Anonym (betraktare) skrev 2024-03-15 21:27:28 följande:
Ja, jag vet ju inte vilka idrotter det är och respekterar att du inte vill avslöja det i ett offentligt forum men jag litar på din egen bedömning angående rökningens eventuella inverkan.
Önskar att jag kunde göra mer för att få dig på bättre humör men det är såklart lite svårt på de rådande premisserna.
Men jag har självklart också perioder då det är allmänt motigt på ett eller flera områden i livet, det har vi alla ibland. Jag tror och hoppas att du kan kämpa dig igenom det här och komma fram till beslut som känns rätt för dig.
Angående det här med dåligt samvete gentemot föräldrarna tror jag inte att du ska känna så. De har ju fortfarande fostrat en bra tjej, rökningen är ju bara en liten del av en stor helhet. Utan att kunna påstå att jag känner dig så tror jag nog att de är ganska stolta ändå!
Tack för fina och uppmuntrande ord.
Jo, jag hoppas och tror att mina föräldrar är stolta ändå. Det var jobbigt i samband med att jag började röka, men de har precis som alla andra i min omgivning vant sig och accepterat att jag är rökare. Tror ändå att de också är glada över att jag fortsätter idrotta.
Imorgon mår jag säkert bättre.