara skriva av mig men ska försöka fatta mig kort..

Slutade på minipiller 4/10, delammar ff min dotter på 20mån så har ändå lite räknat med att det kommer ta tid att bli gravid.. Snöade in till en början för att kolla om äl kom igång men nada så gav upp rätt snabbt och bara accepterade att go with the flow..

Den 28/11 hade jag (ursäkta) en helt sjuk mängd äl-flytningar(det liksom hängde ner i toan xD sorry för info). Men ja, tänkte att kroppen höll kanske på att starta igång.. Jag och mannen myste till det den kvällen..

Den 3e december när jag gick upp på morgonen fick jag vad jag trodde var blodsockerfall(kändes precis som en överdos av koffein typ!?) Skulle iväg på hälsoundersökning på jobbet och ssk reagerade på min puls när hon tog blodtrycket och det visade sig att jag hade väldigt hög puls(så var troligtvis typ hjärtklappning där på morgonen) .. Jag började sen kolla pulsen frekvent med pulsklocka och min vilopuls hade ökat med 20 slag.. Jag var flåsig och fick mycket hjärtklappningar.. Flytningarna började öka och ibland känns det som jag kissat på mig, jag började må illa/vara helt aptitlös och det ökade... Började tänka "Shit kan jag vara gravid... Redan!?".. Nu har även tröttheten slagit på(även om det inte är så svårförklarat med väder och en dotter som ff vaknar ibland om nätterna)

MEN bara negativa test.. Jag blir tokig för jag mår så galet illa/känner inte för att äta något alls och att flåsa och att pulsen skenar för minsta lilla när jag normalt är i väldigt god form känns sådär (OM jag då inte är gravid såklart)..

Med min dotter fick jag inte plus förrän på ett testa tidigt test på bim+5 jag hade då mått illa/varit aptitlös i 2 veckor så aptitlösheten känner jag igen.. Men ja..

Kan jag liksom vara skengravid även om jag aldrig letade efter tecken eller ens misstänkte graviditeten till en början!? Tänker att pulsen, Flytningarna och illamåendet är svåra att framkalla själv.. Eller?

Kan man må såhär så länge för att kroppen håller på att starta igång? Varför var min vilopuls så hög i en vecka? (den kom ner på sitt normala efter strax över en vecka.. Men den fortsätter att skena iväg så fort jag gör något).. Kan det vara typ då ägget fäste tex och att kroppen sen stabiliserande sig!? Någon annan som mätt sin puls under dessa förhållanden?

Jag vet att jag överanalyserar men ja... Det är lite påfrestande att må såhär utan att veta.. Ni vet säkert själva :)

Min plan är att ta ett testa tidigt, en vanlig sticka och ett digitalt(krydd kanske!? Men ni som vet ni vet;) nu den 20e vilket är 3 veckor efter den 28e när vi hade sex(sexet innan jag började må såhär).. Men ja.. Behövde ändå skriva av mig.. Precis innan allt detta drog igång mådde jag liksom tipptopp.. Men nu känner jag inte ens för julmat(och det är liksom min favoritmat på hela året!!!!)

Någon som har något peppigt att skriva xD input eller känner igen sig eller vadsom..

Förstår precis vad du menar! Låter ju inte som helt omöjligt att du blivit gravid! Spännande att testa och se, håller tummarna för dig :)

Ang skengraviditet så hade jag alla symptom i boken de två senaste månaderna. Hade aldrig läst om graviditeter eller vetat vad för symptom man kunde känna förutom illamående. Trots det kände jag allt så jävla starkt, inkl illamående. Fick springa in hulkandes på toan mer än en gång, spydde dock aldrig. Litar inte det minsta på min kropp nu, den verkar vara expert på att lura mig. Nu har den till och med tagit bort min mens -.-
  • Loea
    MissJibs skrev 2019-12-15 18:47:11 följande:

Ja jag hade som feberkänsla 3 dagar i rad. Kom på em/kvällarna. :/

För mig har d nästan varit varannan äggstock som d nypt/dragits i ungefär två dagar. Skumt!

