• Kiiwii90

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

• Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Anonym (Sulle)
    Sallybrally skrev 2020-02-01 21:21:40 följande:

Så spännande! Tvillingar kanske? ;D

Det skulle inte vara helt fel ;) håller tummarna att det går vägen för dig <3
  • Anonym (Sulle)
    Sallybrally skrev 2020-02-01 21:13:03 följande:

Blir riktigt avundsjuk nu :D testade också på rd4 idag med blastocyst men fick blankt. Är det ett extra känsligt test? Jag testade bara med ett vanligt.

Som sagt så är det ju konstigare att plussa innan än att få ett minus! Så det betyder ju ingenting egentligen!
  • Sallybrally
    Anonym (Sulle) skrev 2020-02-01 23:35:58 följande:

Som sagt så är det ju konstigare att plussa innan än att få ett minus! Så det betyder ju ingenting egentligen!

Hur menar du?
  • Anonym (Sulle)
    Sallybrally skrev 2020-02-01 23:49:27 följande:

Hur menar du?

Att det inte är vanligt att få ett plus såhär tidigt, utan att det är vanligare att det dröjer efter ET :) så inget att oroa sig för om man inte får plus tidigt
  • Sallybrally
    Anonym (Sulle) skrev 2020-02-01 23:58:37 följande:

Att det inte är vanligt att få ett plus såhär tidigt, utan att det är vanligare att det dröjer efter ET :) så inget att oroa sig för om man inte får plus tidigt

Det är sant :)
  • Noonni

Hej på er!

Gjorde första IVF försöket i oktober 2019.

Fick endast tillbaka ett embryo efter att 7 blev befruktade. Resten delade inte på sig som dom skulle. Har tydligen dålig äggkvalite.

Men det här guldägget som vi kallade det resulterade i ett plus som sen blev en blödning.

Jag blödde och hade ont, kramper i livmodern på nätterna.

Kollade HCG på kliniken och det steg kraftigt för varje dag.

Men jag hade ont och fick läggas in. Men det blev bättre och jag fick åka hem. Ingen läkare kunde se någon graviditet i livmodern.

Fick diagnosen missfall, mola, normal graviditet och utomkveds under två veckors tid.

Sen kom smärtan med sån kraft att jag inte kunde göra annat än skrika. Åkte in med ambulans och gjorde en akut titthålsoperation. Dom plockade bort vänster äggledare eftersom den var blå och svullen. Så nu är jag återställd och vi ska börja med sprutor i mars. Känner mig fortfarande orolig och uppgiven efter allt som hänt. Det vore skönt att följas åt här med andra som kämpar för bebis.

• Anonym (Hej)

Hej,

I fredags hade jag äggklocka. Jag fick endast ut tre ägg. Insättningen skulle vara idag, men de ringde på förmiddagen och talade om att inget hade delat sig, ett va på väg men gick inte hela vägen. Gissa om man blir ledsen? Detta va vårt första besök!

Är det någon som har haft något liknande. Min dos på Gonal F va 100. Körde korta protokollet.

• Clemmentina
    Anonym (Hej) skrev 2020-02-02 14:46:20 följande:

Hej,

I fredags hade jag äggklocka. Jag fick endast ut tre ägg. Insättningen skulle vara idag, men de ringde på förmiddagen och talade om att inget hade delat sig, ett va på väg men gick inte hela vägen. Gissa om man blir ledsen? Detta va vårt första besök!

Är det någon som har haft något liknande. Min dos på Gonal F va 100. Körde korta protokollet.

Nej vad tråkigt! Nästan samma här men jag fick ett ägg (6 äggblåsor tömdes)!som sattes in utan att de odlat det mer än en dag. Fick du någon förklaring? Man undrar ju verkligen. Är det slumpen, dålig äggkvalitet eller fel medicinering? Jag körde också Gonal F. Först 112,5 som de ökade till 150. 100 låter som en rätt låg dos. Jag misstänker att de ökar min dos eller testar annan spruta om vi behöver ett försök till. Sa det något om dosen till dig?
  • Anonym (#2)

Hej,

Vårt första var lika. Det positiva är, om det är landstingsförsök, är att det inte brukar räknas om man inte fick något tillbaka.

Vi hade 6 befruktade värdelösa i första plocket. I andra 5 värdelösa och ett fint, som gav oss en son.
  • Anonym (Me)

Hej,

Vårt första försök slutade med 5 ägg varav inget blev befruktat. Bytte från gonal till menopur och fick mycket bättre resultat. Jag vet att det är skitjobbigt, men första försöket är verkligen en testomgång för att se hur din kropp reagerar på hormonerna. Hoppas du hittar orken att försöka igen!
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet