Clemmentina skrev 2020-12-08 19:36:55 följande:
Jag har aldrig gjort det innan sprutstart. Funderar om det kan vara för att du gjort en undersökning/ingrepp av livmodern? Minns inte vad det kallades nu. Kanske vill de kolla att allt ser bra ut? Skönt att ni snart är igen. Håller tummarna att det klaffar med sprutstart, ultraljud och öppettider. De har säkert någon inne de flesta vardagar gissar jag även om de inte gör några äggplock och återföringar!?
De är de ju säkert. De hette hysteroskopi. Läste lite på nätet heter baseline ultrasound, förstår ändå inte riktigt varför de nödvändigt nu men aja, ja e lite bitter eftersom jag annars hade ju börjat med sprutor då. Jag ringde dem idag och de va stenhårt att ultraljud ska ske innan sprutstart. Så min mens måste komma 29 eller 30 på morgonen för att hinna göra ett ultrljud sen är de stängt och jag får isf starta nästa cykel :( Läste annars att de inte gör något om ultraljudet sker innan mens någon dag, de va inte så kinkigt men men dem håller sig inom ramen.
Vi kommer köra igen med Menopur samma dos som med Livio, så hoppas verkligen att vi får något till frys igen. Åh nej hoppas verkligen de ska gå bra för dig :( men vet själv hur de va ja va så orolig och hade någon känsla att de inte skulle sluta bra men ibland kanske man inte har så mycket symptom heller och de går bra. Har du några blödningar?