• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Karin8206

Hej! Ny i tråden :). Har Bim 2/12 men tror dock att ägglossningen var tidigare än min app beräknat. Bim-7 enligt appen och har många test så testade idag. Såg nåt svagt inom tiden men efter ca 30-45 min var det ett rosa suddigt streck. Kanske inte är något men spännande iaf :). Ser ni? Vet att det blir dålig kvalitet vid uppladdning så syns kanske inte här.

• Snarttrettiochtrevar89
    Karin8206 skrev 2019-11-25 13:24:38 följande:

Hej! Ny i tråden :). Har Bim 2/12 men tror dock att ägglossningen var tidigare än min app beräknat. Bim-7 enligt appen och har många test så testade idag. Såg nåt svagt inom tiden men efter ca 30-45 min var det ett rosa suddigt streck. Kanske inte är något men spännande iaf :). Ser ni? Vet att det blir dålig kvalitet vid uppladdning så syns kanske inte här.

Åh! Jag tycker att jag ser! Pirrigt! Gör att jag omvärderar och vågar tro att mitt illamående kanske inte är magsjuka. Jag har tre barn sen tidigare och tycker mig känna igen ömheten och svullnaden över livmodern. Har du några symptom? Håller tummarna!
  • Anonym (Fiia)

Hej! Har precis bestämt med min sambo/fästman att vi ska skaffa barn ???? Vi försöker inte aktivt utan vi tar det lite som det kommer. Har ÄL nu 25-26/11 och har BIM 11/12. Men jag måste säga att jag är nervös både för att jag skulle kunna bli/va det och för att inte vara det. Är det någon som känner likadant?

// Fia

• Snarttrettiochtrevar89
    Anonym (Fiia) skrev 2019-11-25 15:13:38 följande:

Hej! Har precis bestämt med min sambo/fästman att vi ska skaffa barn ???? Vi försöker inte aktivt utan vi tar det lite som det kommer. Har ÄL nu 25-26/11 och har BIM 11/12. Men jag måste säga att jag är nervös både för att jag skulle kunna bli/va det och för att inte vara det. Är det någon som känner likadant?

// Fia

Jag förstår helt vad du menar. För mig har det inte blivit mindre pirrigt bara för att vi har barn sen tidigare. Nervositeten för mig kommer dock framförallt pga jobbet. Jag har en tuff arbetsmiljö som inte är optimal att vara gravid i.
  • Mevi1315
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-11-25 15:22:37 följande:

Jag förstår helt vad du menar. För mig har det inte blivit mindre pirrigt bara för att vi har barn sen tidigare. Nervositeten för mig kommer dock framförallt pga jobbet. Jag har en tuff arbetsmiljö som inte är optimal att vara gravid i.

Får man fråga vad du jobbar med? Jobbar sj på äldreboende där det är mycket fysiskt
  • Mevi1315

Får man fråga vad du jobbar med? Jobbar sj på äldreboende där det är mycket fysiskt
  • Snarttrettiochtrevar89

[quote=80059145][quote-nick]Mevi1315 skrev 2019-11-25 15:31:43 följande:[/quote-nick]Får man fråga vad du jobbar med? Jobbar sj på äldreboende där det är mycket fysiskt[/

Jag arbetar på en högstadieskola. Vardagen där blir ibland oplanerat fysisk. Jag förstår att det på äldreboende är krävande på ett annat mer regelbundet vis med lyft osv. Hoppas du kan få stöd och avlastning för det!

• Anonym (Fiia)

Ja detta pirret gör hela mig helt galen! Hade vart skönt att få veta det med en gång i stället haha.

• EllaLo
    Mevi1315 skrev 2019-11-25 15:31:43 följande:

Jag jobbar också inom vården, där det periodvis förekommer hög vårdtyngd. Är däremot mer rädd för t.ex. cytostatika och andra läkemedel som är dåliga vid en graviditet. Kommer berätta för min chef rätt tidigt just för att kunna undvika att arbeta nära vissa läkemedel. Kan kanske vara en idé för dig med så man på något vis kan komma överens om att du inte behöver ta den tyngsta biten när du är längre in i graviditeten? :)
  • Mevi1315
    EllaLo skrev 2019-11-25 17:30:39 följande:

Jag jobbar också inom vården, där det periodvis förekommer hög vårdtyngd. Är däremot mer rädd för t.ex. cytostatika och andra läkemedel som är dåliga vid en graviditet. Kommer berätta för min chef rätt tidigt just för att kunna undvika att arbeta nära vissa läkemedel. Kan kanske vara en idé för dig med så man på något vis kan komma överens om att du inte behöver ta den tyngsta biten när du är längre in i graviditeten? :)

Ja jag hoppas man har förstående kollegor som hjälper till. Samarbetet är inte på topp där just nu men hoppas det kommer funka den dagen det blir av
Svar på tråden BIM December 2019