Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
Förstår att du är ledsen, så orättvist att det hände er :( Testet kan vara positivt jättelänge så pina inte dig själv med att testa... Kroppen producerar säkert fortfarande Hcg, men efter att du fått ut allt så kan det ta 4 veckor om jag minns rätt innan testet ska vara blankt. Rekommenderar att du gör det med tabletter, så som ni tänkt, jag har förstått att det kan vara bättre för livmodern än att skrapas, då livmoderslemhinnan kan skadas i värsta fall. Men ibland behöver men hjälpa på traven, jag har ändå förstått att tabletter ofta är bästa sättet med tanke på att försöka bli gravid snart igen.
Har gått igenom det där själv, som du går igenom... Väntan på det slutgiltiga svaret kändes också så tung, man ville bara veta säkert så man kan ställa in sig på tabletterna osv... Kan bara säga att det är så tungt, men man reser sig igen och försöker på nytt när man orkar! Det är ju ett jättefint tecken att du blev gravid, även om det inte gick hela vägen, försök tänka på det! :) Kram!
Ska se va läkarn säger på ons. Vet du om man behöver vänta flera månader sen för att föröka sätta in nytt embryo?