pixie78 skrev 2020-12-07 13:15:17 följande:
Vilket bra utgångsläge! Jag håller tummarna för att samtalet kommer snart och att det blir goda nyheter. Så sjukt jobbig med den där väntan ju och att konstant passa telefonen! Är det ärftlig sjukdom eller kromosomfel ni testar för? Jag hade balanserad pericentrisk inversion på en av mina kromosomer som leder till infertilitet/missfall. Det upptäcktes efter vårt fösta missfall.
Vårt försök blev ju avbrutet och nu rekommenderade dom ERA-test i Sverige om vi ville göra något under tiden vi väntar på att Finland öppnar för utlandspatienter. Har ni gjort ERA också?
Vi bestämde oss för att vi hoppar över det just nu och planerar istället att "flytta" till Finland i 3-4 veckor i januari för att få göra ett försök på plats. Jobbar ändå hemma så kan lika gärna jobba därifrån, karantäna oss en vecka och sen göra behandlingen där. Känns skönt att de gör ultraljudet istället för gyn här. Litar inte riktigt på att hen läser av rätt här hemma.
The things you do i denna process alltså.. helt knäppt ju...
Jag får svaret via mejl och det ska ta 7 dagar till, zzz... Dessutom har jag inte fått spontansvar hittills utan jag får ta och fråga. Så jag tror jag skickar iväg en fråga om en vecka. Det kommer att vara en jättejobbig väntan.
Vi testar alla kromosomer, har ingen förhöjd risk utöver åldern, men vi hade ett kromosomfel i våras så det är psykologiskt lättare för oss.
Vi har inte gjort ERA-test - än i varje fall.
Haha, ja, jag funderade först på att inte berätta på jobbet att jag skulle iväg, för allt är ju ändå online. Men sen tänkte jag att man inte kan lita på internet i hotellrummet, så jag tog ledigt ändå.