Skön att man inte e ensam. När har du bim?

Hade också feberkänsla förra veckan, två tre dagar på rad. Frös något helt galet. Kan det ha med en ev graviditet att göra tror du?
  • Loea
    Entusiastisk skrev 2019-12-15 19:41:20 följande:

Asså kroppen xD

Men det kan inte varit att du haft en kemisk graviditet!? Dvs att du varit gravid men fått missfall i samband med mensen(vilket oftast gör att man inte ens vet om att man vart gravid för man inte ens hinner plussa!?)

Så klart omöjligt då för en/dig att veta.. Men det kan ju varit så när du varit ett bokexempel för en graviditet!?

Hur mycket är din mens sen nu? Tänker du kanske också är en som bara kan plussa sent som jag :)

Hur som helst håller alla tummarna att det blir ett plus för oss alla denna månaden! En super fin julklapp ju!<3

Haha ja det är fan hopplöst! Ja jag funderade på det ett tag, men till stor del har det nog varit ägglossningen. Har haft ont mellan ägglossning och mens.

Man kan ju hoppas att det är något sånt! Ska vänta tills på tisdag, då är det bim+7 eller möjligtvis 6, och testa igen. Hoppfullt att höra om historier som din! Men om jag ändå inte är gravid vill jag bara få mensen nu så att man kan få gå vidare och fokusera på nästa cykel.

Ja hoppas hoppas!
  • Loea
    MissJibs skrev 2019-12-15 20:03:48 följande:

Oj, ingen aning. Tror jag aldrig varit me om att känna så förut, har redan 4 barn. Men alla grav e ju unika o inte alltid lika.

Min feberkänsla va att jag mestadels kände mig som mm gör innan feber bryter ut. Öm i kroppen typ o i skelett. O lite frossa. Tung i huvudet oxå.

Haha jaha, tänkte om det var något jag missat! Ibland känns det som att allt kan vara en graviditet.
  • Loea
    MissJibs skrev 2019-12-15 22:40:27 följande:

:P ja verkligen. Har googlat allt jag känt men d e ju ingen vits egentligen.

Nej det är ju verkligen inte det! Egentligen är det bara att ta is i magen som gäller.
  • Loea
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-16 10:02:15 följande:

Ser ni något eller ser jag bara i syne? Det är väldigt svagt och är så svårt att få bild på, mixtrade lite med de två understa. Läst att det även blir sämre kvalité på familjeliv. Men men, jag testar!

Jag ser inget på min mobil. Men om du ser det i verkligheten så är det ju så. När är bim? Kanske bra att vänta lite och ta sen när det kan synas tydligare?
  • Loea
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-16 11:40:54 följande:

Jag är rädd att jag bara inbillar mig helt ärligt, att jag blir testblind. Därför lägger jag även upp här. Vill inte visa sambon fören det är ett tydligt streck, vet inte varför.. Men jag kanske inte vill bli dumförklarad, även om jag vet att han inte skulle dumförklara mig.. Ja ni fattar nog..

Förstår vad du menar. Är så himla svårt att se. Men tänker att om det inte ens syns så mycket att man vågar lita på att man ser något så är det bäst att vänta tills det går att se mer.
  • Loea
    Nathaliejj skrev 2019-12-16 15:50:48 följande:

Detta är cb early, tog ut remsan för att se. Vad ser ni? Dock råkade jag kolla för sent

Ja men där syns ju något! Kanske värt att testa om någon dag eller så igen och se om det syns inom sagd tid? :)
  • Loea
    Jasmine00 skrev 2019-12-16 18:18:16 följande:

Är det någon här som upplever att dom fått bättre hy?? Min hy brukar oftast vara rätt dålig men nu helt plötsligt är den bättre än någonsin??

Har dessutom haft ont i typ hela magen samt så ont i höger äggstock att jag inte ens kunnat trycka mot den?

Och mina bröstvårtor kan jag inte ens röra för dom är så känsliga och gör ont?

Är bim+5

Har du testat än?
Svar på tråden BIM December 2019