Inlägg från: Anonym (kapten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kapten)

Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion

Anonym (Levt med en alkoholist) skrev 2019-10-30 22:48:07 följande:

Det är inte direkt mängde jag reagerar på, utan att han drack både fredag, lördag OCH söndag! Varför drack han på söndagen? Dricker han även måndag, tisdag osv? Jag hade lämnat! Gör inte om misstaget att leva med någon som har problem med alkohol!

Du är orolig över två(!) öl på en söndag? Jösses jag är glad att jag inte bor i Sverige längre...
  • Anonym (kapten)
    Anonym (Anonym Tjej) skrev 2019-10-30 22:57:52 följande:
    Ibland säger han att han går ut och "tar en öl" på en vardag.
    Jag kan inte ens ta dig på allvar... Vem går inte ut och tar en öl på en vardag ibland? Har du själv inget socialt umgänge som ibland innefattar en drink eller två? 
  • Anonym (kapten)
    Anonym (nä) skrev 2019-11-01 17:21:10 följande:

Och att han blir upprörd tycker jag säger nåt. Jag har också fått kommenterat när jag druckit mycket någon enstaka gång, men de vet ju inte hur jag dricker annars så det är inget att bli upprörd över. Blir man upprörd så beror det nog på att en öm tå träffades helt rätt.

Nej det behöver inte betyda det. Det kan också betyda att man blivit anklagad för något grundlöst.
  • Anonym (kapten)
    Anonym (p) skrev 2019-11-01 20:37:36 följande:

Han gör som han vill
    Men :
    1. flytta inte ihop med honom
    2. När barnen är med ska det inte drickas alkohol

Vad är det för godtycklig lista? Det går utmärkt att dricka alkohol med barn, jag och min fru gör det ofta. Du gör dina barn en otjänst genom att filtrera verkligheten för dem.  
Svar på tråden Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion