• Anonym (Förvånad)

Mörka att man föredrar kurviga?!

Har en killkompis som så länge jag känt honom bara raggat på och tagit hem kurviga/mulliga tjejer,

Han ser väldigt bra ut, social och öppen men aldrig haft ett förhållande. Har väl sett honom lite som en player som inte vill binda sig, även fast han börjar närma sig 30 snart.

Jag har väl aldrig sett nåt konstigt i att han skulle föredra mulliga tjejer, alla gillar väl vad dom gillar och vi har aldrig kommit in på ämnet

men så härom kvällen så var vi på en tillställning tillsammans och jag hörde honom ha ett litet "grabbsnack" med en kollega och påstå, i väldigt nedsättande ordalag, att han absolut inte skulle vara med en kurvig kvinna!

Jag tog inte upp det med honom för det är inte min ensak men jag började fundera: varför mörkar man en sån sak? En vuxen man! Kanske är därför han aldrig haft ett förhållande, vem vet.

Ni som föredrar kurvor, har ni.nånsin mörkat med det?

Om inte, har ni fått negativ reaktion från omgivningen, och vilken?

• Svar på tråden Mörka att man föredrar kurviga?!
  • Anonym (...)
    Anonym (Förvånad) skrev 2019-10-23 17:53:59 följande:

Absolut är det så, men om jag ska ge ett exempel på hur genomsnittet sett ut: linda-marie Nilsson, Och nog måste du väl hålla med om att hon räknas in i kategorin mullig?!

Jo det kan hon ju absolut räknas som. Det betyder ju inte att han tänker där är en tjock tjej, jag gillar tjocka. Han kanske tänker där är en snygg tjej utan att definiera det som något speciellt.

Men om vi utgår ifrån att det är så som du säger att han mörkar att han gillar tjocka tjejer så har det antagligen med status att göra. Han fattar väl att alla ser ner på tjocka personer och skäms över att han tycker stora tjejer är vackra. Synd om det är så men inte särskilt förvånande. Har man låg självkänsla så är det svårt att röra sig utanför normen.
  • Swek
    Anonym (Förvånad) skrev 2019-10-23 18:33:59 följande:

Går man på bmi så kan bodybuilders lida av fetma. Men det hör inte hit

Men så står det mer eller mindre ALLTID att är du vältränad så stämmer inte nödvändigtvis BMI tabellen...
  • Anonym (Förvånad)

Så kan det nog vara...

• enable007
    Anonym (Förvånad) skrev 2019-10-23 22:43:01 följande:

Så kan det nog vara...

Är du själv kurvig ?
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (...) skrev 2019-10-23 18:58:06 följande:

Jo det kan hon ju absolut räknas som. Det betyder ju inte att han tänker där är en tjock tjej, jag gillar tjocka. Han kanske tänker där är en snygg tjej utan att definiera det som något speciellt.

Men om vi utgår ifrån att det är så som du säger att han mörkar att han gillar tjocka tjejer så har det antagligen med status att göra. Han fattar väl att alla ser ner på tjocka personer och skäms över att han tycker stora tjejer är vackra. Synd om det är så men inte särskilt förvånande. Har man låg självkänsla så är det svårt att röra sig utanför normen.

Ja, så är det väl... Uppfattar honom inte som en med taskig självkänsla, han är väldigt öppen, har inga problem med att ta kontakt med nya människor o.s.v. jag fattar bara inte varför i helvete man inte skulle kunna stå för att man gillar vissa saker hos sina kvinnor. Visst, handlar det om 15 åringar i grabbgäng så fine men att vuxna män skulle tracka varann för en sån sak? Helt otroligt. .. jaja, ingen kan väl egentligen svara på det här. Tack för svar iaf!
  • Anonym (Förvånad)

[quote=79983812][quote-nick]enable007 skrev 2019-10-23 22:44:29 följande:[/quote-nick]Är du själv kurvig?

Jadu..jo men det skulle jag väl kanske kunna ses som ja. Ligger väl ungefär 3-5 kg över normalvikt. Varför undrar du?

• enable007
    Anonym (Förvånad) skrev 2019-10-23 23:00:28 följande:

[quote=79983812][quote-nick]enable007 skrev 2019-10-23 22:44:29 följande:[/quote-nick]Är du själv kurvig?

Jadu..jo men det skulle jag väl kanske kunna ses som ja. Ligger väl ungefär 3-5 kg över normalvikt. Varför undrar du?

3-5 kr är inom gränsen :)

Jag undrar eftersom själv gillar mer kurviga än andra typer :)
  • Anonym (Förvånad)

Så kan det nog vara...

enable007 skrev 2019-10-23 23:02:56 följande:

3-5 kr är inom gränsen :)

Jag undrar eftersom själv gillar mer kurviga än andra typer :)

Aha:) står du gör det?
  • enable007
    Anonym (Förvånad) skrev 2019-10-23 23:05:46 följande:

Så kan det nog vara...

Aha:) står du gör det?

Japp mycket till och med :) älskar
  • Anonym (Förvånad)

Skönt med män som inte mörkar; )

Svar på tråden Mörka att man föredrar kurviga?!