Vad blir det för mat?
Men antar att ni använde en fritös då? Jag äger ingen sådan. Går det lika bra att fritera i en kastrull tro?
Så gott med friterad banan, mums
Panerad torsk med tartarsås och små delikatesspotatis med hollandaise.
Drack lite socker och koffeinfri cola till. Inga tillsatta stimulanter som bara stressar upp en inombords.
Längtar till påsk med tillhörande mat. Kanske göra en fiskgratäng med sherry som smaksättning. Lammfilé med hemgjord tzatziki. kokta ägghalvor med nån fet majonnäsfyllning, kanske romröra toppad med räka.
Efterrätt vet jag inte riktigt. Nån trevlig gul fruktmousse kanske till en bit tryffelkaka. Eller nån kaka av mandelmassa. Vet inte vad som passar till påsk i dessertväg.
Kyckling Masala. Av innerfilén. Mört och saftigt
Hamburgare på högrev. Gott när man kan krydda dem efter eget behag.
Vofflor med sylt och grädde
Ja, de som smaksatts med kaffe. Man är ju mest van vid dem. Men det är ändå kul att experimentera lite med andra smaker ibland.
Vet att vi testade både med banan och jordgubbssmak när jag bakade med syskonbarnen i fjol. Blev lite intressant.
Asiatisk buffémat från lunchrestaurangen Chili & Wok.
Kycklingbröst med minimajs och broccoli i ostronsås, lite pommes vid sidan av och friterade bananbitar med en massa sliskig sirap på.
Mackor med prickigkorv. Orkar inte
laga, tittar ju på schlager.
Pizza med extra ost. Mer Eurovision - mer hämtmat.
Fikabröd och kallt vaniljkaffe från Starbucks. Orkar inte göra middag. Varmt, och gjort massa annat som tagit all must ur en.
Imorgon blir det pizza eller möjligen hamburgare på allmänna grillen härnere. Kan man grilla rått hamburgerkött eller måste burgaren ha fått en liten stekyta först?
Ursäkta om frågan lät dum men jag är inte så grillvan.
Du kan grilla det rått. Pensla gärna med lite olja så att det inte fastnar.
Här blev det sallad med chiliräkor mm.
Smörgåstårta