• Kiiwii90

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

• Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • MALinneaH
    Noonni skrev 2020-02-04 09:26:16 följande:

Ja jag gjorde en IVF och den vandrare in i vänstra äggledaren så den är bortopererad nu. Gjorde bara lite småont i början men i v 7 fick jag riktigt ont. Blödde till och från. Ibland ljusrött och ibland gammalt mörkt blod. Vilken vecka är du i?

Usch Jobbigt!

Jag har inte blött något mer sen igår. Så hoppet har såklart stigit lite! Jag har inte så ont så att jag måste ta värktablett. Mer som mild mensvärk. Jag avvaktar lite tror jag! Ringde kliniken i alla fall och informerade.

Jag går in i vecka 6 imorn onsdag! Så det är väldigt tidigt.

Men om det kommer blod fler gånger så kanske jag ska överväga att försöka få en kontroll!
  • Noonni
    MALinneaH skrev 2020-02-04 21:08:03 följande:

Usch Jobbigt!

Jag har inte blött något mer sen igår. Så hoppet har såklart stigit lite! Jag har inte så ont så att jag måste ta värktablett. Mer som mild mensvärk. Jag avvaktar lite tror jag! Ringde kliniken i alla fall och informerade.

Jag går in i vecka 6 imorn onsdag! Så det är väldigt tidigt.

Men om det kommer blod fler gånger så kanske jag ska överväga att försöka få en kontroll!

Ja det va inget vidare men ska ta nya tag i mars.

Okej men det kan ju vara en nödblödning som legat och skvalpat för att komma ut lite sent. Vi hoppas på det. Sen så vet jag några som har haft mens nästan hela graviditeten.
  • Anonym (#2)

Plockat ägg idag. Fick ut 13, vilket är det mesta hitills. Imorgon får vi se om de var mogna och hur befruktningen gick!

• Anonym (#2)

Blöder rätt mycket efter plocket. Även mindre klumpar. Ska jag vara orolig?

• pixie78

Fråga till er i långa protokollet!

Har någon gjort långa protokollet med enbart Synarela+Menopur och ingen Orgalutran eller motsvarande? 

Gör första rundan IVF i Helsingfors och har tagit Menopur i 6 dagar (+ Synarela i  ca 3 veckor). UL idag visade många blåsor då jag är lättstimulerad Ska fortsätta med Menopur och göra nytt UL om 4 dagar. Har inte fått nåt recept på Orgalutran, bara på Ovitrelle. 

Förra gången gjorde jag korta protokollet i Uppsala och fick då ta Orgalutran innan äggplocket för att jag som förstod det öka på mognaden på äggen. Sen blev det frys inför äggplocket pga risk för överstimulering så tog ingen Ovitrelle.

Hur har ni andra gjort i långa protokollet?

• Patronsaint

Gjorde första vul idag och de kunde se 5 stora blåsor på ena sidan och på andra kunde dom knappt hitta min äggstock. Läkarn undrade om jag blivit opererad i magen och sa att annars kanske den gömner sig bakom livmodern. Så hon kunde bara se 2 små i kanten på äggstocken men vågade inte säga om resten hon såg var vätska eller blåsor. Känner mig jätte besviken att dom bara kunde se 7 äggblåsor. Ska dit igen på måndag på ny kontroll.

Hur många hade ni andra vid första vul? Vad är normalt liksom?

• Anonym (Sulle)
    Patronsaint skrev 2020-02-06 13:59:55 följande:

Gjorde första vul idag och de kunde se 5 stora blåsor på ena sidan och på andra kunde dom knappt hitta min äggstock. Läkarn undrade om jag blivit opererad i magen och sa att annars kanske den gömner sig bakom livmodern. Så hon kunde bara se 2 små i kanten på äggstocken men vågade inte säga om resten hon såg var vätska eller blåsor. Känner mig jätte besviken att dom bara kunde se 7 äggblåsor. Ska dit igen på måndag på ny kontroll.

Hur många hade ni andra vid första vul? Vad är normalt liksom?

Hade 20 st, korta protokollet, 125 enheter gonal f
  • Patronsaint
    Anonym (Sulle) skrev 2020-02-06 17:25:27 följande:

Hade 20 st, korta protokollet, 125 enheter gonal f

Ja det låter ju som ett betydligt bättre resultat. Jag har högt amh och pco så trodde verkligen på bättre resultat. Får gonal f dos 225.
  • Anonym (Sulle)
    Patronsaint skrev 2020-02-06 19:17:14 följande:

Ja det låter ju som ett betydligt bättre resultat. Jag har högt amh och pco så trodde verkligen på bättre resultat. Får gonal f dos 225.

Åh vad tråkigt :( men som sagt!! Det behövs bara 1 guldägg <3
  • Anonym (Malle)

Hej:) hur var anledningen till att ni remitterades till ivf och hur länge var ni tvungna att vänta för att komma igång med det ?

Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet