• Anonym (Anonym Tjej)

Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion

Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion och vill bara dubbelkolla med någon annan att jag inte är ute och cyklar. Han blev upprörd över att jag ifrågasatte detta.

Vi bor inte ihop så jag har inte insyn i hur det ser ut i sin helhet. Men i helgen såg det ut så här:

Fredag - 2 st starköl 50 cl

Lördag - 4 st starköl 50 cl, 1 st starköl 33 cl, 1 drink 4 cl och en flaska vin

Söndag - 2 st starköl 50 cl

Det var ju framför allt lördagens konsumtion jag reagerade på.

Liknande har skett vid tidigare tillfällen.

• Svar på tråden Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion
  • Anonym (nä)

Och att han blir upprörd tycker jag säger nåt. Jag har också fått kommenterat när jag druckit mycket någon enstaka gång, men de vet ju inte hur jag dricker annars så det är inget att bli upprörd över. Blir man upprörd så beror det nog på att en öm tå träffades helt rätt.

• Anonym (p)

Han gör som han vill
    Men :
    1. flytta inte ihop med honom
    2. När barnen är med ska det inte drickas alkohol

• Anonym (kapten)
    Anonym (nä) skrev 2019-11-01 17:21:10 följande:

Och att han blir upprörd tycker jag säger nåt. Jag har också fått kommenterat när jag druckit mycket någon enstaka gång, men de vet ju inte hur jag dricker annars så det är inget att bli upprörd över. Blir man upprörd så beror det nog på att en öm tå träffades helt rätt.

Nej det behöver inte betyda det. Det kan också betyda att man blivit anklagad för något grundlöst.
  • Anonym (kapten)
    Anonym (p) skrev 2019-11-01 20:37:36 följande:

Han gör som han vill
    Men :
    1. flytta inte ihop med honom
    2. När barnen är med ska det inte drickas alkohol

Vad är det för godtycklig lista? Det går utmärkt att dricka alkohol med barn, jag och min fru gör det ofta. Du gör dina barn en otjänst genom att filtrera verkligheten för dem.  
  • Anonym (nä)
    Anonym (kapten) skrev 2019-11-02 08:40:48 följande:
    Nej det behöver inte betyda det. Det kan också betyda att man blivit anklagad för något grundlöst.
    Han kanske tror det, men innerst inne känner han att det träffade rätt då reagerar han så här.

Sen om man väljer att se det som en anklagelse i stället för omtänksamhet säger också en hel del. Då vill man inte att någon ska lägga sig i, och om man tycker att ens älskade ska sköta sitt och inte bry sig när hon tycker det verkar som något är fel, varför ska man vara tillsammans kan jag undra. TS pojkvän har surat i flera dagar om jag tolkar det rätt.

TS bjud hem honom till dig i helgen. Men ha ingen alkohol, bjud på annat och se om han klarar sig utan.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (kapten) skrev 2019-11-02 08:42:00 följande:

Vad är det för godtycklig lista? Det går utmärkt att dricka alkohol med barn, jag och min fru gör det ofta. Du gör dina barn en otjänst genom att filtrera verkligheten för dem.  

Verkligheten? Verkligheten för vem?

Jag dricker inte alkohol särskilt ofta så varför skulle jag göra det när barnen är med? Inget att filtrera bort alltså.
  • Anonym (p)
    Anonym (Mhm) skrev 2019-11-02 21:06:53 följande:
    Verkligheten? Verkligheten för vem?

Jag dricker inte alkohol särskilt ofta så varför skulle jag göra det när barnen är med? Inget att filtrera bort alltså.
    Håller med.
    Man kanske ska bajsa med öppen dörr också? Varför filtrera verkligheten?
  • smulpaj01
    Anonym (nä) skrev 2019-11-02 09:54:19 följande:

Han kanske tror det, men innerst inne känner han att det träffade rätt då reagerar han så här.

Sen om man väljer att se det som en anklagelse i stället för omtänksamhet säger också en hel del. Då vill man inte att någon ska lägga sig i, och om man tycker att ens älskade ska sköta sitt och inte bry sig när hon tycker det verkar som något är fel, varför ska man vara tillsammans kan jag undra. TS pojkvän har surat i flera dagar om jag tolkar det rätt.

TS bjud hem honom till dig i helgen. Men ha ingen alkohol, bjud på annat och se om han klarar sig utan.

Vilket trams. Nej detta är inte omtänksamhet, det är inget han behöver "ta åt sig på" då han inte har gjort något fel.

Självklart klarar han sig utan alkohol, tror du verkligen inte det själv?
  • lundmarkfiskaren

Ska man verkligen behöva höra tjat från sin partner när man vill dricka lite vin? De skulle nog få vem som helst att dricka mer

• Anonym (Miss anonym)

Om du tycker det är för mycket så är det så...det är ju du som ska leva med honom. Du ska följa dina värderingar, annars kommer du inte må bra . Ingen här vet hela bilden heller och om du får dåliga vibbar och signaler så kanske de stämmer. Varför skulle han bli sur?! Om nån hade sagt att hen tyckte jag drack för mycket så hade jag blivit mer nyfiken å undrar på vilket sätt, när osv... hur gamla är ni?

Min kille hade alkoholproblem å jag märkte det ganska snabbt eftersom jag har sett liknade beteenden förut. Jag frågade honom det på ca 4e dejten...haha. Han nekade. Men kom fram sen efter ett tag ändå. Nu har han vart helt nykter i 2 år.

Jag hade tur. Lycka till!

Svar på tråden Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion