Inlägg från: Auditanne |Visa alla inlägg
  • Auditanne

Vad blir det för mat?

Nandez skrev 2024-02-03 23:32:35 följande:
    Hoppas att du blev mätt och fick lite energi och kraft😀
    Ja, när man väl bestämt sig för att äta så smakar det rätt okej, även när ångestdraken flåsar hett i nacken på en.

Tänkte gå upp nu och göra lite mimosasallad. Är gott att ha på macka med ost och några kycklingskivor.

Och vice versa till dig. Hemgjord pizza är gott. Praktiskt också att kunna utse sin helt egna topping Glad
  • Auditanne
    Nandez skrev 2024-02-04 22:14:36 följande:
    Mimosasallad, ost och kyckling på macka låter riktigt gott😀

Ja, hemmagjord pizza är så gott😀

Kramar till dig
    Tack och kramar i retur!

Har en potatisgratäng i ugnen just nu. Doftar gott med både Parmesan och extralagrad Västerbottenost. Tillsammans med schalottenlök och fina små mandelpotatisar. Hoppas man får upp aptiten till senare i eftermiddag.

Pannkakor med sylt är klassiskt gott. Har själv provat att blanda ner lite likör i min jordgubbssylt då jag känner att det förstärker jordgubbssmaken av nån anledning. 
    Gott till pannkakor eller på smörgåsar med naturell färskost. 
  • Auditanne
    Anonym (Fisken) skrev 2024-02-08 17:17:00 följande:

Kåldolmar och potatismos 

Kåldolmar är så gott! Finns också i Hemköps varmmatsbuffé. Lite bekvämare att köpa färdiglagad då kåldolmar tar så lång tid att göra själv. 

En tacowrap blev det här ikväll. Kanske en dolme eller två imorgon. Tack för tipset!
  • Auditanne
    Blond tjej skrev 2024-02-18 19:58:42 följande:

Pannbiff med stek lök, potatisgratäng och gräddsås 

Vad gott det lät Tungan ute

Själv har jag fått tillbaka aptiten nu när jag använt Lunixen i en vecka vilken funkar riktigt bra mot ångest trots att den är receptfri och inte beroendeframkallande.

För min del blev det därför lite ugnsbakad kolja i citron och sherrylag tillsammans med mandelpotatis, kokt broccoli och en romsås med hackad avokado tillsatt. Jättegott!
  • Auditanne
    Blond tjej skrev 2024-02-19 20:04:09 följande:
    Det var mycket gott😋
    Hemlagad pannbiff smakar alltid bäst! 

Äter en egengjord chokladmousse smaksatt med Amarula just nu. Vet inte om jag orkar göra nån middag idag. Kanske ha några jordgubbar till. Spritsmaken känns lite överhängande just nu. 
  • Auditanne
    Anonym (Hm) skrev 2024-02-19 20:52:18 följande:
    Mums vad gottGlad
    Lätt att göra också. Bara att vispa grädde och sedan blanda ihop med äggula, smält mörk choklad och en skvätt av likören eller vad man nu väljer att smaksätta med. 

Ikväll blir det ett par små grillade kycklingbröstbitar till chilidipp och gurkstavar. Har också ställt fram en skål med milda chilinötter och rödvinsmarinerad Black Bomber cheddarost. Skölja ner allt med lite sockerfri äppelcider efteråt. 

Egentligen mer tilltugg än riktig mat detta men ibland känner man ett sug efter något lite extra att förgylla vardagen med. 

Till efterrätt har jag kvar lite av den goda chokladmoussen med bär plus ett par marsipanägg fyllda med ananas och rom-sylt, inköpta på Lidl i eftermiddags. De är jättegoda. Mycket bättre än Anthon Bergs likörfyllda marsipankakor och billigare dessutom. 
  • Auditanne

Popcorn-äggviteomelett med ugnsbakat bacon, toppat med en skvätt Heinz ketchup.

Färskpressad blodgrapejuice och en rykande varm chai latte caramel att dricka och ett par rostade skivor franska med Havartiost och apelsinmarmelad vid sidan av.

Låter mer som en mastig frukost men jag gillar att äta frukostliknande mat till middag ibland.

Till efterrätt blir det snart lite blåbärsrispudding och persikoyoghurt.

• Auditanne
    Anonym (&) skrev 2024-02-25 09:21:50 följande:
    Popcorn-äggviteomelett låter intressant. Hur gör man en sådan?
    Jag tar äggvitor i en bunke och purear dem tillsammans med popcorn med en mixerstav.

Sen trycker jag ut smeten med sked genom en sil så alla de där hårda bruna skalbitarna (inuti popcornet) inte kommer med. Vill ha en slät fin smet med smak av den vita mjuka delen av popcornet.

När jag silat klart så blandar jag i lite vispgrädde i smeten och tillsätter salt och en matsked smält smör.

Sen in i ugnen en halvtimme så omeletten blir fluffig och fin. Popcornsmaken går så bra ihop med baconet sen också Tungan ute Jättegott!
  • Auditanne
    Anonym (Hm) skrev 2024-02-26 21:33:08 följande:
    Låter gott
    Det var utsökt som vanligt! Lite omständligt bara men väl värt arbetet. 
  • Auditanne

Är sugen på äggnudlar i Teriyakisås med kycklingbröst, rostade broccoli, morötter, röd paprika och cashewnötter till. Lite asiatiskt iste att dricka. 

Till dessert skulle det passa bra med friterad banan och glass ripplat med karamellsirap. 

Får nog köpa bananen på en asiatisk restaurang. Lite osäker på hur man gör såna för egen hand. 

Svar på tråden Vad blir det för mat?