• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • EllaLo
    saran92 skrev 2019-11-23 18:11:17 följande:

Ja det har du ju såklart helt rätt i, det är ju kroppen vi talar om och inte en maskin som har 100% förutbestämt mönster :D det är helt klart struligare att få till bebisverkstad när man jobbar olika haha, får hoppas detta räcker och att tiden till bim går snabbt. När har du bim?

Precis, hoppas ni hinner få till lite mys innan din sambo drar på jobb!

Jag har ätit letrozol denna cykel samt tagit ovitrelle och enligt gyn bör den komma cd 28-32 någon gång. Vilket blir 5-9 december isåfall men min mensapp säger 4 december eftersom den räknar utifrån min tidigare lutealfas med min egna äl. Haha krångligt det lät, jag tippar iallfall själv på BIM 6 bara för det är någonstans mittemellan haha :)! Dudå?
  • saran92
    EllaLo skrev 2019-11-23 18:34:21 följande:

Precis, hoppas ni hinner få till lite mys innan din sambo drar på jobb!

Jag har ätit letrozol denna cykel samt tagit ovitrelle och enligt gyn bör den komma cd 28-32 någon gång. Vilket blir 5-9 december isåfall men min mensapp säger 4 december eftersom den räknar utifrån min tidigare lutealfas med min egna äl. Haha krångligt det lät, jag tippar iallfall själv på BIM 6 bara för det är någonstans mittemellan haha :)! Dudå?

Ja jag hoppas vi får till en sväng iallafall!

Nej men hängde nog med i hur du tänker :) går jag enligt första glada gubben så är bim 8 december men känner jag mig själv så kommer jag börja testa bim - 4 typ, test narkoman som man är dåva haha. Lovar alltid mig själv att vänta till bim men kan aldrig hålla mig..
  • EllaLo
    saran92 skrev 2019-11-23 19:38:55 följande:

Ja jag hoppas vi får till en sväng iallafall!

Nej men hängde nog med i hur du tänker :) går jag enligt första glada gubben så är bim 8 december men känner jag mig själv så kommer jag börja testa bim - 4 typ, test narkoman som man är dåva haha. Lovar alltid mig själv att vänta till bim men kan aldrig hålla mig..

Samma här haha, och det är ju inte de billiga testen jag slösat i mitt maniska testande heller... Denna gången ska jag försöka låta bli, har endast 2 basic stickor hemma denna gången :)
  • Snuffles
    saran92 skrev 2019-11-23 17:20:08 följande:

Haha sant! Det enda som rör till det är att efter detta fulla utslag så släpper ju ägget mellan 12-48h och imorgon(när förmodade äl äger rum) så jobbar min sambo och resten av veckan jobbar vi olika skift och ses inte förens på torsdag igen. Så kommer ju missa att få till det på äl dagen och dagen efter :(

Hoppas ni fick till det idag då det är dagen innan äl och äl-dagen som är de mest fertila dagarna. Med min yngste så hade vi sex en gång samma morgon som äl-testet gav utslag och med cb digitala så är det ju ägglossning först 24-36h timmar senare alltså dagen efter och det gick ju. Som sagt spermier överlever flera dagar. Men konstigt det visade positivt på det svaga. Mina test har alltid visat negativa när det är så svagt och fortfarande negativt vid mellanstarkt och positivt först när det ser ut som på ditt starka test. Och då känner jag alltsomoftast av äl dagen efter också. Förstår det blir lite svårt när man går om varandra i jobbet osv men man har goda chanser även om det bara blir en gång under de mest fertila dagarna??
  • Snuffles

Lägger till mig i listan. Och om det blir nåt så är det välkommet men inte direkt planerat.

1/12 - Pewc, FruA2019

2/12 - Nixtie

3/12 bobbycar92

4/12 - Linnmal

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18

11/12 - Smuffsan

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

16/12 - solkakan

19/12 liloma, Nyckelpiga2017

24/12 Nicciz

• saran92
    Snuffles skrev 2019-11-23 22:51:35 följande:

Hoppas ni fick till det idag då det är dagen innan äl och äl-dagen som är de mest fertila dagarna. Med min yngste så hade vi sex en gång samma morgon som äl-testet gav utslag och med cb digitala så är det ju ägglossning först 24-36h timmar senare alltså dagen efter och det gick ju. Som sagt spermier överlever flera dagar. Men konstigt det visade positivt på det svaga. Mina test har alltid visat negativa när det är så svagt och fortfarande negativt vid mellanstarkt och positivt först när det ser ut som på ditt starka test. Och då känner jag alltsomoftast av äl dagen efter också. Förstår det blir lite svårt när man går om varandra i jobbet osv men man har goda chanser även om det bara blir en gång under de mest fertila dagarna??

Kul att höra att det funkade för er, ger mig hopp :)

Ja jag tycker det var knepigt eftersom det var så svagt, därför jag tog ett till idag bara för att se så det inte vart knas, och tur var väll det för då har man ju mer koll! Vi jobbar på samma jobb men olika skift, är ju bra för dottern slipper långa dagar på dagis men svårt när man vill få till ett syskon haha ;)
  • Bobbycar92

Hade molvärk (kraftig emellanåt) från dagen innan jag fick utslag på äl testet den 16onde tills igår.

Brösten har känts "tunga" men inte ömmat direkt. Hinner tappa allt hopp om en liten när alla symtom man tror sig ha bara försvinner ????

• Hoppas96

Nu kanske jag låter helt dum i huvudet, men hur tidigt kan man få graviditetssymptom egentligen? Jag bör haft ÄL i fredags, och natten till idag vaknade jag och kräktes. Till saken hör att jag börjar bli förkyld och var på middag hos mina föräldrar, men ingen annans har blivit dålig av maten och jag har aldrig haft typ influensa så jag vet inte om det kan vara något sådant? Har inte feber..

Råd tack haha!

• boshab
    Hoppas96 skrev 2019-11-24 08:30:25 följande:

Nu kanske jag låter helt dum i huvudet, men hur tidigt kan man få graviditetssymptom egentligen? Jag bör haft ÄL i fredags, och natten till idag vaknade jag och kräktes. Till saken hör att jag börjar bli förkyld och var på middag hos mina föräldrar, men ingen annans har blivit dålig av maten och jag har aldrig haft typ influensa så jag vet inte om det kan vara något sådant? Har inte feber..

Råd tack haha!

Så som jag har förstått det så kan man "endast få" graviditetssymptom efter att det befruktade ägget har implanterats, vilket kan vara allt från ÄL+6-12. Detta pga att graviditetshormonet HCG bara bildas när man är gravid, dvs efter implantationen. De symptom man kan få efter ÄL är ofta pga progesteron som tar vid efter ÄL.

Nu får någon rätta mig om jag har fel men det är så jag förstått det :)
  • Hoppas96
    boshab skrev 2019-11-24 08:37:04 följande:

Så som jag har förstått det så kan man "endast få" graviditetssymptom efter att det befruktade ägget har implanterats, vilket kan vara allt från ÄL+6-12. Detta pga att graviditetshormonet HCG bara bildas när man är gravid, dvs efter implantationen. De symptom man kan få efter ÄL är ofta pga progesteron som tar vid efter ÄL.

Nu får någon rätta mig om jag har fel men det är så jag förstått det :)

Tack för svaret! Det var det jag kunde läsa mig till någonstans också, men det står ju olika överallt. Förstår inte vad kräken kom ifrån, jag bara vaknade och fick springa till badrummet men sen har jag inte känt något illamående alls..
Svar på tråden BIM December 2019