Anonym (Anonym Tjej) skrev 2019-10-30 22:31:29 följande:
Tänker att det är ökad tolerans som gör att han knappt var synbart påverkad?
När jag tittar på sidor om riskbruk av alkohol så står det att 14 standardglas per vecka för en man är riskbruk, men det är förstås individuellt. Om man tittar på vad ett standardglas motsvarar så drack pojkvännen 14 standardglas på en lördag kväll. Och 20 standardglas under helgen, i övrigt under veckan vet jag inte.
Och det är inte en engångshändelse. Tror som sagt att det var samma veckan innan och jag har under ett år kanske varit med honom vid ett tiotal liknande tillfällen. Sen har det varit oräkneliga tillfällen med måttlig alkoholkonsumtion.
Tänker också att man inte blir så upprörd som han blev om det inte hade funnits nåt skäl till oro? Men jag vet inte, det är kanske svårt att framföra kritik kring alkoholkonsumtion utan att motparten blir upprörd? Men jag vill ju ha en relation där man vågar säga det man tänker också. Känner mig osäker.
Med all respekt TS. Han är inte rätt för dig.
Ni har helt olika syn på bruk av alkohol över huvud taget. Antingen så anpassar han sig tillfälligt efter dina önskemål och allt blir frid och fröjd men sedan börjar han smyga med små mängder. Eller så kräver han att du tänker om och accepterar vilket inte heller blir rätt. Nej, han må vara en härlig prick och kan ha många bra kvaliteter men alkohol, droger, tobak och medicinering ska man inte tumma på när det kommer till personliga värderingar.