Inlägg från: Anonym (nä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nä)

Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion

LoveRain skrev 2019-10-30 19:26:58 följande:

Är det alltid ungefär sådär på helgen?

Tycker inte det låter bra att dricka starköl flera dagar i rad samt toppa det med både vin och sprit. Hade tyckt det var ok, om än inte bra, om det var en enstaka gång per år att dricka så. Är det ofta hade jag varit orolig.

det här håller jag med om
  • Anonym (nä)

Och att han blir upprörd tycker jag säger nåt. Jag har också fått kommenterat när jag druckit mycket någon enstaka gång, men de vet ju inte hur jag dricker annars så det är inget att bli upprörd över. Blir man upprörd så beror det nog på att en öm tå träffades helt rätt.

• Anonym (nä)
    Anonym (kapten) skrev 2019-11-02 08:40:48 följande:
    Nej det behöver inte betyda det. Det kan också betyda att man blivit anklagad för något grundlöst.
    Han kanske tror det, men innerst inne känner han att det träffade rätt då reagerar han så här.

Sen om man väljer att se det som en anklagelse i stället för omtänksamhet säger också en hel del. Då vill man inte att någon ska lägga sig i, och om man tycker att ens älskade ska sköta sitt och inte bry sig när hon tycker det verkar som något är fel, varför ska man vara tillsammans kan jag undra. TS pojkvän har surat i flera dagar om jag tolkar det rätt.

TS bjud hem honom till dig i helgen. Men ha ingen alkohol, bjud på annat och se om han klarar sig utan.
  • Anonym (nä)
    smulpaj01 skrev 2019-11-03 11:06:59 följande:
    Vilket trams. Nej detta är inte omtänksamhet, det är inget han behöver "ta åt sig på" då han inte har gjort något fel.

Självklart klarar han sig utan alkohol, tror du verkligen inte det själv?
    nähej, du tror inte att TS  bryr sig om honom, du får tro vad du vill såklart

Han har inte gjort något fel nähej, vad tror du att läkare skulle säga om att konsumera så pass mycket som han gjorde på lördagen? Du tror att de skulle säga att det är rätt och hälsosamt kanske?

Det återstår att se om han klarar sig utan alkohol, jag vet faktiskt inte
Svar på tråden Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion