• Anonym (Förvånad)

Mörka att man föredrar kurviga?!

Har en killkompis som så länge jag känt honom bara raggat på och tagit hem kurviga/mulliga tjejer,

Han ser väldigt bra ut, social och öppen men aldrig haft ett förhållande. Har väl sett honom lite som en player som inte vill binda sig, även fast han börjar närma sig 30 snart.

Jag har väl aldrig sett nåt konstigt i att han skulle föredra mulliga tjejer, alla gillar väl vad dom gillar och vi har aldrig kommit in på ämnet

men så härom kvällen så var vi på en tillställning tillsammans och jag hörde honom ha ett litet "grabbsnack" med en kollega och påstå, i väldigt nedsättande ordalag, att han absolut inte skulle vara med en kurvig kvinna!

Jag tog inte upp det med honom för det är inte min ensak men jag började fundera: varför mörkar man en sån sak? En vuxen man! Kanske är därför han aldrig haft ett förhållande, vem vet.

Ni som föredrar kurvor, har ni.nånsin mörkat med det?

Om inte, har ni fått negativ reaktion från omgivningen, och vilken?

• Svar på tråden Mörka att man föredrar kurviga?!
  • enable007
    Anonym (Förvånad) skrev 2019-10-24 15:26:19 följande:

Haha, not that kind of girl dock:)

Man blir det hahaha :P
  • MrFlex

Kan det inte var så enkelt att han ville bonda med kollegan och vara inställsam? Om kollegan talade nedsättande om kurviga så hakade han bara på, för att bli kompis typ? En konflikt (även om en skitsak) kan ju vara jobbig om man är i bondingfasen med nya människor. Det tar oftast en viss tid innan vi vågar vara oss själva.

• Anonym (Bea)
    Anonym (...) skrev 2019-10-24 14:14:15 följande:
    Det beror nog lite på vem man är och vilken samhällsklass man tillhör. Både kulturellt och ekonomiskt. Framförallt tänker jag att om man är en strävare som är på väg uppåt, någon som behöver yttre attribut till stöd för sin självkänsla, så strävar man efter en tjej som är så normativt vacker som möjligt, fotomodellsnygg. Oavsett vad handen vill ha. För det handlar om vad det signalerar. Klass.

Grov generalisering:

Jag skulle säga att inom överklass, övre medelklass finns det en strävan mot det smala svala idealet, alla löptränar och går på lchf. Kvinnor har inte urringning utan smakfulla snitt, visar på sin höjd ett vasst nyckelben.

Bland arbetarklass, lägre medelklass såklart delvis mer varierat eftersom det är en större grupp men också mer acceptans för kurvor- något att ta i. Både stora bröst och kurvor överlag, något som närmast kan uppfattas som billigt i överklassen är att ha gigantiska tuttar i en urringad klänning eller en man med supermuskulös bullig kropp, men här är det okej.

Obs! Generalisering! Inte mina ideal eller åsikter.
    Jag har noterat samma sak.
  • Anonym (Minna)

Linda-Marie Nilsson sökte jag också på nu, hon är mer än kurvig... jag tycker hon har fetma.

• Anonym (enriktigkarl)
    Anonym (Minna) skrev 2019-10-24 16:40:14 följande:

Linda-Marie Nilsson sökte jag också på nu, hon är mer än kurvig... jag tycker hon har fetma.

Håller med.
  • t1000
    Anonym (enriktigkarl) skrev 2019-10-24 16:43:49 följande:

Håller med.

Anonym (Minna) skrev 2019-10-24 16:40:14 följande:

Håller också med.

Sen har jag aldrig förstått ordet kurvig. Är det ett annat ord för mullig ?

För en smal tjej kan ju också ha kurvor. Det har ju med skelettet att föra. Eller menar man att kvinnor får kurvor av fettvalkarna ?
  • Anonym (Förvånad)
    MrFlex skrev 2019-10-24 15:52:30 följande:

Kan det inte var så enkelt att han ville bonda med kollegan och vara inställsam? Om kollegan talade nedsättande om kurviga så hakade han bara på, för att bli kompis typ? En konflikt (även om en skitsak) kan ju vara jobbig om man är i bondingfasen med nya människor. Det tar oftast en viss tid innan vi vågar vara oss själva.

Jo så skulle det ju också kunna vara...
  • Anonym (Förvånad)

Kanske är det jag som förstorar upp det...

• Anonym (Förvånad)
    Anonym (H) skrev 2019-10-24 15:31:30 följande:

Vågar man fråga om din rumpa stämmer in på beskrivningen?

Har varken sett eller känt efter om det skumpar nå speciellt mycket därbak:)
  • Anonym (Förvånad)
    enable007 skrev 2019-10-24 15:42:11 följande:

Man blir det hahaha :P

:P
Svar på tråden Mörka att man föredrar kurviga?!