BF MAJ 2020
Kontrollen är nästa vecka den 8/7!
Kul att han tog flaskan, det är guld värt! Efter bara en månad kände jag "hoppas detta halvåret går fort för nu är jag less på att känna mig bunden till barnet konstant med amning som enda matningsmetod". Sen återupptäckte jag amningspumpen som vi använde de första 2 veckorna och nu står en fylld flaska i kylen över tiden. Vi har även introducerat ersättning den senaste veckan då jag var borta lite för länge en dag och sonen behövde två mål. Jag har kunnat vara hemifrån 1-2h och utföra ärenden utan att känna någon oro över att inte vara hemma. Tror även min man får en boost av att kunna hantera bebisen till 100 % Dock är vi lite oroliga att ersättningen skulle kunna stöka till hans mage ytterligare så vi försöker i första hand enbart använda bröstmjölk.
Ni som använder flaska, vilka märken har ni haft störst glädje av? Är det marginell skillnad? Vi har använt oss av flaskor vi fått gratis (Mam Anti-Colic, Philips Avent) och en inköpt Medela Calma som nu bebisen vägrar använda (troligtvis för att min mjölk forsar som niagarafallen vid amning...). Köpte igår en NUK Nature Sense för att kunna jämföra med de andra flaskorna.
När pumpar du? Får ut mest på morgonen men det stör sömnen en del. Blir stressad av att veta att jag ska pumpa. Men samtidigt går det snabbare att få ut 80-90ml. Så himla svårt men så skönt att ha det, även om det inte funkar med lugnet efter.