Inlägg från: Anonym (Trodde jag aldrig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trodde jag aldrig)

Börja röka?! Hjälp!

Anonym (betraktare) skrev 2024-03-12 19:33:53 följande:

Det var tufft i år men är ändå skapligt nöjd. Var ju jubileumsår och allt.

Ja, förmodligen kör de också din stil, haha! Men 15 000 åkare, någon finns det ju garanterat precis som du säger. Hade varit kul om någon gjorde som den där kinesiska maratonlöparen som det skrevs om för ett tag sedan, det hade jag inte kunnat låta bli att kommentera! 😅

Blir nästan peppad att göra något spektakulärt själv inom detta ämne för att kunna rapportera det till dig 😂🙈
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-15 12:55:17 följande:
    Måste bara säga att du verkar en jätterolig person i största allmänhet också. Tyckte det var kul att du intresserade dig för hur det gick för mig i loppen! Glad
    Självklart! Jag är bra i det sociala samspelet 😊

Har egentligen aldrig skrivit om det tidigare, men igår och idag har jag känt ångest över att jag röker. Känner dåligt samvete mot mina föräldrar som fostrat mig bra och känner hälsoångest. Det kommer över mig ibland och ändå fortsätter jag att röka. Paradoxalt mer än vanligt när jag mår så där.

Nåväl? har tränat min individuella idrott idag och min tränare tröstade mitt sköra jag. Funderar på att ge upp den individuella idrotten då jag aldrig kommer tillbaka till den höga nivå jag höll för några år sedan, Jag visste det skulle bli så när jag trappade ner på träningen men har haft svårt att acceptera det.

Förlåt att jag gav uttryck för mina tankar?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-15 19:57:30 följande:

Förstår att det känns tråkigt att vara i den situationen. Vad som blir bäst för dig kan du bara avgöra själv, men det du måste fundera på är om du kan finna någon glädje i att utöva idrotten på den nivå du befinner dig på nu eller inte. Kan du det har den fortfarande en positiv och meningsfull roll att spela i ditt liv, kan du det inte kan det nog vara klokt att lägga den tid och kraft den kräver på något annat istället.

Jag är övertygad om att du kommer komma fram till rätt beslut om du bara tänker igenom situationen ordentligt! Önskar nästan att jag skulle sprungit på dig i något annat sammanhang än det här forumet, känns som att vi hade kunnat bli goda vänner.

Ja, visste ju att jag skulle prestera sämre när jag drog ner på min träning men det känns ändå jobbigt. Tror inte att beror något alls på att jag röker, men tvivlar ändå och pissar på mig själv. Samtidigt älskar jag den idrottsdisciplinen.

Du är snäll och inte dömande vilket känns väldigt fint. Jag tror också att vi skulle kunnat bli bra vänner om vi träffades IRL. 
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-15 20:57:26 följande:
    Om du älskar idrotten som du säger så tycker jag att du ska fortsätta lite till och se hur det känns. Det blir ju svårare om du lägger av och sen ångrar dig och vill dra igång igen. Det går säkert det också men det skulle vara en tuff uppförsbacke. 
    Tror inte heller att rökningen spelar så stor roll i det hela, särskilt inte när du själv inte tror det. 
    Det är nog ett klokt råd, är som sagt lite down idag?

Nej, det är ingen ren konditionsidrott så jag tror inte heller att rökningen spelar in (kanske en dåres försvarstal?)

Då känner jag nog mer att rökningen kanske hämmar mig en gnutta i lagsporten, men det är ju som det är. Känner inte tydligt att konditionen blivit sämre under dessa år, men sannolikt påverkar det.

Som du märker är jag allmänt låg och ifrågasätter mig själv?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-15 21:27:28 följande:

Ja, jag vet ju inte vilka idrotter det är och respekterar att du inte vill avslöja det i ett offentligt forum men jag litar på din egen bedömning angående rökningens eventuella inverkan.

Önskar att jag kunde göra mer för att få dig på bättre humör men det är såklart lite svårt på de rådande premisserna.

Men jag har självklart också perioder då det är allmänt motigt på ett eller flera områden i livet, det har vi alla ibland. Jag tror och hoppas att du kan kämpa dig igenom det här och komma fram till beslut som känns rätt för dig.

Angående det här med dåligt samvete gentemot föräldrarna tror jag inte att du ska känna så. De har ju fortfarande fostrat en bra tjej, rökningen är ju bara en liten del av en stor helhet. Utan att kunna påstå att jag känner dig så tror jag nog att de är ganska stolta ändå!

Tack för fina och uppmuntrande ord.

Jo, jag hoppas och tror att mina föräldrar är stolta ändå. Det var jobbigt i samband med att jag började röka, men de har precis som alla andra i min omgivning vant sig och accepterat att jag är rökare. Tror ändå att de också är glada över att jag fortsätter idrotta.

Imorgon mår jag säkert bättre.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-15 21:38:10 följande:

Fasen vad vi har kapat den här tråden! 🤣

Nyckeln är ju att hitta valen som gör att du trivs så bra som möjligt med tillvaron. Försök sluta röka om du tror att det ger dig sinnesfrid, fortsätt om du känner att du behöver det. Samma sak med idrotten.

Hoppas också att du känner dig gladare i morgon, gillar när du är på ditt skämtsamma humör här i tråden om inte annat! 😊

Tack 🙏🏼 

Just nu har jag noll motivation att sluta röka, tycker alldeles för mycket om mina cigaretter. Sjukt? Javisst, men that?s me!

Idrotten är samma. Jag älskar att träna och tävla. Så jag fortsätter nog att kämpa på som nu :)
    beli skrev 2024-03-15 22:07:24 följande:

Snacka om negativ utveckling, från att ha varit en hälsosam person till att skaffa sig ett livslångt beroende.

Ni rökare här inne, ni tar väl åtminstone hand om era fimpar så att inte vi andra människor, djuren och naturen utsätts för alla gifter?

För mig är det helt obegripligt hur många rökare som tycker att de kan slänga just fimpar lite hur som helst. Hur kommer man ens på tanken?

Jag kan bara svara för mig själv? Jag tror aldrig jag slängt en fimp på marken.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-15 22:32:21 följande:
    Har du någon match/tävling i helgen förresten? Tror det skulle kunna vara positivt i det här läget.

Match på söndag.

Klokt! Fokus på den.

Anonym (betraktare) skrev 2024-03-16 18:50:07 följande:
    Måste bara fråga, känns det bättre idag? Glad
    Tack för att du frågar.

Ja, mycket bättre. Sovmorgon. Har jobbat på gymmet kl 13-18. Sprang 6 km på löpbandet innan arbetspasset började. Har två kompisar på besök nu och vi har ätit middag tillsammans.

Hoppas du också haft en bra dag.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-16 19:55:56 följande:

Skönt att höra, eller snarare läsa! Bra jobbat med löpningen, inga problem med den konditionen! Flört

Jag har inget att klaga på, tack. Glad

Jobbar du i morgon också, eller är det bara full fokus på matchen?

Inget jobb imorgon, fullt fokus på matchen! 😊

Löpningen kändes bra, men det var ganska behagligt tempo.

Jobb är bra, ingen cigg på 7,5 timmar när jag tränade + jobbade 💪🏼
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!