fluu skrev 2019-10-12 21:28:41 följande:
Det vet du, Lena.
trollhona skrev 2019-10-12 15:33:59 följande:
Vart i guds namn har jag skrivit att "enskilda kulturer ska utplånas"? Du låter som en rabiat SDare som tror att varje steg mot en internationell värld är ett hot mot den svenska patriotismen. Både flaggan och semlorna finns kvar även om befolkningen ökar sin kunskap om omvärlden.
På intet sätt har jag påtalat att man ska ge upp svenska namn i Sverige, eller Polen eller Grekland eller dylikt. Men kom inte och säg att du som svensk reagerar på samma sätt om en brittisk kvinna presenterar sig som "Kate" än om hon presenterar sig som "Pippa", för det senare har en betydelse på svenska som inte är helt rumsren.
Den som har problem med proportioner är nog du, likväl som diskussionsfrågan och konceptet av den. Så jag sätter punkt för diskussionen här.
Din aversion mot namn som kan betyda något negativt på något annat språk, eftersom att "vi lever i en internationell värld". Du skriver att vanluga svenska namn ör problematiska/olämpliga pga att det finns tusentals andra språk i världen.
Engelska föräldrar ska inte ta hänsyn till det svenska språket när de döper sin dotter till Pippa nej.
Tänker du att jag ska bli kränkt och känna behov att ta avståååånd för att du kallar mig SD:are tror du fel. Känsloargument är inte hett. Är dina argument slut är det helt okej.
Va? Jag skriver att det finns ett antal namn jag personligen skulle undvika pga av deras betydelse. Om TS eller du eller någon annan väljer dem står dem fritt.
"Pippa" betyder också avsugning på grekiska så jag tyckte det passade med ditt exempel.
Nej jag skiter högaktningsfullt i om du är SDare, jag vill göra dig uppmärksam på hur du framstår. Jag tror du behöver söka professionell hjälp. Detta är inte första gången du cpar ut i en tråd. Tala med en kurator om varför du är så konfliktbenägen, och en bunt andra underliggande trauman du verkar ha, och framför allt konceptet av ett exempel jämfört med direkta direktiv.
Jag lägger ned denna diskussion med dig.